Gå til innhold

Bruk brodder da vel!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bruker brodder konsekvent; men brodder blir slitt, og på et tidspunkt blir de farlige. Har brukket ribbein pga utslitte brodder før. Jeg har brukket ankel pga løs grus og steiner i bakke på sommerstid før så tar null sjanser på glatta og har flere par brodder 😂 er ung nok også, ingen gammel kjerring. Bare klok av (brudd)-skade.

Anonymkode: df495...660

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Mannen min falt nylig med brodder... Dessuten så har ikke alle helse til å stående ta de av og på. Alle butikker og sentre bør ha benker eller stol rett ved inngangen 

Anonymkode: ad944...71b

Det med stol ved døra er slik alle kan spørre etter, det bruker å ordne seg. 

Anonymkode: 06c60...291

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kaarebjarne skrev (6 timer siden):

Går du rundt i sokkelesten hver gang du går inn et sted da eller?

De fleste stedene jeg går inn, kan man gå inn med brodder. Men noen ganger har jeg med meg ekstra sko i sekken, hvis jeg ikke vet om jeg kan gå med piggsko. De fleste gangene jeg er ute og går på vinteren, er jeg bare riktignok bare ute. Evt en tur innom den lokale matbutikken, hvor man kan gå inn med brodder. Skal jeg hente barn i barnehagen tar jeg uansett av meg skoene ved inngangen, uavhengig av om jeg har brodder/pigger.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera Vinge skrev (3 minutter siden):

Evt en tur innom den lokale matbutikken, hvor man kan gå inn med brodder.

Jeg har noe som 20 matbutikker i 5 km radius. Ingen av dem kan man gå inn med brodder. Så det er nok ikke normen, gitt.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fordi det sjeldent er et sted å sitte og ta de av når man kommer inn i en bygning. Håpløst med brodder når man skal i butikken. Ikke enkelt å ta av og på ved butikkdata, og farlig glatt, og ikke minst ødeleggende, å ha på inne i butikken.

Innebygde brodder i skoene som man enkelt vipper ut og inn fungerer veldig bra.

Ellers er både brodder og piggsko veldig bra når man går en tur og ikke skal inn noe sted.

Anonymkode: 167ce...b67

Kan du ikke ta av broddene FØR du går inn i butikken da? 🤔

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kaarebjarne skrev (10 minutter siden):

Jeg har noe som 20 matbutikker i 5 km radius. Ingen av dem kan man gå inn med brodder. Så det er nok ikke normen, gitt.

Hva slags gulv er det i disse butikkene? Her jeg bor virker det så vanlig å gå inn med brodder at det stort sett står skilt der man ikke kan gå med brodder.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mardina skrev (27 minutter siden):

Kan du ikke ta av broddene FØR du går inn i butikken da? 🤔

Nei kan ikke det når det ikke er noen plass å sitte.

Anonymkode: e64ab...b09

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg har falt flere ganger med brodder, så jeg klager på glatta uansett 😝

Anonymkode: 4e279...833

kjøp ordentlige pigger, de sitter  :) 

Anonymkode: 996df...128

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei kan ikke det når det ikke er noen plass å sitte.

Anonymkode: e64ab...b09

Du kan ikke lene deg inntil et bygg heller? 🤔 Det gjør jeg, når jeg må ta av mine. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hvorfor bruker ikke folk brodder i stedet for å klage på glatt føre? Med slike så kommer du trygt fram overalt og du slipper å være hjemme hvis det er glatt . Hvis du bor så nærme at du kan gå på jobb/butikken osv selvsagt

Anonymkode: 06c60...291

Tenker brodder er en ting mange kanskje tenker på å kjøpe men så blir det ikke kjøpt og så er det først når man trenger de at man tenker nå skulle jeg hatt brodder

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker brodder når behovet er der, men synes det er ubehagelig å gå på. De er også litt styrete å ta på om man bare skal en kort tur ut.

Anonymkode: 252df...653

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

kjøp ordentlige pigger, de sitter  :) 

Anonymkode: 996df...128

Inn og ut av barnehagen, butikk, jobb osv gjør det så upraktisk med de kjetting-greiene 😕

Anonymkode: 4e279...833

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera Vinge skrev (4 timer siden):

Hva slags gulv er det i disse butikkene? Her jeg bor virker det så vanlig å gå inn med brodder at det stort sett står skilt der man ikke kan gå med brodder.

Det er fliser i alle matbutikker. Ingen fliser som tåler brodder. Det er også farlig å gå på fliser med brodder...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Med sånne her brodder https://sport1.no/varemerker/snowline/snowline-pro-brodder-3901-gr-75475/ skal det mye til for å falle. Selv går jeg med stor og sterk hund og må ha grep. Fortsatt ikke falt😁

Anonymkode: 77f8c...1d7

Får en pris kjøp de på sport outlet til 200

Anonymkode: 31f66...633

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kaarebjarne skrev (20 timer siden):

Det er fliser i alle matbutikker. Ingen fliser som tåler brodder. Det er også farlig å gå på fliser med brodder...

Jeg oppfatter at det er ok å gå på fliser med brodder. Dvs jeg ser mange som gjør det, aldri sett noen ansatte kommentere det og heller ikke noe skilt. Ser heller ikke noen merker. Så det kan hvertfall virke som butikkene her syns det er greit. Om det derimot ikke er greit, respekterer jeg det. Som sagt har jeg gjerne med meg skoskift hvis jeg vet jeg skal inn steder hvor det ikke egner seg med pigger. Eller jeg bruker brodder som jeg kan ta av. Kommentaren min om joggesko med pigger var mer rettet mot yngre folk som heller vil trippe rundt på glatta enn å risikere å se «gammel» ut pga brodder. Med piggsko av typen vinterjoggesko ser man hvertfall sporty ut. Kanskje en motivasjon for noen. For min del gjennomføres gåturer ute mest som rene turer, ikke masse ut og inn av butikker. Da velger jeg gjerne andre løsninger.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera Vinge skrev (16 timer siden):

Jeg oppfatter at det er ok å gå på fliser med brodder. Dvs jeg ser mange som gjør det, aldri sett noen ansatte kommentere det og heller ikke noe skilt. Ser heller ikke noen merker. Så det kan hvertfall virke som butikkene her syns det er greit. Om det derimot ikke er greit, respekterer jeg det. Som sagt har jeg gjerne med meg skoskift hvis jeg vet jeg skal inn steder hvor det ikke egner seg med pigger. Eller jeg bruker brodder som jeg kan ta av. Kommentaren min om joggesko med pigger var mer rettet mot yngre folk som heller vil trippe rundt på glatta enn å risikere å se «gammel» ut pga brodder. Med piggsko av typen vinterjoggesko ser man hvertfall sporty ut. Kanskje en motivasjon for noen. For min del gjennomføres gåturer ute mest som rene turer, ikke masse ut og inn av butikker. Da velger jeg gjerne andre løsninger.

Hva du oppfatter er irrelevant. Det er jo et utall artikler hver eneste vinter om at butikker, kjøpesentre etc må bruke store summer på vedlikehold fordi brodder ødelegger keramiske fliser. Det er jo spisse metallpigger som det legges 50-100kg vekt på. SELVFØLGELIG ødelegger det gulv!

I tillegg er det jo glattere å gå på keramiske fliser med brodder, enn det er å gå på isen med joggesko.

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Vera Vinge skrev (20 timer siden):

Dvs jeg ser mange som gjør det, aldri sett noen ansatte kommentere det og heller ikke noe skilt. Ser heller ikke noen merker. Så det kan hvertfall virke som butikkene her syns det er greit.

Der jeg jobber synes vi ikke det er greit i det hele tatt, men vi har gitt opp både skilt og tilsnakk, for folk gjør bare som det passer dem uansett. Det tråkker folk frem og tilbake med både broder og piggsko dagen lang og gulvet ser ikke bra ut på de mest trafikkerte områdene. Gulvet er et laminatgulv beregnet på offentlig miljø, så det tåler jo en del, men at folk tråkker rundt på pigger er det jo ikke beregnet på.

Anonymkode: ccee8...fba

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera Vinge skrev (På 26.1.2024 den 16.45):

Jeg har aldri opplevd en butikk med gulv for brodder? 
i Oslo. Det har blitt noen som tror de kan gå inn med brodder da, så noen butikker har satt opp skilt, samt at det har vært nyhetssaker om det de siste dagene. 
hva slags gulv har butikkene der du bor? 

Anonymkode: a3671...897

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har aldri opplevd en butikk med gulv for brodder? 
i Oslo. Det har blitt noen som tror de kan gå inn med brodder da, så noen butikker har satt opp skilt, samt at det har vært nyhetssaker om det de siste dagene. 
hva slags gulv har butikkene der du bor? 

Anonymkode: a3671...897

Hun du siterer er en av denne typen…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera Vinge skrev (23 timer siden):

Det er ikke så lett med brodder hvis en må ta de av og på for hver butikk. Jeg har fått rullator og det finnes ingen steder der en kan sette seg ned for å ta av og på løse brodder.

Jeg finner ikke sko med innfellbare brodder heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...