Gå til innhold

Nyheter som gir ptsd flashback

Anbefalte innlegg

Skrevet

I det siste har det vært en del om partnerdrap på tv. Jeg har tidligere vært diagnosert med ptsd pga vold og frykt hos ex som nå er død men truet meg på livet . Så har jeg jo en fast samboer. Har egentlig vært frisk lenge, men all nyhetene gjorde noe med meg. Nå har jeg i 2 uker fått for meg at samboer var voldig mot meg psykisk. Jeg kontaktet advokat og fikk besøksforbud. Men vært hos legen og konkluderte med at jeg kanskje bare hadde flashback for han er jo verdens snilleste mann... Min mann har full forståelse og jeg oppsøker psykolog igjen. Men det er så forferdelig flaut. Det ble helt virkelig for meg og fikk innblandet familie som nå virkelig tror han er en voldig person. Jeg vet ikke hvordan jeg kommer meg ut av dette. Sambo vil jo vi skal fortsette forholdet.... 😬 Og jeg er jo glad i ham.... 

Aner ikke hva jeg skal gjøre. Eneste føler legen har vært behjelpelig 

Anonymkode: 13d3b...22f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må skjerme deg fra nyhetene, både på TV og aviser. Du må prøve å roe deg ned før du handler på potensielt falske minner. Har du en sjekkliste du kan lage deg selv, som du kan gå gjennom når du får disse innfallene?

Anonymkode: 50cd0...def

Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker said:

Du må skjerme deg fra nyhetene, både på TV og aviser. Du må prøve å roe deg ned før du handler på potensielt falske minner. Har du en sjekkliste du kan lage deg selv, som du kan gå gjennom når du får disse innfallene?

Har aldri blitt behandlet for traumene... Så jeg har ikke fått noe tips om hvordan jeg kan lage noe sjekkliste. Eneste min psykiatere/ psykolog har sagt er at jeg kommer meg veldig raskt igjen etter disse innfallene.. jeg føler jo på et stort skam nå itilegg men forstår hvorfor i ettertid hvordan og hvorfor jeg reagerte sånn.. har også fått beskjed om å ikke se på nyheter 

Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker said:

Tar gjerne imot råd hvordan jeg kan lage en sånn sjekkliste 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...