Gå til innhold

Gifte seg for andre gang.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hold det personlig, lite og nært. Fortell folk i ettertid.

Har vært i to bryllup nr.2 til nær familie to ganger. Var kleint. Ble forventet å komme. 

De har jo allerede fått sine taler, gaver noen år før. Å være gjest er dyrt.

De hadde også  barn, som heller burde bli økonomisk og tidsmessig prioritert foran mammas/ pappas fest…

Anonymkode: 3fbce...a83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er litt smakløst å invitere til stort bryllup når det er andre gang, men spørs litt hvor lang tid det er mellom bryllupene. Snakker vi under 10 år tenker jeg at festen burde være meget dempet, etter 15-20 år er det kanskje litt mer innafor å invitere mer enn nær familie. 

Anonymkode: 6e809...bd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha akkurat det bryllupet dere ønsker, men ja, jeg innrømmer at som familiemedlem og gjest føles det veldig rart å høre bruden eller brudgommen (eller begge) love nøyaktig de samme tingene for andre gang. Det blir ikke samme stemning eller høytidelighet over et andre bryllup. Og skilsmissestatistikken er skyhøy om en av partene har vært gift før så ja.... det føles som mye styr for veldig lite.

AnonymBruker skrev (På 26.1.2024 den 9.57):

Er gift tre ganger jeg. Og er det noe vi ikke har brydd oss om, så er det "pårørende". 

Anonymkode: ac444...b91

Jeg skjønner. "Vi driter i dere og hva dere tenker, bare dere kommer i bryllupet og har med gaver."

Anonymkode: 09500...af4

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For mitt vedkommende er folk hjertens velkomne til å gifte seg så mange ganger de lyster... forutsatt:

- De betaler hele bryllupet selv 

- De har bryllupet på et praktisk og lett tilgjengelig sted 

- De ikke forventer gaver (igjen)

Anonymkode: 21299...140

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge min mormor så gifter man seg ikke en gang nr 2. og hvis man skulle finne på det så er det i sort kjole med sort slør og ingen gjester. Kansje bra verden har beveger seg litt videre siden den tid. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har begge vært gift en gang før og er nå forlovet. Begge de forrige bryllupene var for 25 år siden, så vi lar ikke det legge store føringer for hva vi gjør nå. 

Jeg vil ikke gifte meg i kirken, vi vil ikke ha stivt selskap med hvit kjole og bordkort. Det er vel så langt vi har kommet. Det er mulig det blir utenlands med forlovere. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Jeg er glad jeg giftet meg på tinghuset uten fest første gangen slik at jeg kan ha et "ordentlig" bryllup neste gang...

Om jeg gifter meg igjen noen gang skal jeg ha en ordentlig feiring sammen med mine nærmeste. Det var stusselig å gifte seg uten noe familie til stede, så jeg gjør ikke det igjen.

Anonymkode: 02e40...ae9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...