AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #1 Skrevet 26. januar 2024 Når jeg googler tinnitus ( gatt det i ett år nå) får jeg opp årsaker og behandling... Jeg ble sendt til spesialist, som konstaterte tinnitus ( stor overraskelse) , fikk tilbud om å kjøpe pute og ørepropper. Det var det, har ikke fått nie annen behandling. Har du fått tinnitus behandling? Hvordan fikk du det, hjalp det? Jeg sliter med søvn problemer, en del av årsaken er tinnitus. Nå leser jeg at det finnes en klinikk der folk faktisk blir kvitt tinnitus. Hvilken klinikk er det? Hva koster det? Må man betale for det selv? Anonymkode: db7bb...99a
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #2 Skrevet 26. januar 2024 Behandling på klinikk koster enormt mye og du er ikke garantert å bli kvitt tinnitus. Tinnitus er lyd fra hodet og lyden finnes naturlig hos alle men normalen er at hørselen sorterer den ut som ikke betydningsfull og dermed hører vi den normalt sett ikke. Så, tinnitus er når hørselen tar feil og gir lyden oppmerksomhet. Kort fortalt. Det finnes kurs du kan ta via HLF, det er gratis og nav dekker kurs, opphold og reise. Vi betaler bare en liten egenandel på ca 500 kr per kursuke. Anonymkode: 48cbc...bcb
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #3 Skrevet 26. januar 2024 Har hatt tinitus i mange år og eneste "hjelpen" jeg har fått tilbud om er høreapparat og terapi for å leve med lyden, men jeg har funnet ut via leger i utlandet at ginko biloba kan hjelpe og har tatt det som tilskudd og kanskje det er placebo menfor meg syns jeg det har hjulpet litt, jeg må selvsagt fortsatt passe på å bruke ørepropper når det er mye støy osv men i hverdagen går det bedre.. Anonymkode: a2a8e...811
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #4 Skrevet 26. januar 2024 Før du prøver behandling så kan du prøve nasonex, og nakkemassasje, men det kommer jo litt ann på hvorfor du har det. Anonymkode: a9500...ce8
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #5 Skrevet 26. januar 2024 Jeg bruker lydgenerator. Ser ut som et høreapparat, men er innstilt på ulike lyder og suselyder Anonymkode: 85e43...e19
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #6 Skrevet 26. januar 2024 ØNH-legen fortalte meg at det beste er å bare overse det, så det gav meg egentlig ikke inntrykk av at det er så mye å gjøre med det. Jeg er relativt god til å ignorere forskjellige sanseinntrykk, så for meg er det lite til plage. Anonymkode: 6dce5...fe9
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #7 Skrevet 26. januar 2024 Finnes ikke noen dokumentert effektiv behandling mot det. Men høreapparater og andre hjelpemidler kan ha en viss effekt. Få henvisning til audiograf. Du kan få hjelpemidler fra Nav som kan hjelpe deg med søvnproblemer pga tinnitus. Anonymkode: c4f2e...9d4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå