Gå til innhold

"jeg får ikke være inne på sfo"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sønn sier at dersom han ikke er på sfo før klokken åtte om morgenen får han ikke komme inn. Altså at han må være ferdig avkledd inne på sfo før kl åtte når han begynner på skolen halv ni, ellers må han være alene ute.

Fortell meg at dette umulig kan stemme??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å ringe sfo å spørre?

Ingen her inne kan gi deg svar på om dette stemmer.

Gjest Gamle Alex
Skrevet (endret)

Høres litt rart ut , men hos oss er det slik at sfo om morgenen er inne i klasserommene, de sliter derfor med barn som kommer for tidlig på skolen som ikke er sfo barn, men allikevel kommer de inn i klasserommet.Personalet for derfor flere å passe en det de skal og sliter med å skille hvem som skal være der og ikke.

Kan det være noe slik

Endret av Gamle Alex
Skrevet

Høres rart ut, slik var det aldri på SFO da jeg jobbet der. Da kom de gående helt til skolen begynte da

Skrevet
Høres rart ut, slik var det aldri på SFO da jeg jobbet der. Da kom de gående helt til skolen begynte da

Nei jeg har også jobbet på sfo og det var da virkelig ikke sånn..........

Gjest Gamle Alex
Skrevet
De har ikke sfo i klasserommet....

ok men det kan jo være noe av det samme da , at de som ikke skal være på sfo kommer dit sfo er , at derfror må de være inne før kl 8

Skrevet
ok men det kan jo være noe av det samme da , at de som ikke skal være på sfo kommer dit sfo er , at derfror må de være inne før kl 8

SFO bør da virkelig ha bedre oversikt over hvem som skal være der, for hvordan skal de ellers kunne vite hvem de har ansvaret for?

Har aldri hørt at noen må være ute alene, om de kommer til et visst klokkeslett. Syns foreldre burde fått den informasjonen, men det våger de kanskje ikke.

Skrevet

SFO bør da virkelig ha bedre oversikt over hvem som skal være der, for hvordan skal de ellers kunne vite hvem de har ansvaret for?

Har aldri hørt at noen må være ute alene, om de kommer til et visst klokkeslett. Syns foreldre burde fått den informasjonen, men det våger de kanskje ikke.

Altså, de er i huset rett ved siden av klasserommt, tar tretti sekunder å gå imellom.

Og som Piper sier, de må da greie å ha oversikt over hvem som skal være der til enhver tid? De skal jo være et tilsynssted................

Jeg har aldri hørt det før heller, at de ikke kan få komme inn hvis ikke de er der før åtte... Jeg tenker med gru på alle de gangene jeg har kjørt han dit før jeg skal på jobb, bare sluppet han av utenfor porten og dratt på jobb. Og så har han kanskje stått der ute og ventet en halvtime........ :overrasket:

Gjest Gamle Alex
Skrevet

Vet dere hva-

Trådstarter må da få lov til å stille spørsmål om ting selv om hun har sterke meninger i andre tråder.

Jeg er enig med Piper men vi har fått skriv om at er ikke barna i Sfo skal de ikke gå inn før skolen begynner

Skrevet

Jeg er enig med Piper men vi har fått skriv om at er ikke barna i Sfo skal de ikke gå inn før skolen begynner

Men han har jo plass på sfo..........

Gjest Gamle Alex
Skrevet

Ja jeg skjønner det , men tenkte bare at det kunne være en forklaring. I forhold til at dfo barn må være inne.

Men synes hele greie er litt merkelig - er dette noe dere har fått et skriv om eller noe sønnen din har fortaltb

Skrevet

Nei, det var noe han sa da han gikk i dag. Han måtte forte seg avgårde for å rekke dit til før åtte, og ble lei seg da han skjønte at han ikke ville rekke dit for da måtte han stå ute og vente alene.

Jeg sa bare til ham at dersom du vil inn på sfo og de voksne sier nei, fortell dem at mamma har betalt for full plass til deg og at det er du og jeg som bestemmer om du skal være der eller ikke, og at hvis de har problemer med noe så kan de bare ringe meg.

Skrevet

Hos oss får de ikke komme inn hvis de kommer etter kvart over åtte - men det er fordi da blir ALLE sendt ut; for å få litt frisk luft før første time.

Skrevet

Men da har du jo en god grunn. Jeg ikke se for meg at ungene trenger en halvtime på å ta på seg jakka og gå de tredve sekundene........

Skrevet

Er SFO og skolen tilknytta samme skolegård?

For da er det i hvertfall krav til at det skal være en tilsynslærer ute, sånn at barna som kommer tidlig på skolen ikke skal være ute alene. Det er jo mange som kommer såpass tidlig på skolen selvom de ikke har plass på SFO.

Skrevet

Sfo huset ligger midt i skolegården, det er ca seks meter mellom de to dørene.

Hvor står det kravet hen?

Skrevet
Nei, det var noe han sa da han gikk i dag. Han måtte forte seg avgårde for å rekke dit til før åtte, og ble lei seg da han skjønte at han ikke ville rekke dit for da måtte han stå ute og vente alene.

Jeg sa bare til ham at dersom du vil inn på sfo og de voksne sier nei, fortell dem at mamma har betalt for full plass til deg og at det er du og jeg som bestemmer om du skal være der eller ikke, og at hvis de har problemer med noe så kan de bare ringe meg.

Noe slikt har ikke jeg hørt om før, men jeg hadde i alle fall snakket med personalet på Sfo om dette. Om de har innført en slik regel, så må foreldrene få informasjon før de setter i gang med den nye regelen.

Skrevet

Ja, jeg skal høre med lillemann når hankommer hjem i dag, hvordan det gikk. Og om han sier at han ble nødt til å stå ute,skal jeg ta en telefon ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...