Pringle Skrevet 4. februar 2024 #101 Del Skrevet 4. februar 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Nå har jeg vært i Oslo i helgen og det var et rent helvete med glatta og brodder og handling og what not. Jeg skal ikke tilbake til Oslo og har ikke tenkt å be disse butikkene sette ut noen stol. Såpass med hjerneceller må styrerne ha selv på den grusomme glatta som var i byen. (jeg gikk så klart ikke inn med brodder men løsningen var jo å droppe ganske mange butikker. Dårlig helg å reise til Oslo på. 😂) Anonymkode: 3939b...a56 Jeg var faktisk i Oslo sentrum i går. Det var dritskummelt, men det gikk. På veien ned var skarpt sollys og refleks fra våt asfalt nesten verre enn hålken. Og den verste hålken var foran biblioteket 😠 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 4. februar 2024 #102 Del Skrevet 4. februar 2024 Og av en eller annen merkelig grunn får jeg en sånn trang til å kjøpe egg når det er hålke 😬 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #103 Del Skrevet 4. februar 2024 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Nå har jeg vært i Oslo i helgen og det var et rent helvete med glatta og brodder og handling og what not. Jeg skal ikke tilbake til Oslo og har ikke tenkt å be disse butikkene sette ut noen stol. Såpass med hjerneceller må styrerne ha selv på den grusomme glatta som var i byen. (jeg gikk så klart ikke inn med brodder men løsningen var jo å droppe ganske mange butikker. Dårlig helg å reise til Oslo på. 😂) Anonymkode: 3939b...a56 Tenkte mest på lokalbutikken jeg da . Jammen er det godt å bo på bygda og kunne påvirke slike ting MEN den holdninga du har ; " det må de jammen skjønne selv!" Uten å si fra, den er for dum . Vi forbrukere må si fra og ikke forvente at andre er tankelesere . Anonymkode: 06c60...291 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 4. februar 2024 #104 Del Skrevet 4. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tenkte mest på lokalbutikken jeg da . Jammen er det godt å bo på bygda og kunne påvirke slike ting MEN den holdninga du har ; " det må de jammen skjønne selv!" Uten å si fra, den er for dum . Vi forbrukere må si fra og ikke forvente at andre er tankelesere . Anonymkode: 06c60...291 Men hvordan har de ansatte kommet seg på jobb? Blitt fløyet med helikopter og støttet inn bakveien? 🤔 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #105 Del Skrevet 4. februar 2024 Pringle skrev (1 minutt siden): Men hvordan har de ansatte kommet seg på jobb? Blitt fløyet med helikopter og støttet inn bakveien? 🤔 ?? Anonymkode: 06c60...291 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 4. februar 2024 #106 Del Skrevet 4. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): ?? Anonymkode: 06c60...291 Spør du meg, så spør jeg deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fant80 Skrevet 4. februar 2024 #107 Del Skrevet 4. februar 2024 Hva er egentlig problemet med å bruke brodder? Har jeg gjort i årevis,å jeg er langt unna pensjonistalder. Det som ikke er kult er å falle på snørra. Da ler folk av deg uansett. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #108 Del Skrevet 4. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): ?? Anonymkode: 06c60...291 Skjønte ikke spørsmålet. Hva har transportmåte med stol til å sitte på eller forbrukermakt tro? Anonymkode: 06c60...291 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #109 Del Skrevet 4. februar 2024 11 minutter siden, AnonymBruker said: Tenkte mest på lokalbutikken jeg da . Jammen er det godt å bo på bygda og kunne påvirke slike ting MEN den holdninga du har ; " det må de jammen skjønne selv!" Uten å si fra, den er for dum . Vi forbrukere må si fra og ikke forvente at andre er tankelesere . Anonymkode: 06c60...291 Hvis butikken irriterer seg over at folk går inn med brodder må de tenke seg om og vurdere hva de kan gjøre for å tilrettelegge. Anonymkode: 3939b...a56 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #110 Del Skrevet 4. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis butikken irriterer seg over at folk går inn med brodder må de tenke seg om og vurdere hva de kan gjøre for å tilrettelegge. Anonymkode: 3939b...a56 jojo, selvsagt. Men man går ikke inn med brodder uansett og man kan SI fra om hva man ønsker. Voksne folk skjønner at spisse brodder ødelegger gulv. Har jobba et sted der folk bare labba inn med brodder av ren latskap, og de gulvene blir aldri bra igjen og det irriterer og er respektløst overfor de som eier og jobber der. Anonymkode: 06c60...291 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #111 Del Skrevet 4. februar 2024 Det provoserer meg grenseløst at det ikke strøs tilstrekkelig, i alle fall ikke her jeg bor. Jeg vokste opp lutfattig og å kjøpe brodder var egentlig ikke et alternativ når skoa ble holdt sammen av gaffateip. Så nei, det er ikke bare å bruke brodder. Ikke kan man bruke brodder inne på bussen heller, for man ødelegger belegget. Men når jeg går av, skal jeg da stå der på speilholke og balansere på en fot mens jeg trer på meg brodder? Det er jo farligere enn å bare gå uten. Ha vært så glatt her i det siste at selv MED brodder holder jeg på å slå meg forderva, og en kommunal PC og et headset måtte bøte med livet, tok antagelig av fallet. Anonymkode: 0a463...44c 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 4. februar 2024 #112 Del Skrevet 4. februar 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Skjønte ikke spørsmålet. Hva har transportmåte med stol til å sitte på eller forbrukermakt tro? Anonymkode: 06c60...291 Dette Sitat MEN den holdninga du har ; " det må de jammen skjønne selv!" Uten å si fra, den er for dum . Vi forbrukere må si fra og ikke forvente at andre er tankelesere . som var din respons på Sitat det var et rent helvete med glatta og brodder og handling og what not. Jeg skal ikke tilbake til Oslo og har ikke tenkt å be disse butikkene sette ut noen stol. Såpass med hjerneceller må styrerne ha selv på den grusomme glatta som var i byen. genererte en tankerekke hos meg, noe ala dette "styrerne og dermed de ansatte kan ikke ha unngått å oppdage at det er forferdelig glatt i Oslo" - "hvis de som arbeider i butikken har unngått å oppdage det, hvordan kan de ha unngått det?" - "har de blitt teleportert?" - "nei, den teknologien er ikke oppfunnet i virkeligheten ennå" - "helikopter!". 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #113 Del Skrevet 4. februar 2024 12 minutter siden, AnonymBruker said: jojo, selvsagt. Men man går ikke inn med brodder uansett og man kan SI fra om hva man ønsker. Voksne folk skjønner at spisse brodder ødelegger gulv. Har jobba et sted der folk bare labba inn med brodder av ren latskap, og de gulvene blir aldri bra igjen og det irriterer og er respektløst overfor de som eier og jobber der. Anonymkode: 06c60...291 Ja det er jeg helt enig i, jeg går aldri inn med brodder. Derfor det ble en laber helg i Oslo. 🫢 Anonymkode: 3939b...a56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 5. februar 2024 #114 Del Skrevet 5. februar 2024 Fant80 skrev (17 timer siden): Hva er egentlig problemet med å bruke brodder? Har jeg gjort i årevis,å jeg er langt unna pensjonistalder. Det som ikke er kult er å falle på snørra. Da ler folk av deg uansett. 100 % enig! 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #115 Del Skrevet 5. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 26.1.2024 den 8.52): Hvorfor bruker ikke folk brodder i stedet for å klage på glatt føre? Med slike så kommer du trygt fram overalt og du slipper å være hjemme hvis det er glatt . Hvis du bor så nærme at du kan gå på jobb/butikken osv selvsagt Anonymkode: 06c60...291 Yes, har brodder drit digg. Søplekjørerne her er primadonnaer og nekter å plukke opp søppel hvis det ikke er strødd, bruk brodder, damemannfolk! Husker vi hadde søplekjørere fra østeuropa, de klagde aldri, nå har vi dessverre fått late nordmenn av søplespann kjører som ikke plukker opp søplespanna. Gi oss ordentlige arbeidsfolk fra østeuropa, men dropp de som stjeler teslaer 😄 Anonymkode: c5a49...53f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #116 Del Skrevet 5. februar 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Ja det er jeg helt enig i, jeg går aldri inn med brodder. Derfor det ble en laber helg i Oslo. 🫢 Anonymkode: 3939b...a56 Man kjøper broddbeskyttere til å ha utenpå broddene når man skal inn i butikker ol. Anonymkode: c5a49...53f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #117 Del Skrevet 5. februar 2024 Fant80 skrev (17 timer siden): Hva er egentlig problemet med å bruke brodder? Har jeg gjort i årevis,å jeg er langt unna pensjonistalder. Det som ikke er kult er å falle på snørra. Da ler folk av deg uansett. Trappa hjemme er i tre, så er det ca 50 meter til garasjen, der er det gulv som ikke tåler brodder. Kan ikke kjøre med brodder. Så er det parkeringsplass på jobb, parkeringsplass ved butikk. Eller en svipptur over gata for å handle. Ingen av stedene kan du gå med brodder inne. Jeg gidder rett og slett ikke, og tar heller sjansen på at det blir blåmerker og ikke brudd om jeg tryner. Samtidig som jeg klager over vær og føre, og gleder meg til vår. Anonymkode: 8daca...e96 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 5. februar 2024 #118 Del Skrevet 5. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Man kjøper broddbeskyttere til å ha utenpå broddene når man skal inn i butikker ol. Anonymkode: c5a49...53f Det finnes ikke til alle typer piggstøvletter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #119 Del Skrevet 5. februar 2024 Da jeg var tenåring, hadde jeg vintersko som hadde pigger i selve skoa, som man kunne flippe inn og ut. Var bare bak på hælen, men de funka! Skulle hatt sånn nå, men brodder er så mye styr, spesielt når man har dårlig knær. Anonymkode: 02a10...21c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #120 Del Skrevet 5. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 2.2.2024 den 17.58): Her om dagen så jeg et innlegg på Facebook fra en kafé her i byen som bønnfalt folk om å ikke gå inn til dem med piggsko eller brodder pga at det skader gulvene deres (historiske fliser). De fikk overraskende mange sinte svar fra folk som mente de var i sin fulle rett til å gå med pigger under skoa inne og syntes det var dårlig av kaféen å ikke legge til rette for gjestene sine med å f.eks. legge tepper i gangbanene for å beskytte gulvene. Jeg synes det er en merkelig utvikling at det nærmest har blitt en menneskerett å gå med pigger under beina inne og det er veldig rart at folk ikke forstår at pigger faktisk skader gulv. Anonymkode: f4fda...3f4 Problemet er jo også at man ikke får noe sted å ta de av seg. Man må bruke brodder overalt fordi strøing av veier er for dritt og elendig, også skal det klages på at man går inn i butikker og kafeer med brodder, når det såvidt er strødd utenfor butikken. Men om man uteblir fra kafeer osv så sliter de med lavt belegg. Og ingen butikker og kjøpesentre vil sette opp benker ved utgangsdørene for da kommer det 3 grupper og okkuperer benkene hele dagen, nemlig -røykere -gamlinger -ungdommer Her er det klin umulig å sette opp en eneste stol til trengende på kjøpesentre, for de okkuperes av gaminger og tenåringer konstant. Så butikker orker ikke legge til rette for å ta av og på brodder, da får de godta av golvene ødelegges. De kjettingbroddene MÅ jeg sitte for å få prellet av og på skoene. Min helse går faktisk foran Reitans jævla golvfliser. Anonymkode: 3033d...28f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå