anonymx74 Skrevet 26. januar 2024 #1 Skrevet 26. januar 2024 Hei, jeg vet ikke om jeg skal le eller grine av hele greia og kanskje er det bare en fille ting men likevel ble jeg forbannet og sint og gråt mine modige tårer. Saken er den at jeg har en venninne med 2 små barn og sien jeg skulle vekk en uke nå med jobb så spurte hun om hun kunne bo her fordi hennes bolig skulle de skifte vinduer i. V har også en del større plass enn henne så hun følte at det var bedre for ungene å være her. Greit nok og tenkte ikke noe mer over det egentlig. Når jeg kom hjem i kveld så møter det meg møkkete bleier i gangen, det lukter helt for Jævlig i huset, oppvasken flyter. Jeg beveger meg inn i stua og der er det som knakk meg litt., jeg fikk en stor monstera plante som var ganske så stor som jeg fikk av min avdøde bestemor på min 40 års dag. Den var nå så pass stor at jeg ikke kunne flytte på den heller, men den passet så bra inn. Den lå med avklipte blader og det var jord og dritt overalt. Jeg visste at ungene sov så jeg lette etter mor, Hun hadde lagt seg på naborommet og sov, så jeg dro henne ut av senga, hvor hun lå med mobilen, og ba om en forklaring. Jeg spurte om hvorfor det var møkkete bleier overalt, og hva som hadde skjedd med planten min. Hun begynte med at hun var trøtt og sliten og hadde dessverre ikke hatt hjelp av barnas far da han var borte på jobb, og hun mente at jeg ikke skulle komme hjem før om 2 dager, jeg sa at det var noe hun visste at jeg skulle komme hjem i dag, hun visste at flyet mitt landet klokka 1900. Så hun sa at hun kunne rydde i morgen, og planten var det visst min skyld , hun mente at den ikke var noe viktig, jeg sa at det er pisss, hun vet at det er en plante jeg var redd for, men hun mente at det var jo bare en ting. Jeg sa litt forbannet at dette er en gave jeg fikk av min bestemor rett før hun døde til min 40 års dag, og at dette var noe hun visste om og at det er bare idioter som lar barna få herje sånn. Nå har jeg satt meg ned på sengen og jeg hører at hun tusler der ute og rydder opp, hun var irritert fordi jeg sa at dette skulle tas NÅ!!!! Jeg vet at hun ti tider er litt for glad i mobilen og det er det jeg tror at har skjedd at ungene har fått herje fritt og lekt med ting de ikke skal leke med og at hun som vanlig sitter på mobillen. Beklager men måtte bare få det ut. For å si det sånn, jeg har krevd strøkent hus til i morgen tidlig, og hun må reise hjem etter frokost og trenger ikke komme hit noe mer. 8 30
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #2 Skrevet 26. januar 2024 Syns du har respondert hel riktig. Noen folk, altså.. Anonymkode: c8b0c...2a5 37 1 5
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #3 Skrevet 26. januar 2024 Hadde ikke villet ha henne som venn mer. Hun har ingen respekt for deg. Hun bryr seg ikke om deg. Anonymkode: 66320...324 26 1 3
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #4 Skrevet 26. januar 2024 Vanvittig respektløst av henne. Leiligheten burde ha renere når hun dro enn da hun kom, kombinert med en stor gavekurv på bordet som takk for tillitten. Anonymkode: 6cc24...e77 23 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #5 Skrevet 26. januar 2024 Du reagerte helt rett, du satte krav og satte grenser for hva du finner deg i, at hun var irritert over det, sier bare litt om holdningene hennes. Utrolig trist at planten din ble ødelagt, og hun våger å skylde det på deg, i ditt hjem? Hun er ikke venninnen din, jeg er lei for at du fant ut av det på denne måten. Anonymkode: 610fd...3bd 19
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #6 Skrevet 26. januar 2024 Dette mennesket hadde jeg ikke orket å fortsette vennskapet med. Jeg syns du responderte bra ts. Anonymkode: 78b04...cc8 9
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #7 Skrevet 26. januar 2024 Du reagere helt normalt og hun burde skamme seg! Men hadde du ikke noe betenkeligheter med å låne henne huset, for hun kan umulig ha blitt gris over natta? Det må vel flyte over i hennes eget hus og noe du burde ha fått med deg…. Anonymkode: 616e6...db0 3
PM75 Skrevet 26. januar 2024 #8 Skrevet 26. januar 2024 Er det mulig? Hun har ingen ansvarsfølelse eller moral, og mangler fullstendig takknemlighet! Det vennskapet hadde jeg droppet! 3
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #9 Skrevet 26. januar 2024 Hvis de avklipte blader har stengel på, kan du sette dem rett i jord. God sjanse for de setter rødder og vokser igjen. Anonymkode: 5d750...13b 7 4
Bålkaffe Skrevet 26. januar 2024 #10 Skrevet 26. januar 2024 Fy faen, så respektløst gjort av "vennen" din, herregud. Du reagerte helt riktig. Hun eier jo ikke respekt for andres ting og eiendeler/eiendom, og det er på overtid at noen lekser opp for henne. Aldri lån ut noe til henne ever igjen, og kutt henne ut, hun er ikke en god venn. 3
Sofiei Skrevet 26. januar 2024 #11 Skrevet 26. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vanvittig respektløst av henne. Leiligheten burde ha renere når hun dro enn da hun kom, kombinert med en stor gavekurv på bordet som takk for tillitten. Anonymkode: 6cc24...e77 Enig! Når man låner noe skal det leveres tilbake i samme stand... Minst. Helst bør det være bedre enn da man lånte det. 2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #12 Skrevet 26. januar 2024 10 hours ago, anonymx74 said: Så hun sa at hun kunne rydde i morgen, og planten var det visst min skyld , hun mente at den ikke var noe viktig, jeg sa at det er pisss, hun vet at det er en plante jeg var redd for, men hun mente at det var jo bare en ting. Jeg sa litt forbannet at dette er en gave jeg fikk av min bestemor rett før hun døde til min 40 års dag, og at dette var noe hun visste om og at det er bare idioter som lar barna få herje sånn. Hvordan forklarte hun at det var din skyld at de har klippet(!) planten? En ting er at de ikke ryddet hvis de misforsto når du skulle komme hjem, men rent hærverk blir jo noe annet. Anonymkode: 8a289...35d 8
anonymx74 Skrevet 26. januar 2024 Forfatter #13 Skrevet 26. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du reagere helt normalt og hun burde skamme seg! Men hadde du ikke noe betenkeligheter med å låne henne huset, for hun kan umulig ha blitt gris over natta? Det må vel flyte over i hennes eget hus og noe du burde ha fått med deg…. Anonymkode: 616e6...db0 Hun har bare 65 kvm så hos henne er hun nødt til å ha det ryddig, men tydeligvis ikke hos andre. Jeg er sjelden der da jeg ikke bor i nærheten 1
anonymx74 Skrevet 26. januar 2024 Forfatter #14 Skrevet 26. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvordan forklarte hun at det var din skyld at de har klippet(!) planten? En ting er at de ikke ryddet hvis de misforsto når du skulle komme hjem, men rent hærverk blir jo noe annet. Anonymkode: 8a289...35d Jeg skulle ha flyttet den inn på boden. vel hadde den kunne flyttes på men på boden er det både mørkt og for liten plass 1
anonymx74 Skrevet 26. januar 2024 Forfatter #15 Skrevet 26. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvis de avklipte blader har stengel på, kan du sette dem rett i jord. God sjanse for de setter rødder og vokser igjen. Anonymkode: 5d750...13b Ikke uten noder, og det er snakk om en stor plante. 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #16 Skrevet 26. januar 2024 anonymx74 skrev (5 minutter siden): Jeg skulle ha flyttet den inn på boden. vel hadde den kunne flyttes på men på boden er det både mørkt og for liten plass Nei, det skal du ikke trenge å gjøre. Ansvarlige foreldre klarer å stoppe ungene fra å ødelegge planter når man er på besøk! Den familien der har du ingen behov for. Godt at du fant ut det nå, om enn det var en dyrekjøpt erfaring ❤️ Anonymkode: 81fa4...454 5
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #17 Skrevet 26. januar 2024 Beklager... Anonymkode: 33507...c47 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #18 Skrevet 26. januar 2024 Synes du håndterte dette veldig bra! Og hun der venninna, utrolig skuffende gjort av henne! Tenker at hun hadde jeg kutta ut etter noe slikt. Så totalt respektløst! So what om hun mener du skulle kommet to dager tidliger, man rydder og vasker etter seg etterhvert. Spesielt når man låner andres bolig!! Anonymkode: 48789...adf 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #19 Skrevet 26. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Beklager... Anonymkode: 33507...c47 Er du liksom denne venninna?? Et lite 'beklager' er sannelig ikke nok! Anonymkode: 48789...adf 5
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #20 Skrevet 26. januar 2024 Jeg hadde blitt både såret og sint over det her. Om hun ikke tydelig tar ansvar og sier unnskyld ville jeg faset ut vennskapet. Når hun behandler boligen med så lite respekt og må nærmest tvinges til å ta ansvar så viser hun verdier som ikke er forenelig med videre vennskap. Hadde hun oppriktig sagt unnskyld og tatt ansvar er det noe annet. er planten helt ødelagt, eller kan den vokse seg til? Hvorfor har de klippet i den? Har hun forklart noe om det utenom da hun prøvde å si det var ditt ansvar som ikke hadde ryddet planten vekk? Anonymkode: ddaed...8bf 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå