Gå til innhold

Hva skjer med forholdet hvis man er forelsket i en person men blir sammen med en annen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er et forhold dømt til å feile hvis man er forelsket i en person, men det er utelukket at man kan bli sammen, på grunn av det velger man en annen som man liker godt og har god tone med? 

Anonymkode: f8afc...87e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror jeg hadde ventet til du blir forelsket på ny i en annen

Anonymkode: 032a4...dac

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Det som er viktg her, er jo hva du føler for den du blir sammen med.

Du kunne like greit eliminert den andre personen i spørsmålet her, og spurt om forholdet er dømt til å feile om du bare velger "en du liker godt og har god tone med".

Svaret på det varierer, for meg hadde det aldri i verden gått, heller singel enn å "ta til takke". Får jeg ikke den jeg er forelsket i, så blir jeg ikke sammen med noen andre bare for å være sammen med noen.

For andre mennesker funker det bra. Det finnes jo til og med lykkelige tvangsekteskap, man tilpasser seg situasjonen, blir kjent med hverandre og blir glade i hverandre. Selv hadde jeg daua.

Setter du ikke den store forelskelsen høyt så kan det sikkert funke, så lenge man passer med hverandre. Finnes nok av ekteskap hvor de omtrent bare er gode venner, eller knapt det engang, forretningspartnere som driver Familien AS på en god måte. Og som er tilfreds med det.

Så finnes det også mange som ikke er tilfreds med det, som nevnt er jeg en av dem. Men jeg vet ikke hva du er?

Anonymkode: 734fc...11f

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg kan vel legge til at en lengsel etter en annen, eller det som kunne ha blitt, nok kan være ganske giftig for et forhold. Dere er dømt til å møte på problemer og dårlige tider, få midtlivskriser og lure på om dette var alt, om det ikke var noe mer til livet, og da er det nok ikke veldig lett å slå seg til ro med tanken på at man valgte en vei som føles feil.

Anonymkode: 734fc...11f

• Nyttig 2
Skrevet

Forholdet er dømt til å mislykkes hvis den ene har fokus på noen andre.

Anonymkode: ed1e0...aa2

• Nyttig 1
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Forholdet er dømt til å mislykkes hvis den ene har fokus på noen andre.

Men om man klarer å dytte personen ut av hodet da og syns den andre er en bra catch. Følelsene er bare ikke er like sterke, men kan bli det. 

Skrevet

Kvinner som er sammen med menn som ikke er førstevalget deres maser og nægger mennene sine ihjel. En mann som ikke er førstevalget til dama kan ikke gjøre noe riktig, og vil alltid bli klandret for hennes vedvarende eksistensielle krise, der han står som en levende påminnelse om det hun ikke fikk.

Det handler egentlig ikke om at han glemte igjen en bosspose i yttergangen, ikke satte skoene sine i skohylla eller lot noen rester av skjegg ligge igjen i vasken - det handler om at han i det hele tatt eksisterer og er der, rundt henne.  

Sexlivet vil kjapt dø ut - fra en gang i uka til en gang i måneden til en gang i året til aldri. Og om de skulle være så uheldige at de lykkes med å lage barn etter å ha vært "prøvere" over en lengre periode, vil hun gå inn i en fødselsdepresjon det vil ta henne år å komme ut av igjen. Og jo mer han er der for henne, støtter henne og plukker opp hennes slack med barna, jo mer forakter hun ham og ser ned på ham. For han er selve årsaken.

Anonymkode: c9e7f...435

• Nyttig 1
Skrevet

Ja, for meg gikk det fint. Ble gradvis forelsket og etterhvert elsket han jeg ble sammen med. Ble gift og fikk barn med han. Forholdet røk etter 10 år fordi vi var blitt veldig ulike, men jeg tenkte ikke på han første da det ble slutt. Jeg ble forelsket i en helt annen etter bruddet. 

Anonymkode: e0e2b...82a

Skrevet

Man lurer den man blir sammen med. Utrolig slemt

Anonymkode: 51569...ad8

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Man lurer den man blir sammen med. Utrolig slemt

Anonymkode: 51569...ad8

Syns jeg ikke. For mange er det nettopp det å møte en ny som hjelper dem å komme over en annen. Selvfølgelig er det slemt og feil hvis følelsene for den andre fortsatt ikke har gått over etter litt tid, og man fortsetter å leve sånn, men i startfasen må det være helt greit. Det er jo ikke noe garanti for at forholdet varer selv om man ikke var forelsket i noen andre før det startet heller. 

Anonymkode: e0e2b...82a

Skrevet

Svært mange opplever å bli forelsket/få et crush på andre underveis i forholdet, men det roer seg ofte. Det gjelder bare å ta vare på det forholdet man har.
Sier som Crosby, Stills and Nash: "If you can't be with the one you love. love the one you're with". Følelser kan utvikle seg over tid. Jeg var ikke stormforelsket i min kone da vi ble sammen, men heller ikke forelsket i noen andre. Vi har vært sammen i over 30 år ❤️ . Ville ikke valgt noen andre i dag.

Anonymkode: d7540...a28

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.1.2024 den 20.40):

Men om man klarer å dytte personen ut av hodet da og syns den andre er en bra catch. Følelsene er bare ikke er like sterke, men kan bli det. 

Om man klarer dytte bort følelsene og personen, så er man ikke lengre forelsket heller.

Hvis man derimot sitter å sammenligner hvor sterle følelser man har for to ulike personer, så har man helt tydelig ikke klart dytte bort den andre personen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...