Gå til innhold

Ok, trenger litt hjelp her til en mild avvisning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en god venn med fordeler. Vel, det var hvertfall der vi startet.. for å gjøre en veldig lang og komplisert historie ekstremt kort:

Vi har holdt på i 2 år. Etter halvannet år traff barna våre hverandre, først ved en tilfeldighet, og da var "skaden" allerede skjedd, og vi tenkte (med den naiviteten jeg er styrt av) at siden barna har det så fint sammen, så kan vi da treffes i ny og ne sammen med dem.. 

Vel, i jul hadde mine barn et helvete hos sin pappa. Ingen julefeiring, han var sint osv. Så de kom hjem og var helt knust. Så i krisens desperasjon for at barna skulle få oppleve en mer lystig og fin julemiddag, så ble det til at (eneste alternativet vi hadde da) vi feiret jul med min gode venn, men lite visste jeg at hele familien var der også! 

En annen helg i januar var jeg på besøk, og foreldrene hans ringer, og vips der var de på døra. (Takk gud for at jeg anstendig antrukket ). 

Nå er vi invitert i hans barns bursdag. Og hans argument er at jeg kjenner jo foreldrene hans.  men besteforeldre kommer jo også da, og unskyldningen da er at da kan vi låne hytta deres i vinterferien, hvis de bare blir kjent med meg først. 

Og her går altså grensen min. At barna møttes tilfeldig for så å ha noen treff med dem i ny og ne overlever jeg. Det er jo koselig.  Å treffe hans foreldre, var i en egoistisk desperasjon fra min side for at barna mine skulle få hvertfall en julemiddag denne julen. 

Men en planlagt feiring til et lite barn, hvor jeg også blir introdusert for storfamilien blir i det meste laget. Alt dette har allerede vært i det meste laget. 

Jeg vil bare tilbake til den euforiske lidenskapelige venne/sex-forholdet vi hadde, men føler jeg roter meg dypere og dypere inn. 

Ja skaden er skjedd, men nå må jeg sette klare grenser. 

Noen tips til hvordan jeg kan si at jeg ønsker å forsette som bare oss to og at jeg ikke ønsker å komme i hans datters bursdag? 

Anonymkode: 52c87...358

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Det får du finne ut av selv. Det klarer du nok.

Anonymkode: 68bbf...50f

Skrevet

Nei, du kan ikke gå tilbake til å bruke han til lidenskaplig venne-sex. Lidenskapen skyldes forelskelse fra hans side og du vil ødelegge han om du fortsetter da det er klokkeklart at han ønsker ett forhold og felles liv. Du må la han gå. Dere vil ikke det samme. Du må bare takke for deg og la han bli lei seg. Han kommer til å bli lei seg uansett.

Anonymkode: 2fa46...286

Skrevet

Er til dels enig med ab over her. Men gitt at dere hadde klare grenser før barna deres møttes, så kan dette ordne seg. 

Men du må nok bare forklare han at ting har gått litt lengre enn det var ment å gjøre, og at den utviklingen som har skjedd ikke er noe du har ønsket eller ønsker å fortsette med. 

Du risikerer selvfølgelig å såre han, men her er det jo deg selv og dine ønsker du må ta hensyn til.

Skrevet

Hvorfor ikke bare prøve. Høres jo ut som dere har det tipp topp.  Av og til er det bare å hoppe i det og flyte med, og se hva som skjer

Anonymkode: 7d732...64b

Skrevet

Man går på noen smeller iblant 

Anonymkode: 0a4d8...2d1

Skrevet

Herregud. Jeg håper jeg selv slipper å bli utsatt for en unnvikende, emosjonelt utilgjengelig egoist.. De er overalt og det er like toxic og kjipt hver gang...  Stakkars fyr. Jeg har vært borti sånt og prøver nå å luke dem ut så tidlig jeg kan. At FF er en holdbare greie er bare en livsløgn som emosjonelt utilgjengelige personer forteller seg selv. (FF en som en gjensidig, kortsiktig syssel i påvente av større satsing er noe helt annet) 

Hva er egentlig galt med et sundt, voksent, godt forhold til en fyr?? Har du noen gang prøvd?? Har du diskutert tilknytningsproblemene dine med en psykolog? Jeg mener det seriøst. Det virker som du skyr trygge, gode relasjoner. Hvorfor det? ? 

Av hensyn til fyren synes jeg du skal rive av plasteret kort og kontant. Kan hende han blir skuffet, blant annet over å ha kastet bort 2 år på en som aldri har som intensjon å bli seriøs (eller som egentlig fortsatt venter på mannen i sitt liv og ikke synes mannen foran seg er bra nok). Gudene vet det finnes massevis av damer som drømmer om det han har å gi. 

Rip it off. La han komme seg videre. Han er voksen. Han overlever det. 

Anonymkode: 5782b...e5e

Skrevet

Du får bare si at du kun ønsker han som en venn med fordeler slik dere startet, at du ikke ønsker å ha et forhold som innebærer familie. Så får du se om han fortsatt syns det er greit, eller om han heller vil finne seg ei som ønsker en fremtid sammen. Det er jo ekstremt viktig at dere tar denne praten. Jeg tror nok det euforiske fort er over nå uansett, siden du tydelig setter spikeren i kista for fremtiden. Som andre her skriver FF-forhold varer sjaldent lenge. Med god grunn.

Anonymkode: 5428f...692

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...