AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #1 Skrevet 25. januar 2024 Her er et utsagn jeg fant et sted på Google, har dessverre glemt hvor. Stemmer dette? "Kvinner føler seg gjerne forelsket etter at de har hatt sex, på grunn av lykkehormonene som frigjøres. Menn derimot mister ofte (men ikke alltid) interessen når behovet for sex er tilfredsstilt." Har du som mann vært veldig interessert i en dame over en periode, for så å miste spenningen og interessen helt, med en gang du fikk pule? Og hva er damenes erfaringer? Jeg har ikke hatt tilfeldig sex, men vurderer det. Derfor jeg lurer. Anonymkode: 6ec63...335
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #2 Skrevet 25. januar 2024 Nei jeg har aldri fått følelser for en mann ved kum å ha sex med ham. Å ha sex med ham har til og med medført å miste interesse for ham, om det ikke var noe bra. Jeg har en eneste gang fått mer interesse for en mann av å ha sex med ham, men det var fordi han utmerket seg som en helt unik fantastisk elsker. Hvorfor vi kvinner skulle få følelser ved sex bare, selv om dårlig/skuffende sex, er utenfor min fatteevne. Dårlig til middels sex frigjøre ikke akkurat noe voldsomme lykkehormoner, men heller skuffelse. Selv greit nok er ikke mer enn greit nok, og ingen veldig opplevelse som trigger slikt. Anonymkode: eb4ba...647 4
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #3 Skrevet 25. januar 2024 Har aldri blitt forelsket i en etter KUN sex,men betatt ja. Er sant i mye av det du skriver. Allikevel veldig individuellt. Så like mange ulike svar 🤷 Anonymkode: 9ddc8...f14 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #4 Skrevet 25. januar 2024 Ja det er vel forsket på at vi kvinner blir sex-forelsket. Jeg har faktisk kjent sommerfugler i magen i etterkant til tross for dårlig fylla-sex.. Anonymkode: b4a62...f98 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #5 Skrevet 25. januar 2024 Etter organsme med en mann har jeg opplevd å få denne veldig fnisete følelsen der jeg føler meg nær han og er glad. Men har ikke blitt forelsket av det, og realiteten av samspillet med mannen er jo der, og vet ikke om sex for min del kan fylle inn alle andre mangler i kjemien eller relajsoen om det er noen. Om du er dømt til å bli forelsket blir du det, å om det ikke er noe der, vil ikke sex fyre opp noen flamme i deg heller. Anonymkode: 6a5c7...d4d 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #6 Skrevet 25. januar 2024 Én gang har tilfeldig sex ført til følelser fra min side. Sexen var god og vi klaffet godt, så vi ble ff som gradvis utviklet seg til et romantisk forhold. Vi er nå godt gift. De andre gangene har det bare ført til avsmak for vedkommende. Ytterst få menn presterer godt i en kortvarig relasjon er min erfaring. Mange tåler ikke veiledning og de fleste aner ikke hvordan jeg liker det uten at jeg sier ifra eller tar styringen. Da kjører de på for egen nytelse eller gjør det de tror jeg liker. Selvfølgelig noen som jeg har klaffet godt med eller som har åpnet for kommunikasjon rundt sexen, men det er fåtallet. Opplever også at følelser og det å kjenne hverandre løfter sexen hundre hakk. Anonymkode: da117...19d 5
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #7 Skrevet 25. januar 2024 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Nei jeg har aldri fått følelser for en mann ved kum å ha sex med ham. Å ha sex med ham har til og med medført å miste interesse for ham, om det ikke var noe bra. Jeg har en eneste gang fått mer interesse for en mann av å ha sex med ham, men det var fordi han utmerket seg som en helt unik fantastisk elsker. Hvorfor vi kvinner skulle få følelser ved sex bare, selv om dårlig/skuffende sex, er utenfor min fatteevne. Dårlig til middels sex frigjøre ikke akkurat noe voldsomme lykkehormoner, men heller skuffelse. Selv greit nok er ikke mer enn greit nok, og ingen veldig opplevelse som trigger slikt. Anonymkode: eb4ba...647 Haha, syntes du har et godt poeng. 🤭 ----- Utsagnet ødelegger litt for meg. Jeg er jo litt betatt allerede, ellers ville jeg ikke vurdert sex. Det trenger ikke bli til noe forhold, men hadde vært kjipt å bli droppa rett etter liksom. Vi har jevnlig og fin kontakt nå. Skjønner heller ikke hvorfor mannen skulle miste interessen med en gang, vil de ikke pule flere ganger? 🤭 Eller er det da mer spennende å finne nytt terreng 🤷♀️ ----- Så nå siste innlegget, jeg tenker også at det like gjerne kan gå den veien. TS Anonymkode: 6ec63...335
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #8 Skrevet 25. januar 2024 Nei, det har jeg ikke fått. Har opplevd motsatt vei en del ganger da, men de var kanskje litt betatt av meg fra før etter en date eller to dates? Jeg vet ikke. Føler egentlig at dette er en sånn ung-og-usikker-ting, noen forveksler å ville bli likt med å like noen. Anonymkode: 0e6b6...cb4
Blåjojo Skrevet 25. januar 2024 #9 Skrevet 25. januar 2024 Kun blitt forelsket om jeg var veldig betatt i utgangspunktet, og han i tillegg utmerket seg som en god elsker. Har også opplevd å miste interessen om han var egoistisk og/eller ikke god i senga. 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #10 Skrevet 25. januar 2024 Nei, blir ikke forelsket av sex. Blir forelsket av hele pakka. Anonymkode: c5ff7...239
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #11 Skrevet 25. januar 2024 Aldri slik for meg. Jeg blir forelsket av sex. Mann. Anonymkode: b16ac...fde 1
Bamseklemmer Skrevet 26. januar 2024 #12 Skrevet 26. januar 2024 Jeg tror det er at vi blir betatt av den gode seksuell kjemien, og ikke nødvendigvis forelskelse🤔 Det er nok totalopplevelsen, som vi blir så begeistret av.. Vi må på "død og liv treffes igjen" følelse🥰jo det er jo sterke seksuelle drifter og tiltrekningskraft.. men jeg vil ikke kalle det forelskelse, selv om det brenner nedi boxeren av gjensynsglede😁 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #13 Skrevet 26. januar 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Aldri slik for meg. Jeg blir forelsket av sex. Mann. Anonymkode: b16ac...fde Bamseklemmer skrev (3 timer siden): Jeg tror det er at vi blir betatt av den gode seksuell kjemien, og ikke nødvendigvis forelskelse🤔 Det er nok totalopplevelsen, som vi blir så begeistret av.. Vi må på "død og liv treffes igjen" følelse🥰jo det er jo sterke seksuelle drifter og tiltrekningskraft.. men jeg vil ikke kalle det forelskelse, selv om det brenner nedi boxeren av gjensynsglede😁 Liker begge disse 😍 Hilsen TS Anonymkode: 6ec63...335 1
Fremmed fugl Skrevet 26. januar 2024 #14 Skrevet 26. januar 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Haha, syntes du har et godt poeng. 🤭 ----- Utsagnet ødelegger litt for meg. Jeg er jo litt betatt allerede, ellers ville jeg ikke vurdert sex. Det trenger ikke bli til noe forhold, men hadde vært kjipt å bli droppa rett etter liksom. Vi har jevnlig og fin kontakt nå. Skjønner heller ikke hvorfor mannen skulle miste interessen med en gang, vil de ikke pule flere ganger? 🤭 Eller er det da mer spennende å finne nytt terreng 🤷♀️ ----- Så nå siste innlegget, jeg tenker også at det like gjerne kan gå den veien. TS Anonymkode: 6ec63...335 Neurofysiologisk så frisettes hormonet oxytocin ved orgasme. Som vil styrke bindinger mellom personer. Det gjelder kvinner og menn. Den påstanden du starter tråden med handler om stereotypiske kjønnsroller. - Mannen ser på kvinnen som løs hvis hun gir han sex for tidlig. Så da blir hun ikke noe å satse på seriøst. - Kvinnen har gitt mannen lov å ha sex, så da må hun bli sammen med han da ellers er hun løs. Sånn enkelt å greit. 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #15 Skrevet 26. januar 2024 Fremmed fugl skrev (7 timer siden): Neurofysiologisk så frisettes hormonet oxytocin ved orgasme. Som vil styrke bindinger mellom personer. Det gjelder kvinner og menn. Den påstanden du starter tråden med handler om stereotypiske kjønnsroller. - Mannen ser på kvinnen som løs hvis hun gir han sex for tidlig. Så da blir hun ikke noe å satse på seriøst. - Kvinnen har gitt mannen lov å ha sex, så da må hun bli sammen med han da ellers er hun løs. Sånn enkelt å greit. Takk for godt svar. Da legger jeg utsagnet bak meg. 😊 Anonymkode: 6ec63...335
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #16 Skrevet 26. januar 2024 Nei, tvert imot. Jeg er kvinne og har heller opplevd det motsatt: At det er de som blir forelsket, ikke jeg. Anonymkode: a07f4...d38 2 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #17 Skrevet 26. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nei, tvert imot. Jeg er kvinne og har heller opplevd det motsatt: At det er de som blir forelsket, ikke jeg. Anonymkode: a07f4...d38 Like ofte min erfaring som mann. Kanskje ikke forelsket, men i alle fall at sex vekker interessen betydelig🥰 Anonymkode: 4cdf6...780
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #18 Skrevet 26. januar 2024 Helt motsatt erfaring her. Jeg blir aldri forelsket kun på basis av å ha sex med en mann. Kan fint ha tilfeldig sex og ikke tenke noe mer på mannen etterpå. Derimot har jeg opplevd at flere menn har blitt forelska i meg etter tilfeldig sex Anonymkode: fe864...738 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #19 Skrevet 27. januar 2024 Jeg er kvinne og opplevde å miste interessen etter å ha ligget med noen, så ble sjelden gang nr 2. Ingen følelser etterpå med noen heller. Men mister absolutt ikke interessen for sex når jeg er forelsket i de jeg ligger med. Anonymkode: dee89...e8f
skreppamedleppa Skrevet 27. januar 2024 #20 Skrevet 27. januar 2024 Som kvinne stemmer det ikke stemmer detikke på meg. Jeg har ikke hjerte mitt i min vagina og kan fint pule uten å ønske giftering, hvit stakittgjerde, stasjonsvogn, 1.44 barn og oppleve sommerfuglstorm i magen og den valsen der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå