AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #1 Skrevet 25. januar 2024 Hei Jeg skriver fort nå , redd, har vært i et voldelig forhold, jeg er hjemme nå, men vi skulle bo sammen og han vet jeg har ikke kjøleskap som fungerer. Kan jeg ta kontakt med nav her? kan jeg si det som det er? vil de da ta han og straffe han? Anonymkode: c8fc6...199 2
Ananas. Skrevet 25. januar 2024 #3 Skrevet 25. januar 2024 Hjemme, hos han? Hva har det å si at kjøleskapet ikke fungerer? Hva skal NAV evt. straffe ham for? Det høres ut som du bør ta kontakt med et krisesenter for å få veiledning. 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #4 Skrevet 25. januar 2024 Hva er det eksakte problemet ? Anonymkode: 6776a...906 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #5 Skrevet 25. januar 2024 Om du er i fare, så ringer du politi! Nav kan ikke straffe noen Anonymkode: 7e3d6...31a 3 2
Virrevirrevapp Skrevet 25. januar 2024 #6 Skrevet 25. januar 2024 Har du ikke et funksjonelt kjøleskap og ingen penger, må du kontakte nav med én gang og få nødhjelp.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #7 Skrevet 25. januar 2024 ❤️ Er du redd ham og i fare, da kontakter du politiet. Han kan få besøksforbud, og du kan be om voldsalarm. Har du ikke penger til kjøleskap? Da tar du kontakt med NAV, og søker om hjelp til det. Du kan få nødhjelp. NAV hjelper deg kun med økonomiske ting. De har ikke makt eller myndighet til å ta eller straffe noen for vold. Men om du ønsker hjelp, kan du snakke med personen du møter om hele situasjonen din. Om du trenger hjelp med å melde til politiet kan de hjelpe deg å melde. Er du redd for ham, og ikke trygg - ta kontakt med et krisesenter. Krisesenter er til for nettopp deg som har vært i et voldelig forhold, og trenger hjelp til å komme unna ham, og hjelp til å stable livet på føttene igjen. Finn tlf nr til krisesenter i nærheten av deg, og ring dem nå. Med en gang. Der kan du få hjelp og støtte til alt, både praktisk, med NAV, evt politiet og følelsesmessig. Du kan få hjelp og noen å snakke med, selv om du ikke trenger et sted å bo. De har erfaring og vet hvordan det er å bryte opp med en voldelig mann. Klem ❤️ Anonymkode: e584b...daf 3
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #8 Skrevet 25. januar 2024 Hvis du vil ha seriøse svar må du nesten skrive så det er forståelig hva du egentlig mener og spør om. Anonymkode: bcdae...abd
Nymerïa Skrevet 25. januar 2024 #9 Skrevet 25. januar 2024 Hvis du er i et voldelig forhold og vil dra kan du kontakte nærmeste krisesenter. Jeg tror de hjelper deg med mat også. 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #10 Skrevet 25. januar 2024 Du må ikke flytte sammen med kjæresten din. Det er farlig å være sammen med voldelige folk! Kanskje du kan få sosialhjelp av nav så du kan kjøpe deg et kjøleskap. Men imens, kan du kjøpe mat som ikke trenger kjøleskap. Anonymkode: 74edf...3a4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå