AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #21 Del Skrevet 26. januar 2024 Jeg bruker brodder. Men om jeg skal ta buss eller handle mat, blir det plutselig veldig vanskelig. Må gå et stykke til butikken, har ikke bil. Men må sitte for å få broddene på og av, og det får man ikke mulighet til verken på busstopp eller på butikken. Så da blir valget å gå uten brodder hele turen, noe som ikke er aktuelt da det er ganske langt å gå - eller gå inn på butikk og buss med brodder på. Ser mange andre også gjør det, men vet jo at det skader butikkgulvet. Men har egentlig ikke noe valg.. Anonymkode: e64ab...b09 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaarebjarne Skrevet 26. januar 2024 #22 Del Skrevet 26. januar 2024 Vera Vinge skrev (24 minutter siden): Men det største problemet for min egen del er at det går jo så sakte å komme seg framover på glatta uten pigger. Jeg har (vinter)joggesko med pigger som jeg bruker både til løping og tur. Og det er så tilfredsstillende å gå i rask gange forbi de som tripper rundt på isen. Ikke ser de skoene ut som gammelmannssko heller, om man er bekymret for det. Så jeg skjønner ikke at ikke enda flere velger slike løsninger. Går du rundt i sokkelesten hver gang du går inn et sted da eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gagaen Skrevet 26. januar 2024 #23 Del Skrevet 26. januar 2024 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Jeg har falt flere ganger med brodder, så jeg klager på glatta uansett 😝 Anonymkode: 4e279...833 Da har du ikke kraftige nok brodder. Kjøp fjellbrodder så kan du gå rett opp en bakke med stålis. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 26. januar 2024 #24 Del Skrevet 26. januar 2024 Jeg bruker ikke brodder, men jeg tenker at man må gjøre det om man har en tendens til å falle. Det er sprøtt at mennesker har samvittighet til å få bruddskader som belaster helsevesenet og koster mange tusen å behandle, samtidig som autister, folk med spiseforstyrrelser, adhd, bipolar lidelse mm ikke får hjelp. Det er kaldhjertet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #25 Del Skrevet 26. januar 2024 44 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg bruker alltid brodder når det er glatt. Samme gjør barna. Vi bruker bilbelte i bilen, refleks i mørket og hjelm når vi sykler også. Helt idiotisk å ikke beskytte i den opplyste verden vi lever i. Anonymkode: 1df45...afc Dere bruker ikke hjelm når dere vandrer rundt i byen, altså? Jeg så en fyr forleden som nesten fikk en isklump i huet. Anonymkode: 8deb6...117 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 26. januar 2024 #26 Del Skrevet 26. januar 2024 Jeg blir litt oppgitt. Man får "tips" om brodder som om det er noe ingen har hørt om før. Jeg forsøkte, virkelig forsøkte, brodder i tjue år. Med alle de typene jeg forsøkte, er min konklusjon: De er mer plunder og heft og sikkerhetsrisiko enn virkelig hjelp. Isen kan ikke være for hard, for da får de ikke grep. Akkurat nå, med temperaturer over null, og is over det hele ute, kunne de kanskje faktisk ha hjulpet. Men de må nesten tas av når man går inn noe sted, både fordi de ødelegger myke gulv og er livsfarlige på harde gulv, og de er fryktelig ubehagelige å bruke på bakke som ikke er islagt, og her i Oslo er det vanligvis partier med is og partier uten is, om hverandre. Så er det tukl og gris når de skal av og på, med iskalde og stive fingre. Flott for dere det faktisk fungerer for. Gratulerer, dere har sannsynligvis ikke for mye problemer med balanse og koordinasjon eller behov for å gå i butikker. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #27 Del Skrevet 26. januar 2024 Pringle skrev (5 minutter siden): Jeg blir litt oppgitt. Man får "tips" om brodder som om det er noe ingen har hørt om før. Jeg forsøkte, virkelig forsøkte, brodder i tjue år. Med alle de typene jeg forsøkte, er min konklusjon: De er mer plunder og heft og sikkerhetsrisiko enn virkelig hjelp. Isen kan ikke være for hard, for da får de ikke grep. Akkurat nå, med temperaturer over null, og is over det hele ute, kunne de kanskje faktisk ha hjulpet. Men de må nesten tas av når man går inn noe sted, både fordi de ødelegger myke gulv og er livsfarlige på harde gulv, og de er fryktelig ubehagelige å bruke på bakke som ikke er islagt, og her i Oslo er det vanligvis partier med is og partier uten is, om hverandre. Så er det tukl og gris når de skal av og på, med iskalde og stive fingre. Flott for dere det faktisk fungerer for. Gratulerer, dere har sannsynligvis ikke for mye problemer med balanse og koordinasjon eller behov for å gå i butikker. Ha med et par lette sko som du tar på deg når du går inn i butikken. Anonymkode: 06c60...291 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #28 Del Skrevet 26. januar 2024 Fordi du må ta av og på de skitne broddene hver gang du får inn og ut av butikkene. Anonymkode: 78b34...2da 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #29 Del Skrevet 26. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg (K36) trodde jeg ikke hadde brodder. Er gravid og ble litt bekymret over glatta som kom litt brått på. Da kunne mannen informere om at jeg har brodder, for det har han fikset for lenge siden. Så da er baby og jeg trygge. For en mann🥰 Ingen grunn til å la være med brodder. Anonymkode: 290b5...149 Det er det vi kaller kjærlighet, er det ikke?😉 Anonymkode: d8c1a...13d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #30 Del Skrevet 26. januar 2024 16 minutter siden, AnonymBruker said: Det er det vi kaller kjærlighet, er det ikke?😉 Anonymkode: d8c1a...13d Ja, det er ekte kjærlighet. Han får mye kjærlighet tilbake 💗 Anonymkode: 290b5...149 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #31 Del Skrevet 26. januar 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Ha med et par lette sko som du tar på deg når du går inn i butikken. Anonymkode: 06c60...291 Det er ikke bare å skifte sko når man skal inn i en butikk, når man har en kropp som ikke fungerer og er avhengig av å få sitte for å ta av og på sko/brodder. Anonymkode: e64ab...b09 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #32 Del Skrevet 26. januar 2024 Jeg bruker brodder om jeg skal gå ett stykke, men vanligvis går jeg såpass kort utendørs at det blir mer styr å ta av/på brodder, enn å prøve holde seg på beina uten. Det er sjeldent jeg går mye mer enn 100m utendørs når det er glatt føre. Anonymkode: 35fa8...b84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #33 Del Skrevet 26. januar 2024 Jeg har noen sånne brodder man drar utenpå skoene i gummi (med pigger under) men synes de er et styr å ta av og på og at de sitter innmari dårlig. Og som regel når jeg skal ut å gå så skal jeg inn i butikk, inn på kollektivtransport osv. Jeg er kanskje litt lat men det er bare så tiltak å ta de av å på, blir skitten på fingrene, må bøye meg/lene meg på noe... Synes også det er ubehagelig med en gang det ikke er is, og her i Oslo er det ofte bar asfalt iblant. På fotgjengeroverganger og på noe asfalt, heller og slikt er jo broddene så glatte... Jeg bruker brodder iblant men jeg er egentlig veldig flink til å gå på isen uten å falle også.. Men ja man må jo gå litt saktere da. Det skumleste eller de situasjonene jeg oftest nesten faller er når det ser bart ut men så er det plutselig litt nesten usynlig is et sted, så man ikke er forberedt. Da har man jo gjerne ikke på brodder fordi det for det meste var bart ute.. I 20årene tror jeg ikke at jeg tenkte over at brodder var noe som man kunne kjøpe en gang 😄 Anonymkode: 1da82...179 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #34 Del Skrevet 26. januar 2024 Har brukt brodder hele livet, de første jeg brukte så slik ut, og var noe herk siden de raskt falt, av eller spenna ble en solid isklump. Jeg har (nesten) alltid minibrodder i jakkelomma på vinteren, siden man selv på det beste føret eller strødde veier kan komme til et kortere parti der det er veldig glatt. Da smetter jeg broddene på og går forsiktig på fremføttene til fareområdet er passert. Ellers bruker jeg vanligvis brodder som dekker hele fotsålen. Jeg har en stor ziplockpose jeg oppbevarer dem i når jeg er inne på butikker. Jeg vrenger posen over hånden og tar tak i broddene slik for å håndtere dem minst mulig, men det er verre når jeg må ta dem på meg igjen. XD Heldigvis har de fleste steder nå håndsprit, (eller en pantestasjon med vask ved siden av) ved utgangen, så jeg kan sprite hendene etter å ha håndtert dem. Og så må man selvsagt fortsatt trø litt forsiktig, for er det f.eks et lag snø oppå isen som broddene ikke går gjennom, da kan man likevel få seg en kort flytur. Anonymkode: a297f...72b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #35 Del Skrevet 26. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg, dame 36, ble erter av typen for å bruke piggbrodder på superglatta, gjett hvem som tryna og må operere handledd. Ikke jeg. Anonymkode: 5dbbf...73f Din onkel? Anonymkode: bd874...0b3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 26. januar 2024 #36 Del Skrevet 26. januar 2024 (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvorfor bruker ikke folk brodder i stedet for å klage på glatt føre? Med slike så kommer du trygt fram overalt og du slipper å være hjemme hvis det er glatt . Hvis du bor så nærme at du kan gå på jobb/butikken osv selvsagt Anonymkode: 06c60...291 Her brukes piggsko OG brodder på de dagene det er ekstra glatt ute. Jeg kunne ikke brydd meg mindre om det gjør at jeg høres gammel ut 😄 Jeg prioriterer å holde meg på beina og ikke falle å slå meg, så da får brodder være så gammeldags det bare vil... 😄 Endret 26. januar 2024 av Mardina 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #37 Del Skrevet 26. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvorfor bruker ikke folk brodder i stedet for å klage på glatt føre? Med slike så kommer du trygt fram overalt og du slipper å være hjemme hvis det er glatt . Hvis du bor så nærme at du kan gå på jobb/butikken osv selvsagt Anonymkode: 06c60...291 Mannen min falt nylig med brodder... Dessuten så har ikke alle helse til å stående ta de av og på. Alle butikker og sentre bør ha benker eller stol rett ved inngangen Anonymkode: ad944...71b 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #38 Del Skrevet 26. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg bruker brodder. Men om jeg skal ta buss eller handle mat, blir det plutselig veldig vanskelig. Må gå et stykke til butikken, har ikke bil. Men må sitte for å få broddene på og av, og det får man ikke mulighet til verken på busstopp eller på butikken. Så da blir valget å gå uten brodder hele turen, noe som ikke er aktuelt da det er ganske langt å gå - eller gå inn på butikk og buss med brodder på. Ser mange andre også gjør det, men vet jo at det skader butikkgulvet. Men har egentlig ikke noe valg.. Anonymkode: e64ab...b09 Samme her, bruker noen kraftige brodder som med masse borrelås som er et styr å få av og på. Da det er butikktur så velger jeg heller å gå uten. Å gå med brodder på harde fliser i en butikk er faktisk glattere enn crocs på isen. Anonymkode: e05f8...270 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #39 Del Skrevet 26. januar 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvorfor bruker ikke folk brodder i stedet for å klage på glatt føre? Med slike så kommer du trygt fram overalt og du slipper å være hjemme hvis det er glatt . Hvis du bor så nærme at du kan gå på jobb/butikken osv selvsagt Anonymkode: 06c60...291 Fordi det sjeldent er et sted å sitte og ta de av når man kommer inn i en bygning. Håpløst med brodder når man skal i butikken. Ikke enkelt å ta av og på ved butikkdata, og farlig glatt, og ikke minst ødeleggende, å ha på inne i butikken. Innebygde brodder i skoene som man enkelt vipper ut og inn fungerer veldig bra. Ellers er både brodder og piggsko veldig bra når man går en tur og ikke skal inn noe sted. Anonymkode: 167ce...b67 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #40 Del Skrevet 26. januar 2024 Sko med utfellbare brodder. Anonymkode: 3ed2c...7af 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå