AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #1 Del Skrevet 26. januar 2024 Jeg adopterte to katter for tre uker siden av dyrebeskyttelsen. De blir 6 måneder i februar og er søsken. De har vært på dyrebeskyttelsen siden di var 1 dag gamle. Jeg visste at hun var ekstremt skeptisk da jeg gikk de. Å det var grunnen til at jeg valgte de to søsknene sammen. Så en overgang til nytt hjem ville bli enklere for henne. Han ble kastrert uken før jeg hentet de. Men hun var for liten. Å i dag er det hennes tur. Jeg klarte å lure henne inn i buret med godbit. Så den delen ble ok. Hun ble livredd da jeg lukket igjen. Hun vil jo ikke bli tatt på enda ( har fått stryke på henne 6-7 ganger på disse tre ukene) og er generelt veldig redd. Men leker og spiser. Er også trygg nok til at hun sover på sofa eller gulv helt åpent. Jeg kjøre henne nettopp til dyrlegen. De ville ha henne der alene da hun blir tatt i narkose. Å pratet om at det ikke var positivt at jeg ble da de mest sannsynlig må benytte ett «tvsngsbur» Hva nå enn det er. Å jeg får hente henne kl 12. Vil nå den lille tilliten hun har til meg være borte? Er så redd hun skal bli enda mer engstelig. Anonymkode: f134c...3c4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #2 Del Skrevet 26. januar 2024 *tvangsbur Anonymkode: f134c...3c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #3 Del Skrevet 26. januar 2024 Jeg skjønner at du er bekymret men min datter er dyrepleier på norges største dyresykehus og jeg garanterer at de som jobber med dyr tar godt vare på pusen din ❤️ de får omsorg som om det var deres eget kjæledyr.. Anonymkode: 5360b...aad 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #4 Del Skrevet 26. januar 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg adopterte to katter for tre uker siden av dyrebeskyttelsen. De blir 6 måneder i februar og er søsken. De har vært på dyrebeskyttelsen siden di var 1 dag gamle. Jeg visste at hun var ekstremt skeptisk da jeg gikk de. Å det var grunnen til at jeg valgte de to søsknene sammen. Så en overgang til nytt hjem ville bli enklere for henne. Han ble kastrert uken før jeg hentet de. Men hun var for liten. Å i dag er det hennes tur. Jeg klarte å lure henne inn i buret med godbit. Så den delen ble ok. Hun ble livredd da jeg lukket igjen. Hun vil jo ikke bli tatt på enda ( har fått stryke på henne 6-7 ganger på disse tre ukene) og er generelt veldig redd. Men leker og spiser. Er også trygg nok til at hun sover på sofa eller gulv helt åpent. Jeg kjøre henne nettopp til dyrlegen. De ville ha henne der alene da hun blir tatt i narkose. Å pratet om at det ikke var positivt at jeg ble da de mest sannsynlig må benytte ett «tvsngsbur» Hva nå enn det er. Å jeg får hente henne kl 12. Vil nå den lille tilliten hun har til meg være borte? Er så redd hun skal bli enda mer engstelig. Anonymkode: f134c...3c4 Ett bur som kan smales inn slik at de kan få bedøvd katten uten å måtte utsette den for håndtering når den ikke tåler det. Et bedre alternativ for katten og bedre HMS for de som jobber der. Anonymkode: e538d...a64 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #5 Del Skrevet 26. januar 2024 Tilliten må bygges over tid, og en hendelse med tvang vil nok ikke ødelegge noe. Du kan også benytte sjansen nå når hun er redusert, til å virkelig vise ekstra omsorg og nærhet. Jeg vet ikke hvor dopet hun vil være når du får henne i retur, men gi henne et plagg med din lukt å ligge på. La henne se at du er der som en trygghet, uten at du håndterer henne så alt for mye. Sitt nært henne, snakk med henne, håndmat henne når hun er såpass våken at hun kan ta til seg føde. Anonymkode: 68d0a...62a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene Skrevet 26. januar 2024 #6 Del Skrevet 26. januar 2024 Du bygger tillit over tid. Fikk selv en omplasseringskatt . Født ute, overhodet ikke vant med mennesker. Nå har jeg hatt katten i 3 år. Han er fortsatt ikke trygg. Han vet hvor han bor. Jeg børster hver dag, han elsker dette. Langhårete puser. Jeg koser med pusen hver dag, snakket med han. Men, han har egen vilje. Hvis han ikke vil, så gjør han det ikke. Jeg respekterer hans rom. Men vet at han har det bra hos meg. Får godteri, mat kjærlighet hver dag. Han ligger i sengen min hver natt. Tillit blir bygget over tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvist Skrevet 27. januar 2024 #7 Del Skrevet 27. januar 2024 Det har nok ingen betydning i det lange løp. At katten er kastrert kan også gjøre stemming enklere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå