Gå til innhold

Hjelp til å lytte til/ forstå sin egen intuisjon

Anbefalte innlegg

Lawyam skrev (5 minutter siden):

Det var det da? Skal man forvente at partner skal kunne kurere traumer og opptre som terapaut? 

Går det ikke ut over han hvis du tenker negativt. Selvfølgelig får det en effekt selv om du ikke sier noe. Giften er jo der den. Inni deg. Det høres ut som du forventer av kjærligheten er at den kommer en  mann som skal virke som motgift. Hvem fortalte deg at kjærligheten er noen som skal erstatte psykologen.

Jeg mener selvsagt ikke at en partner skal fungere som terapeut, det er ikke det jeg snakker om. Jeg snakker om manglende emosjonell kontakt fordi jeg ikke helt har funnet nøkkelen til den nære kommunikasjonen oss imellom enda. Men jeg ser hva du mener om at de negative tankene/ fryktene mine kan påvirke forholdet indirekte, selv om jeg virkelig kjemper for å unngå nettopp det. Men jeg er jo åpen for å lære mer og meg selv her da, derav denne tråden😊

Anonymkode: dcff0...551

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg mener selvsagt ikke at en partner skal fungere som terapeut, det er ikke det jeg snakker om. Jeg snakker om manglende emosjonell kontakt fordi jeg ikke helt har funnet nøkkelen til den nære kommunikasjonen oss imellom enda. Men jeg ser hva du mener om at de negative tankene/ fryktene mine kan påvirke forholdet indirekte, selv om jeg virkelig kjemper for å unngå nettopp det. Men jeg er jo åpen for å lære mer og meg selv her da, derav denne tråden😊

Det var en kladd og som jeg ikke var ferdig med og hvor jeg bestemte meg å ikke sende, men trykket visst 'send' istedenfor. Jeg slettet straks.

Men når du først så det, så kan jeg si at hvis du har planer om at lange, dype samtaler om dine frykter og traumer og behov, ønsker og håp,  skal drive forholdet fremover og hvor det egentlig handler mest om at det er er du som trenger dem sjeldent fungerer andre steder enn i sorggrupper og den emosjonelle kontakt ikke nødvendigvis kommer hvis fokuset skal ligge på samtaleterapi for deg!

Endret av Lawyam
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lawyam skrev (Akkurat nå):

Det var en kladd og som jeg ikke var ferdig med og hvor jeg bestemte meg å ikke sende, men trykket visst 'send' istedenfor. Jeg slettet straks.

Men når du først så det, så kan jeg si at hvis du har planer om at lange, dype samtaler om dine frykter og traumer og behov, ønsker og håp,  skal drive forholdet fremover og hvor det egentlig handler mest om at det er er du som trenger dem sjeldent fungerer.

Nei det er ikke det jeg ser for meg, som sagt jeg ser ikke etter en terapeut i en partner. Og jeg har ikke store traumer, men vi har alle små, følelsesmessige traumer i ulik grad, som påvirker oss videre i livet. Jeg snakker ikke om traumer i ordets rette forstand, men de små sårene alle opplever gjennom livet, som påvirker oss senere. Men nok om det, jeg ser etter en emosjonell nærhet, nær og god kommunikasjon og stort og smått, dele det man tenker og føler på i hverdagen, hvor man snakker åpent for å bli bedre kjent med hverandre, vise interesse for hverandre osv. Sånt er helt essensielt i nære relasjoner, både i familier, vennskap og sammen med romantiske partnere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nei det er ikke det jeg ser for meg, som sagt jeg ser ikke etter en terapeut i en partner. Og jeg har ikke store traumer, men vi har alle små, følelsesmessige traumer i ulik grad, som påvirker oss videre i livet. Jeg snakker ikke om traumer i ordets rette forstand, men de små sårene alle opplever gjennom livet, som påvirker oss senere. Men nok om det, jeg ser etter en emosjonell nærhet, nær og god kommunikasjon og stort og smått, dele det man tenker og føler på i hverdagen, hvor man snakker åpent for å bli bedre kjent med hverandre, vise interesse for hverandre osv. Sånt er helt essensielt i nære relasjoner, både i familier, vennskap og sammen med romantiske partnere.

I små drypp, ellers blir det til noe som skremmer bort partneren fordi den ikke var forberedt på å møte noen som fokuserte på å møte noen som skulle løse problemer som var der før han kom, som ser dem komme før de er oppstått. Hvis noen er intetessert er ikke første tanke å problematisere noen ting, men ha det godt sammen. Fokuser gjerne på allt som bør løses og sikres, men da blir det ikke mye tid å kose seg og bygge opp relasjoner og tillir på den måten.

Endret av Lawyam
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lawyam skrev (7 minutter siden):

I små drypp, ellers blir det til noe som skremmer bort partneren fordi den ikke var forberedt på å møte noen som fokuserte på å møte noen som skulle løse problemer som var der før han kom, som ser dem komme før de er oppstått. Hvis noen er intetessert er ikke første tanke å problematisere noen ting, men ha det godt sammen. Fokuser gjerne på allt som bør løses og sikres, men da blir det ikke mye tid å kose seg og bygge opp relasjoner og tillir på den måten.

Du misforstår meg, men det er greit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...