AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #1 Skrevet 26. januar 2024 Jeg har et spørsmål angående magefett. Jeg er 18 år gammel og ganske tynn, (veier 49 kg og er 161 høy). Men jeg har likevel en del fett på magen. Midjemålet mitt er 68 cm, og ifølge den midje hofte ratio målingen ligger jeg på 0,7 og grensa for hva som er «farlig» for kvinner er jo 0,8… Jeg ønsker egentlig å gjøre noe med dette, men jeg vet ikke hva. Jeg trener allerede flere ganger i uka, både styrke og kondisjon (dans), i tillegg til at jeg går en del tur og sykler til skolen. Jeg spiser veldig lite sukker, mettet fett og kun fullkorn og grove kornprodukter, aldri loff, boller osv. spiser også så «rent» som mulig, ikke halvfabrikat osv. Jeg vet at svaret sikkert er å gå ned i fettprosent, men jeg har tidligere gått ned i vekt (ikke med vilje egentlig, men av manglende matlyst en periode) og mistet da mensen (er tilbake nå). Og så ligger jeg jo relativt langt nede på BMI skalaen. Så jeg lurer egentlig på om bekymringen min er reell, og hva jeg eventuelt kan gjøre? (Jeg må poengtere at jeg ikke har en spiseforstyrrelse eller ønsker endring for utseende, jeg er bare opptatt av helse og bekymret for å få sykdommer senere i livet av for mye magefett) Anonymkode: 8da89...c45
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #2 Skrevet 26. januar 2024 Du trenger ikke være bekymret, du har ikke for mye magefett. Anonymkode: f3f7f...7f2 1 2
MyMichelle Skrevet 28. januar 2024 #3 Skrevet 28. januar 2024 Midjemålet for kvinner bør ikke overstige 80 cm. Så du er godt innenfor det som er helsemessig fornuftig.
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #4 Skrevet 28. januar 2024 Hvor kommer tanken om at du har for mye magefett fra, egentlig? For den er ikke sann, og du trenger ikke høre på den. Du har ikke for mye magefett. Men du har tanker som potensielt kan ødelegge veldig for deg, og det håper jeg du kan få hjelp til. Anonymkode: ae537...922
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå