Gå til innhold

Åå så deilig med langhelg smalt det fra lærer jeg møtte i dag 😡

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fordi de har «planleggingsdag» og alle barna har fri. Denne dagen har de da jobbet inn før de gikk ut i 8 uker sommerferie (Okey Okey, 4 uker ferier, 4 uker avspasering🤔). 
Vi som jobber fullt må ta oss fri uten lønn og det merkes jo i disse tider. Ikke har vi noen som kan passe barna heller… 

Vi må også ta oss fri i høstferie, vinterferie, påskeferie, da vi andre har 4 uker fri, og ikke 12 (!!!) som lærerne har om man tar med sommer, høst, jul, påske pluss alle dagene i mai. 

Mitt spørsmål er: kan dere ikke jobbe inn denne dagen en av alle de andre dagene dere har fri? En av dagene i de andre feriene? 

Og før det er sagt, så har jeg faktisk jobbet noen år som lærer i vgs, og jeg VET at man ikke jobber hver kveld og hver helg. 
Grunnen til at jeg ikke jobber der mer er fordi den linja reduserte antall elever og jeg ikkr hadde fast. Ellers var det en fin jobb med fine dager og MYE ferier, så mye at jeg skjemtes…

Anonymkode: 0f354...e7f

• Liker 7
  • Nyttig 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi du jobbet lite kveld så er ikke fet ensbetydende med at alle andre jobber lite kveld. Er ikke alle som alltid de har helt fri i slle ukene heller. 

Anonymkode: 7aea8...6d7

• Liker 28
  • Nyttig 2
Skrevet

Planleggingsdag er jo ikke en fridag … nok et innlegg bare for å skape provokasjon? 

Anonymkode: c2399...116

• Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 13
Skrevet

Elevene skal ha 190 skoledager, det blir ikke færre fridager av at det blir tatt på et annet tidspunkt. 

• Liker 40
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Så hvorfor jobber du ikke som lærer når du mener det er et så fantastisk yrke?

Anonymkode: 09905...d3a

Jeg søker, men ikke ferdig med ped enda. 
Elsket all fri!!

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Å nei, stakkars deg som opplevde noe så provoserende!!! Forstår godt at du ble SINT! En lærer som skal ha langhelg??? Noe så grusomt opprørende!!

Anonymkode: bd7e7...881

• Liker 37
  • Hjerte 2
  • Nyttig 10
Skrevet

Man kan syns det er deilig å slippe møte elevene og ha undervisning, selv om man skal annet. Ser ikke problemet. 

Anonymkode: ebd84...6d3

• Liker 12
Skrevet

Planleggingsdag er ikke fridag. Da må vi jobbe vanlig dag til kl.halv fire (slik er det der jeg er lærer). Det er derimot en fridag fra elevene, noe som er helt sinnsykt deilig

Anonymkode: aef56...92c

• Liker 6
  • Hjerte 4
  • Nyttig 5
Skrevet

Jeg regner med at du irriterer deg like mye over alle som ikke er på jobb når du er det? Alle som avspaserer? Alle som jobber inn fredag og/eller mandag rett som det er, og drar på langhelg utenlands eller på hytta? At du til slutt føler at du må forsvare at du sluttet som lærer på vgs, sier i grunnen alt. Hvis det var så flott som du sier, og du hadde så mye fri at du var flau, så hadde du enkelt fått deg ny jobb i skolen. Det hadde vært bedre enn å ha det så ille nå at du må uttrykke irritasjonen din på kg... Det trenger jo ikke å være i vgs? Det er mange jobber å få både i barneskolen og ungdomsskolen 👍

Anonymkode: ddf64...81f

• Liker 17
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Grunnen til at jeg ikke jobber der mer er fordi den linja reduserte antall elever og jeg ikkr hadde fast.

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg søker, men ikke ferdig med ped enda. 

Så får du ta deg i nakken, og bli ferdig med ped. Det er mer konstruktivt for deg og ditt liv enn å sitte og være bitter over at du ikke kvalifiserer til yrket. Dette landet skriker etter lærere. 

Anonymkode: 09905...d3a

• Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Mitt spørsmål er: kan dere ikke jobbe inn denne dagen en av alle de andre dagene dere har fri? En av dagene i de andre feriene? 

Og før det er sagt, så har jeg faktisk jobbet noen år som lærer i vgs, og jeg VET at man ikke jobber hver kveld og hver helg. 
Grunnen til at jeg ikke jobber der mer er fordi den linja reduserte antall elever og jeg ikkr hadde fast. Ellers var det en fin jobb med fine dager og MYE ferier, så mye at jeg skjemtes…

Altså. Du er ikke lærer, og du gjorde helt klart ikke den jobben du skulle ha gjort som lærer. Du var en av de som kom inn, fikk et opplegg og gikk ut igjen. Det er ikke sånn det er å være lærer for de aller fleste. 

Det er heller ikke lærere som bestemmer når det skal være planleggingsdager. Det er ledelsen ved skolen, i samarbeid med skoleeier (fylke/kommune). 

Anonymkode: 3e725...125

• Liker 18
  • Nyttig 10
Skrevet

Jeg blir også provosert av lærere som ikke innser hvilket enormt gode det er med så mye fri. Jeg kjenner ingen barneskole lærere som sitter hele kveldene og retter, så når de drar den jeg jobber så mye at jeg må avspasere i ukesvis får jeg lyst til å gi de en smikk i bakhodet og be de skjerpe seg. 

Uansett.. det er ikke lærerne som bestemmer om de skal ha kurs/jobbe på planleggingsdager, det er ledelsen. Skal du klage på noen for at de jobber for lite timer så er det der du bør rette irritasjonen din. 

Jobben som lærer virker for meg helt forferdelig så jeg hadde ikke tatt den til tross for alle fridagene de har. Det er bare de ufordragelige lærerne som må presisere at de jobber så mye og ikke gjør det som provoserer meg, resten er hverdagshelter. 

Anonymkode: a5364...d02

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvorfor må du ta fri hver vinter, høst, påske og juleferie ? 

Med x antall barn i skolen igjennom 20 år, har vi aldri tatt fri i alle de feriene. En dag her og der har vi tatt, men mesteparten av feriene har barna vært på SFO eller alene hjemme. 

Mannen og jeg har også bare to uke sommerferie sammen. Så fordeler vi resten utover sommeren og året ellers. Sånn må det jo bli når man tar et valg om å få barn. 

Så klart lærere ikke jobber hver kveld og hver helg. Da hadde de hatt enorme mengder med avspasering. Men de jobber mange kvelder og noen helger. Mulig du ikke gjorde nok arbeid da? 

Vær glad noen gidder å jobbe som lærer. Den jobben er virkelig ikke for alle. 

Anonymkode: e1e75...387

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet

Eh what??? 
vær heller glad på vedkommendes vegne istedenfor å la deg provosere av andres glede! 
smålig!!

Anonymkode: 292db...faa

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet

Mannen min jobber som lærer. Har aldri fri han når det er planleggingsdag. 

Anonymkode: a9844...e1b

• Liker 4
Skrevet

Og du må jo ikke ta fri uten lønn de dagene skolene eller bhg er stengt. Du kan ta ut ferie og du kan ta avspasering om du har det. 

• Liker 1
Skrevet

Oooog dere trenger vel ikke å ta dere fri i disse små-feriene når barnet etterhvert kan være hjemme alene, selv om det er i skolealder?

Du syter bare for å sutre.

• Liker 5
Skrevet

Jobb som assistent, da har du ikke før og etter arbeid. Men har alle feriene

Anonymkode: e38a7...30e

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...