Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nylig fått det innvilget, vil få 6000kr. 
Er lån fra lånekassen med i beregningen? (Ja vet alt blir til gjeld). 
Jeg har varierende inntekt. Må jeg fortelle nav nøyaktig hva jeg får utbetalt måned for måned, elelr holder det å varsle at det går over 10%? 
og om jeg har varslet endringer, må jeg si ifra neste måned at det har gått tilbake til normalt?

Anonymkode: 1202c...b48

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er ikke beregnet inn når overgangsstønad bestemmes... men stipendet kan bli redusert fordi du har inntekt. Dvs at mer blir lån.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.1.2024 den 19.06):

Jeg har nylig fått det innvilget, vil få 6000kr. 
Er lån fra lånekassen med i beregningen? (Ja vet alt blir til gjeld). 
Jeg har varierende inntekt. Må jeg fortelle nav nøyaktig hva jeg får utbetalt måned for måned, elelr holder det å varsle at det går over 10%? 
og om jeg har varslet endringer, må jeg si ifra neste måned at det har gått tilbake til normalt?

Anonymkode: 1202c...b48

1. Lån fra Lånekassen er ikke med i beregningen. Kun pensjonsgivende inntekt (arbeidsinntekt/evt. ytelser fra NAV).

2. Det er ikke nødvendig å melde fra hvor mye du tjener hver måned, det holder å varsle når månedsinntekten før skatt overstiger 10% (hvor mye 10% utgjør skal stå i vedtaket ditt).

3. Hvis inntekten er økt mer enn 10% den ene måneden, du har meldt fra om dette og fått et nytt vedtak, kan du melde fra igjen hvis inntekten er redusert med mer enn 10% senere. Hvor mye 10% reduksjon utgjør vil da stå i det evt. nye vedtaket du fikk. 

Anonymkode: 5ac79...f3b

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

1. Lån fra Lånekassen er ikke med i beregningen. Kun pensjonsgivende inntekt (arbeidsinntekt/evt. ytelser fra NAV).

2. Det er ikke nødvendig å melde fra hvor mye du tjener hver måned, det holder å varsle når månedsinntekten før skatt overstiger 10% (hvor mye 10% utgjør skal stå i vedtaket ditt).

3. Hvis inntekten er økt mer enn 10% den ene måneden, du har meldt fra om dette og fått et nytt vedtak, kan du melde fra igjen hvis inntekten er redusert med mer enn 10% senere. Hvor mye 10% reduksjon utgjør vil da stå i det evt. nye vedtaket du fikk. 

Anonymkode: 5ac79...f3b

Det er ikke nødvendig å melde fra måned til måned dersom inntekten varierer såpass. Nav har beregnet en årsinntekt også.

Anonymkode: 9b4d4...e22

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...