Gjest issoras Skrevet 26. januar 2024 #21 Skrevet 26. januar 2024 1 hour ago, Liljerød said: Jeg jobber i det private, med 10 års erfaring ca. Jeg har ikke personalansvar og tjener til sammenligning 780 000 i grunnlønn, pluss goder som firmabil etc. Det offentlige skal ikke være lønnsledende, så dermed blir det feil å sammenligne seg med dem. Da må jo per definisjon det offentlig dermed senke sine lønner, for da blir de jo på nivå med det private? Jeg synes 1,2 og oppover er en grei lønn for en med personalansvar, synes du hvertfall burde ligget opp fra 950 000 i grunnlønn. Det offentlige skal ikke være lønnsledende, men de skal ikke være fullstendig lønnstapende heller, da ville jo ingen jobbet i det offentlige. Det offentlige må tilby den lønnen som er nødvendig for å finne kompetansen den trenger. Du vil derfor fint finne private organisasjoner som lønner dårligere enn det offentlige også. Kommer som sagt helt an på bransje og yrke. Det er enorme variasjoner i det private.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #22 Skrevet 26. januar 2024 Enda en sammenligning her. Jeg jobber med det samme, samme ansiennitet (men ikke personalansvar) i det offentlige. Tjener 680 000,-.. Anonymkode: 4e768...1f7 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #23 Skrevet 26. januar 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Enda en sammenligning her. Jeg jobber med det samme, samme ansiennitet (men ikke personalansvar) i det offentlige. Tjener 680 000,-.. Anonymkode: 4e768...1f7 Mastergrad? Og jobber I Oslo? Anonymkode: 3b058...11e
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #24 Skrevet 26. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Enda en sammenligning her. Jeg jobber med det samme, samme ansiennitet (men ikke personalansvar) i det offentlige. Tjener 680 000,-.. Anonymkode: 4e768...1f7 Men dette er jo ikke sammenlignbart? Du jobber i det offentlige og har ikke personalansvar heller.. Anonymkode: 67ea4...5f3
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #25 Skrevet 27. januar 2024 On 1/26/2024 at 2:31 PM, AnonymBruker said: 2 års total- og relevant erfaring. Kom rett fra skolebenken og ble tilbudt jobb mens jeg skrev masteroppgaven. Jobber som finansmegler med 720 000 i grunnlønn og ser for meg å stige en god del de neste årene. Anonymkode: 07a87...925 Da lurer jeg på arbeidstidene dine? Tipper du ikke jobber 8-4. Sånne tråder blir ofte litt rare hvis man ikke regner om lønn til heltidsekvivalent. Anonymkode: 5e522...232
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #26 Skrevet 27. januar 2024 Jeg har relevant erfaring her. Har hatt lignende rolle i privat selskap for noen år siden, markedssjef med skandinavisk ansvar og personalansvar for 5 pers, men «bare» bachelorgrad og lå rundt samme lønn som deg, men inflasjonsjustert ville jeg sagt du burde ligge kanskje rett i underkant av millionen. Kommer litt an på resultatansvaret og størrelse på selskapet. Jeg har nå 18 års erfaring innenfor samme fagfeltet og har en viktig faglederrolle med stort ansvar uten personalansvar i ett av de støeste selskapene i landet og ligger på i underkant av 1,5 mill inkl billønn og bonus. Anonymkode: 99bce...e08 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #27 Skrevet 27. januar 2024 Bachelor, 9 års erfaring, ikke personalansvar eller fagansvar. 805 000, med mulighet for bonus. Er i byggebransjen, regner dermed ikke med å få særlig i økning i år. Satser på bedre tider neste år, og en grei økning da. Anonymkode: ceea4...fb3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå