Gå til innhold

Hvor lang tid før negativ test ved kjemisk?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Testet svakt positivt 10 DPO kveld. Positiv digital 12 DPO morgen. Spottet litt 12 og 13 dpo kveld. Har hatt litt vondt i livmor til og fra i noen få sekunder innimellom. Strimmeltestene økte ikke nok i styrke så jeg tok digital i morges som viste "ikke gravid", og har tenkt i et par dager allerede at det nok blir kjemisk så jeg var forberedt på den. Så i følge CB har HCG sunket.

Men nå på kvelden igjen er testen sterkere igjen og jeg skjønner ingenting 😭 Vil bare begynne å blø og bli ferdig med det. Er også blitt superøm i det ene brystet (kjennes ut som jeg har fått bank i puppen) og vondt i ryggen. Jeg trodde at hvis man får kjemisk så tidlig vil HCG synke raskt slik at testene fort blir negative? Kan det være exu da når det er slik?? 

Anonymkode: e823c...3a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er midt i en kjemisk nå og testene varierer i styrke. Veldig frustrerende. Men når man nærmer seg 14-16DPO og testene ikke blir sterkere men bare holder seg svake så er det vel bare kroppen som ikke klarer å forstå hva som skjer kanskje. Og noen ganger tar det lang tid før hcg er helt ute av kroppen, den halveres ikke nødvendigvis jevnt.

Jeg begynte å få svakere tester på tirsdag, i dag 4 dager senere er strekene nesten lik i styrke fortsatt, med noen sterkere tester innimellom. Er jo ikke helt like de testene heller, noen har mer blekk enn andre.

Må bare ta tiden til hjelp.

Anonymkode: efb50...a4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dessverre ingen fasit på hvordan hcg synker.. Verken med kjemisk, SA eller MA. Dette er helt individuelt og kan variere fra gang til gang. 

Dersom egget har bare streifet slimhinnen på en måte som har ført til hcg, vil det som oftest synke raskt, dersom egget har festet seg, men løsnet etter kort tid, kan det synke saktere.. Man kan ha noe varierende resultater på strimmeltester - dette kan skyldes ulik mengde fargestoff, ulik konsentrasjon på urin osv.. Var iallefall dette gyn fortalte meg. Og stemmer med slik jeg har opplevd kjemiske graviditeter tidligere.. 

13 dpo er jo fremdeles rundt IKM så må nok bare ta tiden til hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene90 skrev (1 minutt siden):

Er dessverre ingen fasit på hvordan hcg synker.. Verken med kjemisk, SA eller MA. Dette er helt individuelt og kan variere fra gang til gang. 

Dersom egget har bare streifet slimhinnen på en måte som har ført til hcg, vil det som oftest synke raskt, dersom egget har festet seg, men løsnet etter kort tid, kan det synke saktere.. Man kan ha noe varierende resultater på strimmeltester - dette kan skyldes ulik mengde fargestoff, ulik konsentrasjon på urin osv.. Var iallefall dette gyn fortalte meg. Og stemmer med slik jeg har opplevd kjemiske graviditeter tidligere.. 

13 dpo er jo fremdeles rundt IKM så må nok bare ta tiden til hjelp.

Takk. Jeg er nå 15 dpo. Håper at jeg begynner å blø snart... 

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir ikke 0 så rask nødvendigvis, jeg blødde på 20-21 DPO og da har testene vært veldig like rundt IKM før det begynte å synke med to dager mellomrom. Testet ikke igjen etter jeg sluttet å blø 3-4 dager senere, og da var det negativ. Fikk eggløsning til normal tid (14-15 dager senere som er min normal). Det er utrolig kjipt og sårt å gå gjennom SA, vær snill med deg selv og det er trist å høre at du står i dette!

Dersom du ikke begynner å blø etter en uke eller merker smerter der nede uten å blø, kontakt lege. Sannsyneligheten for exu er liten, og mest sannsynelig begynner man å blø om noen dager.

Anonymkode: 28f4a...6c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det blir ikke 0 så rask nødvendigvis, jeg blødde på 20-21 DPO og da har testene vært veldig like rundt IKM før det begynte å synke med to dager mellomrom. Testet ikke igjen etter jeg sluttet å blø 3-4 dager senere, og da var det negativ. Fikk eggløsning til normal tid (14-15 dager senere som er min normal). Det er utrolig kjipt og sårt å gå gjennom SA, vær snill med deg selv og det er trist å høre at du står i dette!

Dersom du ikke begynner å blø etter en uke eller merker smerter der nede uten å blø, kontakt lege. Sannsyneligheten for exu er liten, og mest sannsynelig begynner man å blø om noen dager.

Anonymkode: 28f4a...6c6

Takk for svar ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk kun en positiv test da jeg hadde kjemisk, ingenting etter det 

Anonymkode: e87cf...058

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...