AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #1 Skrevet 25. januar 2024 Jeg skal snart hente valpen min og lurer på hva som er best fremgangsmåte for å få en hund som ikke bjeffer inne? Bor i blokk og ønsker ikke å ha en hund som står å bjeffer ofte, så hva burde jeg gjøre for å legge ett godt grunnlag fra starten av😊 Anonymkode: 406f8...0cb
Tabris Skrevet 26. januar 2024 #2 Skrevet 26. januar 2024 Det spørs hva årsaken til bjeffing er. Men hvis du tenker på om hunden bjeffer på lyder den hører i blokka, så har jeg god erfaring med å bruke motbetinging, også kalt "kindereggøvelsen". Du kan lese mer om fremgangsmåten her: https://siddishundeskole.no/assets/files/Kindereggøvelsen.pdf 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #3 Skrevet 26. januar 2024 Lær den å lage lyd på kommando, for så å lære den å være still på kommando. Har brukt kommandoen "snakk" på min Alaska Husky, for så å si "stille" (hvisker det nesten). Hun kan også "syng", noe som hun kun får gjøre på egnede steder 😅 Anonymkode: ac132...3b9 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #4 Skrevet 26. januar 2024 ofte hjelper det at eier ikke reagerer, ikke ser på hunden osv. Anonymkode: 27481...25b 2 1
Sofakona Skrevet 26. januar 2024 #5 Skrevet 26. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): ofte hjelper det at eier ikke reagerer, ikke ser på hunden osv. Anonymkode: 27481...25b Dette. Det den kanskje vil bjeffe på er banking på døra og ringeklokke... lær den tidelig at den ikke trenger å reagere på den. Det vil si bruk lyden mye...men at dere ikke reagere i heltatt ( samme som fyrverkeri lyder) Den vil kansje bjeffe når den blir alene..da er det viktig at hunden er mett/ gått på do/ sliten etter tur/ trett før den blir alene. Og dette er super viktig...dere vil ikke bli de som har hund som står og bjeffer hele tiden i blokk Det vil jo bli bjeffing med lek..men ikke mye. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå