AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #1 Skrevet 25. januar 2024 Øøuki, så jeg har lenge hatt en avhengighet av sjokolade. I tenårene spiste jeg minst 200gr sjokolade daglig. jeg jobber med og kutte dette ut, samt spise sunnere. Til informasjon så har jeg tatt dette så langsomt så jeg tror det bør være for og komme over avhengigheten og bli sunnere. Jeg har ikke hatt godteri på 4 dager (holder meg til helger)..og ja dette er et reelt problem. I dag har jeg hatt to skiver med ost og syltetøy. Middag halv tallerkenen med salat og kylling med granateple. Til kvelds det samme som frokost. nå er jeg noe uvel, svimmel på en måte. Dette kjenner jeg igjen fra jeg var tenåring. Jeg var en tynn jente, ikke sypertynn. Jeg er fremdeles liten men mer fett på kroppen. Derfor har jeg kuttet ned på karb i dag og det blir ikke sånn hver dag. For det er akkuratt dette med svimmelhet osv jeg er redd for. Eller at jeg skal få mindre energi. Jeg liker og få i meg nokk men samtidig spise greit. tips???😩 Anonymkode: 88c7e...78b
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #2 Skrevet 25. januar 2024 Er du svimmel, har du spist for lite mat. Få i deg litt mer. Anonymkode: b2f0d...8d0 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #3 Skrevet 25. januar 2024 Det er ikke unormalt at man blir svimmel idet man gjør brå endringer i kosten. Du vil nok nesten garantert oppleve redusert energi i starten også. Dette kan være ubehagelig, men ikke farlig. Du kan sammenligne det med å bli støl når man starter trene. Kroppen reagerer på at man gjøre noe uvant. Svimmelheten kan skyldes at du spiser for lite, men da må du telle kaloroer for å se hvor mye du får i det. Svimmelheten kan skyldes at blodsukkeret er ustabilt siden det ikke får tilført sitt vante sukker. Eller at du ikke har drukket nok vann. Svimmelheten og det å føle seg uvel kan også like fult være at det er torsdag og man er sliten. Anonymkode: aefe2...27d
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #4 Skrevet 25. januar 2024 Tusentakk for svar! 👍🏻 Jeg forsøker få i meg noe mer nå. Og så håper jeg det ev. stabiliserer seg litt om noen dager/uker dersom det er grunnen til at jeg uvel Anonymkode: 88c7e...78b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå