AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #1 Skrevet 26. januar 2024 Heisann. Noen som har blitt sydd for stramt etter fødsel, rller at det har grodd feil? Evnt endte med arrvev som har gitt plager? Hva slags symptomer hadde du? Jeg tror jeg har blitt sydd for stramt, evnt arrvev. Det er ingen elastisitet mellom skjede og endetarm.når jeg bøyer meg fremover 'stopper' det seg opp i underlivet, kjennes ut som en stram strikk. Noe som resulterer i et endetarm/anus 'følger' etter og drar mellomkjøttet ned og faktisk stenger for skjeden. Har vært hos utallige leger i 15,5 år nå som sier alt ser fint ut. Men det er fet absolutt ikke! Jeg har også svekket lukkemuskel, noe jeg mener kan ha en sammenheng med dette (den er intakt). Men får ikke til å knipe bak og uhell skjer. Jeg kan ikke ha sex, ihvertfall ikke bak fra pga mellomkjøttet dras nes og stenger skjeden. Jeg kan ikke bruke stramme jeans med sømmer for da presser det mer på bak når jeg bøyer meg, og forsterker ubehaget enda mer. Noen som har vært borti lignende?? Anonymkode: aad18...949
Lisa88 Skrevet 26. januar 2024 #2 Skrevet 26. januar 2024 (endret) Jeg mente 1,5 år AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Anonymkode: aad18...949 Endret 26. januar 2024 av Lisa88
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #3 Skrevet 26. januar 2024 Be om henvisning til en ekspert. Anonymkode: b1a81...373
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #4 Skrevet 26. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Be om henvisning til en ekspert. Anonymkode: b1a81...373 Jeg har vært hos flere 'eksperter'. De ser ikke problemet ved vanlig gyn. Har prøvd å forklare at det ikke er når jeg ligger at jeg kjenner det, men når jeg bøyer meg frem. Jeg er hos fysio, så har bedt om å få bli undersøkt i de stillingene som dette skjer så skal heldigvis det ved neste besøk. Men har som sagt forsøkt å fortelle min historie opp og opp igjen i 1,5 år nå uten gehør. Anonymkode: aad18...949
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #5 Skrevet 26. januar 2024 Prøvd privat? Det koster jo masse penger, men de leverer også ofte bedre enn offentlig. Anonymkode: 541ed...366
Lisa88 Skrevet 26. januar 2024 #6 Skrevet 26. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Prøvd privat? Det koster jo masse penger, men de leverer også ofte bedre enn offentlig. Anonymkode: 541ed...366 Ja har forsøkt. Og ble operert privat for fremfall og perineumplastikk (da mellomkjøttet var blitt veldig forkortet). Uten at dette hjalp noe nevneverdig på problemene. Så det som ble sydd rett etter fødsel (rift grad 2), tror jeg ikke ble rørt under denne operasjonen. Føler bare man må åpne opp igjen helt og sy på nytt. Mellomkjøttet nå står for d meste av hyd. Så usikker på om noen muskler i det hele tatt ble sydd sammen😪 Men som sagt, så er problemer fortsatt der. Har tenkt om det kan være arrvev som lager så mye problemer. Men at det kan dra med seg alt bak pga bøying, det er jo voldsomt 😪 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #7 Skrevet 26. januar 2024 Ikke gi deg! Fader altså. Om menn måtte føde ville det vært et mye bedre tilbud for oppfølging etterpå😡 Anonymkode: b1a81...373 2 1
Lisa88 Skrevet 26. januar 2024 #8 Skrevet 26. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke gi deg! Fader altså. Om menn måtte føde ville det vært et mye bedre tilbud for oppfølging etterpå😡 Anonymkode: b1a81...373 Ja jeg kan jo bare ikke gi meg! Og er så lei av at de sier, alt ser normalt ut. Når det ABSOLUTT ikke er det. Men ingen som har 'tilbudt' seg å faktisk kjenne etter i de posisjonene det oppstår. Jeg har måtte spurt, da er det èi som gjorde det. Og kjente det skjedde noe, men skjønner ikke hva eller hvorfor, også ferdig med det. Har fått så mange nedlatende kommentarer slengt etter meg. De vil jeg bare skal gi meg, men jeg kommer ikke til å gi meg før jeg får hjelp! Men etter så lenge blir man til slutt motløs. Alle tiden etter fødsel har gått med, og går med til dette her. Og jeg har blitt en klassisk kasteball i systemet. Det er så jævlig. 2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #9 Skrevet 26. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ikke gi deg! Fader altså. Om menn måtte føde ville det vært et mye bedre tilbud for oppfølging etterpå😡 Anonymkode: b1a81...373 Signerer denne! Det er så mange plager og sykdommer som rammer oss kvinner vi får beskjed om at vi bare må leve med. Fordi ingen har giddet å forske på disse Anonymkode: 541ed...366
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #10 Skrevet 26. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Signerer denne! Det er så mange plager og sykdommer som rammer oss kvinner vi får beskjed om at vi bare må leve med. Fordi ingen har giddet å forske på disse Anonymkode: 541ed...366 Ja de ber oss leve med det. Men hva gjør man når man ikke klarer å leve med det? Anonymkode: aad18...949
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #11 Skrevet 26. januar 2024 Uff! Jeg hadde også plager etter fødsel, men av annen art. Jeg kjenner meg igjen i følelsen av håpløshet når svaret hele tiden var at «det går seg til» og «gi det tid». Ufattelig provoserende og holdningen til plagene fra helsevesenet er nok til at jeg aldri skal føde vaginalt igjen. Du risikerer at ingen bryr seg hvis ting skjærer seg etterpå! Håper virkelig du ikke gir deg, TS! Heier på deg! Anonymkode: 5595e...22d
Lisa88 Skrevet 26. januar 2024 #12 Skrevet 26. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Uff! Jeg hadde også plager etter fødsel, men av annen art. Jeg kjenner meg igjen i følelsen av håpløshet når svaret hele tiden var at «det går seg til» og «gi det tid». Ufattelig provoserende og holdningen til plagene fra helsevesenet er nok til at jeg aldri skal føde vaginalt igjen. Du risikerer at ingen bryr seg hvis ting skjærer seg etterpå! Håper virkelig du ikke gir deg, TS! Heier på deg! Anonymkode: 5595e...22d Huff ja man vet ikke hva man skal gjøre. Og manner seg opp til hver time for å prøve å forklare at godt man kan, for så å bare bli avfeid. Det er lett for de å si, dette vet vi ikke, så vi kan ikke gjøre noe. For min del har jeg hatt kroppen min i 36 år og vært gjennom flere fødsler, så man kjenner jo når noe er galt. Man ønsker ikke at hele barseltiden og etter det skal gå med på å prøve å få hjelp. Dette er så invaliderende at jeg fortsatt er sykmeldt😪 Fikk du hjelp til slutt for plagene dine ? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå