AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #1 Skrevet 26. januar 2024 Snakket med ei venninne idag, og jeg stusset litt på dette, men aner ikke om det er normalt eller ikke, men jeg tenkte noen visste noe her for jeg vet ikke hva jeg skal søke opp for å finne årsaken til dette Hun fortalte at da hun var yngre i tjueåra pleide å ha en type atferd for å få oppmerksomhet. Hun latet som hun var syk, eller hadde angst eller blikket folk på en måte som gjorde at noen skulle bli nysgjerrige på henne. Hun trodde også gutter ville bli interessert.. Hun sa ofte ting også for å få oppmerksomhet, ikke at hun løy eller noe, men sa gjerne "morsomme" ting eller ting med tvetydig mening. Et eksempel hun kom med var da læreren hadde sagt at en god latter forlenger livet, og da hadde hun svart kjapt "så det er lurt å holde inn latteren da om man er lei". Hun hadde også spurt om antibac på tilfeldige steder, og laget en greie ut av det om de ikke hadde. Uansett, hun gjør ikke dette nå lenger, men jeg lurer litt på dette her hva som er årsaken til at noen gjør slik. Min teori er mangel på oppmerksomhet fra foreldrene, noe hun også tenkte, men vi vet ikke.. har noen noe andre tanker ? Anonymkode: 2bd76...418
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #3 Skrevet 26. januar 2024 Hvis hun har sluttet med det nå, så har dere nok allerede funnet svaret. Hun var kanskje litt umoden for alderen og hadde et ønske om oppmerksomhet fordi det var noe hun følte mangel på. Det finnes sykdommer der man stadig jakter på oppmerksomhet og har overdrevne følelsesutbrudd, men dette er ikke tilstander som går over. Da har man heller ikke den selvinnsikten din venninne viser når hun spør seg selv om hvorfor hun oppførte seg slik hun gjorde, så det er nok ikke aktuelt for henne. Anonymkode: efc7e...543
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #4 Skrevet 26. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Min teori er mangel på oppmerksomhet fra foreldrene, noe hun også tenkte, men vi vet ikke.. har noen noe andre tanker ? Anonymkode: 2bd76...418 Hør hør, hobbypsykologene ønsker tanker fra andre hobbypsyykologer. Jeg tror hun er sosiopat. Vær forsiktig. Hun vil utnytte deg. Hun vil manipulere deg. Anonymkode: a34cb...335
Pringle Skrevet 26. januar 2024 #5 Skrevet 26. januar 2024 Folk gjør de villeste ting for å få oppmerksomhet. Noen skader seg for å få oppmerksomhet. Men din venninne er jo genuint morsom 😄 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #6 Skrevet 26. januar 2024 Pringle skrev (2 timer siden): Folk gjør de villeste ting for å få oppmerksomhet. Noen skader seg for å få oppmerksomhet. Men din venninne er jo genuint morsom 😄 Sant nok ! Joda😀 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvis hun har sluttet med det nå, så har dere nok allerede funnet svaret. Hun var kanskje litt umoden for alderen og hadde et ønske om oppmerksomhet fordi det var noe hun følte mangel på. Det finnes sykdommer der man stadig jakter på oppmerksomhet og har overdrevne følelsesutbrudd, men dette er ikke tilstander som går over. Da har man heller ikke den selvinnsikten din venninne viser når hun spør seg selv om hvorfor hun oppførte seg slik hun gjorde, så det er nok ikke aktuelt for henne. Anonymkode: efc7e...543 Kan være at hun var umoden ja, hun sa det var utrolig flaut å tenke på dette, men hun sa det virket som hun har fått flere perspektiv nå. Så ja man vokser jo mentalt hele tiden. Vi er begge tidlig i førti åra, så litt har jo skjedd de siste femten årene hehe. Anonymkode: 2bd76...418
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå