Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har veldig dårlig erfaring med Stormberg. Har handlet mye av dette merket, men opplever dessverre at mestparten blir ødelagt etter kort tid. Dette gjelder egentlig alt, bukser, jakker, ullgensere, sko osv...@

Har man kvittering går reklamasjon som oftes greit. De har noen ganger vært litt vanskelig. Jeg reklamerte for eksempel på en jakke som skulle være vanntett, men ikke var det. Ble da avvist.
Mamma hadde kjøpt en ull t-skjorte. Det ble hull etter kort tid. Ble avvist fordi hun ikke hadde kvittering.

Hva er din erfaring med Stormberg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har bare ett plagg fra Stormberg, og det er en fleecejakke som er over 10 år gammel og som fremdeles er i bruk. Det eneste som har hendt med den, er at den er blitt litt blassere i fargen etter hundrevis av vask. Den har holdt på fasongen, stoffet er ikke blitt utslitt, sømmene har holdt osv osv. Jeg må si det plagget overgår alle forventninger. 

• Liker 1
Skrevet

Min første parkas fra stormberg er nå 9 år. Den har mistet litt fasongen, ellers er den like god. De andre parkasene er 2 og 3 år, og like fine som nye.

Hadde mye fleecegensre fra stormberg da jeg bodde på småbruk.  De holdt 2-4 år med daglig bruk fra moegen til kveld med gårdsarbeid hele vinteren.

Jeg handler nesten bare stormberg, på grunn av den gode kvaliteten og at plaggene holder år etter år. Har 3 vinterparkas i ulik tykkelse, en regnkåpe, ett regnsett, 4 fleecegensre, 2 sett superundertøy, og en ullgenser derfra nå.

Eneste jeg har å klage på er at borrelåsen på lomma på regnkåpa løsna etter ett års tid.

Anonymkode: 7c33f...628

• Liker 1
Skrevet

Stormberg er jo for det meste klær sydd av små kinesiske barnehender. Kvaliteten blir jo litt deretter. De blånekter å støtte norsk teko industri. 

Anonymkode: ea7c7...e8b

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har kjøpt mye Stormberg-klær til barna, og vært fornøyd med alt. Det aller meste kunne arves av andre når mine hadde vokst ut av plaggene.  Selv har jeg ei ti år gammel fleecejakke som jeg mer eller mindre bor i 😄

Anonymkode: 2de20...855

Skrevet

Jeg har samme erfaring ts. Spesielt med glidelåser som ikke er tette, lommer som blir fort ødelagt, hetter som ikke holder vannet ute i sømmene. Jeg har ikke så mye erfaring med bukser det er helst jakker jeg har kjøpt derifra som ikke holder mine mål iallefall. Det synes jeg igrunn er litt kjipt for jeg ønsker å støtte Stormberg fordi de er en bedrift som har som mål å bidra til at mennesker som har problemer med å komme ut i arbeidslivet får jobb. Og det er jeg veldig for!! Så konseptet til Stormberg hyller jeg godt opp om, men det hjelper jo så lite når produktene (som jeg har kjøpt iallefall) har vært ræva... Sorry...

https://www.stormberg.com/no/om-stormberg/inkluderende-arbeidsliv

Nå bor jeg på vestlandet og liker å gå tur i all slags vær men ikke med jakker som gjør at jeg er gjennomvåt før jeg når postkassen engang, så dessverre har jeg gitt opp Stormberg med tanke på yttterbekledning og handler heller andre merker. Men jeg er veldig for å støtte bedrifter som klarer å få til et inkluderende arbeidsliv så jeg har ikke helt gitt de opp heller, kan fint kjøpe en genser, tskjorte eller bukser hos de, der kravene mine ikke er så høye som akkurat til ytter bekledning. 

Men så er mange fornøyd med Stormberg, så tror det er litt hipps om happs hvilke merker en liker av slikt tøy.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Gjest Anonymesteste
Skrevet

Jeg har en regnjakke fra Stormberg som jeg kjøpte for mange år siden. Den er fremdeles i god stand.  Har prøvd å bestille noen praktiske klær der i senere tid, men da ble det retur.  De må ha endret på noe, for kvaliteten kjentes helt forskjellig ut. Noen av klærne hadde vond lukt (spesielt de som var merket resirkulerte materialer). Så kommer ikke ti lå handle der mer. Jeg har hørt at noen er veldig fornøyd med regntøy til barn derfra, så mulig de har truffet blink på det.

Gjest jegerrinne
Skrevet

Kvaliteten har endret seg de siste 5 årene virker det som. Så vi har sluttet å kjøpe stormberg i hvertfall ytterklær

Skrevet

Jeg ELSKER klær fra Stormberg og opplever at de er svært holdbare over veldig lang tid

Anonymkode: 67bce...961

• Liker 1
Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med Stormberg, aldri opplevd at noe blir ødelagt. 

Anonymkode: aacf2...10e

• Liker 1
Skrevet

Har opplevd begge deler. Noe er av høy kvalitet og holder seg bra. Men kjøpte en boblejakke, den ble blass på slite punkter, som nederst på ermer og langs stolpen på glidelåsen. Så den er bare til nød jakke

Anonymkode: 2a771...a23

Skrevet

Liker ikke designet så kjøper aldri Stormberg.

Anonymkode: 383db...8f9

Skrevet

Du har to ender i skalaen. Stormberg og Norrøna. 

Anonymkode: b9fec...482

Skrevet

Min erfaring er at de har god kvalitet. 

Skrevet

Jeg er veldig glad i profilen (eller hva det kalles) til Stormberg, og vil gjerne støtte dem. De ansetter f.eks folk som har vært i fengsel og gir dem sjanser. 

Noe derfra er kjempebra, annet ikke. Har en regnjakke med 30 000 i vannsøyle, men lommene fylles med vann, og det raskt. De må tømmes rett og slett. Den har ikke noe mesh eller for, og når den først blir våt, så merkes det. Har en annen i 15 000 i vannsøyle, men den har både mesh og tynt for, blant annet tynn fleece i lommene, og den blir helt annerledes når den blir våt og jeg blir ikke kald i den. Jeg føler den med minst vannsøyle tåler mest regn, og det skal jo ikke være sånn. 

Jeg har noen sportstopper som ble illeluktende fra dem med en gang, og måtte stoppes å brukes. Det må ha vært noe med stoffet for ikke hatt samme problemet med annet sportstøy. 

Gamasjer og tykke hansker derfra har også vært bra, men hanskene tålte dårligere vann enn ble påstått da. Ingenting å si på gamasjene da. 

Jeg har reklamert på en glidelås en gang og fikk ny uten noe problem. Jeg legger alle kvitteringer på større kjøp på en bestemt plass så jeg har de alltid liggende. At en ikke får reklamert uten kvittering tenker jeg er helt fair, selv om det er kjipt. 

Jeg føler det er som med en del andre merker: alt innenfor samme merke er ikke likt. Noe er bra og noe ikke. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...