Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2006 #1 Skrevet 30. januar 2006 Nå de siste ukene har katten min begynt å "snakke" så mye...på en måte sånn murre-snakking virker det som. Hun er 8 måneder, og har en bror her som så og si aldri gjør det. Det begynner ærlig talt å bli litt slitsomt, for det blir verre og verre hvis vi ikke kommer bort til henne og koser med henne. Hvorfor gjør hun dette hele tiden?
Gjest baby-E Skrevet 30. januar 2006 #2 Skrevet 30. januar 2006 har ikke noe svar på hvorfor hun gjør dette, men vår lille pusejente(5mnd) er likedan. Spesielt ille er det på morgenen, men jeg syns det bare er kost jeg
Lilith Skrevet 30. januar 2006 #3 Skrevet 30. januar 2006 Sånn er min yngste også. Han gjør det stort sett når han forlanger kos eller lek, men også bare for å pludre Tror nok noen katter rett og slett er mer snakkesalige enn andre - orientalere, feks, er jo kjent for å prate hull i hodet på eierne sine!
Shagya Skrevet 30. januar 2006 #4 Skrevet 30. januar 2006 Jeg har en pratepus. Pratepusen skravler hull i hodet på meg, og det er bare slik han er
Wayah Skrevet 30. januar 2006 #5 Skrevet 30. januar 2006 Min pusejente snakker også en hel pose full Spesielt når hun er sulten (nesten alltid), men også når hun bare vil ha oppmerksomhet og "prate" litt. Jeg tror hvis du synes det er tungvint så må du lære henne av med det, kanskje ved å ikke gi henne mat når hun maser, for da lærer hun at hun får mat når hun maser.
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2006 #6 Skrevet 30. januar 2006 Nå de siste ukene har katten min begynt å "snakke" så mye...på en måte sånn murre-snakking virker det som. Hun er 8 måneder, ← Er hun kastrert da? Hvis ikke har hun sikekrt begynt å få løpetide, da mjauer de gjerne veldig mye. Løpetida kommer ca en gang i måneden og varer ca en uke. Men den vil komme hyppigere og lengre hvis katten går lenge ute å bli befrukta. Det beste er altså kastrering, hvis du ikke allerede har gjort det. Ellers tror jeg ofte vi eiere er med på å lære opp kattene våre til å snakke mer: selv svarer jeg alltid når katten min snakker til meg, og da lærer katten at den får kontakt med meg på den måten. Det er jo bare hyggelig. Litt morsomt at den barske kastrerte hannkatten min som selv mener han er utrolig tøff har en skikkelig pipestemme.
Toadii Skrevet 30. januar 2006 #7 Skrevet 30. januar 2006 Det er et tegn på at hun koser seg... Snakke med henne å spør hvorfor!
Arkana Skrevet 30. januar 2006 #8 Skrevet 30. januar 2006 Vår pus (5 år) har snakket mye helt siden vi fikk henne. Hun er forøvrig sterilisert. Når vi har hatt henne på kattepensjonat har de påpekt at hun snakker utrolig mye, og de er jo vant til alle slags katter, så jeg antar hun snakker mer enn de fleste. Hun mjauer og grynter og prater på alle mulige måter. Noen ganger er det tydelig at hun vil ha oppmerksomhet, andre ganger er det akkurat som om hun har så fryktelig mye å si. Og jeg "mjauer" tilbake, og så mjauer hun igjen, og slik fortsetter det og vi kan ha lange samtaler om alt og ingenting. Synes ikke det er slitsomt i det hele tatt, bare uendelig søtt.
Gjest Betty Boop Skrevet 30. januar 2006 #9 Skrevet 30. januar 2006 Har to katter på snart tre år. Hun snakker noe voldsomt. Kan ligge å sove i stolen ved siden av og plutselig sette seg opp og begynne å prate. Han derimot er ganske taus. Men har blitt mere pratsom i det siste.
Gjest Gjest Skrevet 31. januar 2006 #10 Skrevet 31. januar 2006 katten din har fått løpetid det varer ca 1 uke så kommer en ny en fra 3 uker til 4 mnd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå