AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #1 Skrevet 25. januar 2024 Ligger her med litt plutselige menssmerter i uke 39; de kom ut av intet og har vært en slags krampe i magen, ved eggstokkene og i ryggen. Litt småkvalm, og noen små «au da, her må jeg holde pusten bittelitt». Har hatt småvondt her og der i perioder frem til nå, også et par veldig kramper som kom og gikk uten mer forklaring, men dette var litt mer «Åj, hva skjer her?». Mens jeg ligger her i spenning: Har du opplevd å tro noe er på gang og at det ikke var det? Hvor lang tid tok det før du skjønte det var ekte eller falsk alarm? Anonymkode: 98ca3...14f 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #2 Skrevet 25. januar 2024 Vil nok tro du har baby i armene i løpet av ula❤️ hadde et par ganger hvor jeg var i tvil, men da de første ekte sammentrekningene kom var det ikke tvil lenger. Kunne ha beskrevet det likt som du gjør Anonymkode: 10125...7ff 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #3 Skrevet 25. januar 2024 Når riene først startet så var det ingen tvil. Jeg slet mye med kynnere hvis jeg var aktiv (altså snakk om at jeg bare gikk for å hente søppeldunkene) og da ble magen hard og det kjentes ut som at noen strammet et belte rundt magen. Riene var menssmerter, rett og slett milde menssmerter. Anonymkode: 3937d...527 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #4 Skrevet 25. januar 2024 Jeg hadde kraftige kynnere flere kvelder etter termin, men de gav seg før natta. Såpass at jeg måtte puste litt igjennom. Også siste natta gav de seg, men så startet de opp igjen om morgenen og ble gradvis kraftigere. Anonymkode: 6c22a...74a 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #5 Skrevet 25. januar 2024 Har opplevd å tro ikke noe var på gang, at det bare var ubehagelige kynnere. Men var i full fødsel før jeg visste ordet av det. Hadde født før og var ganske sikker på at jeg skulle kjenner igjen rier. Anonymkode: 52a73...2c9 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #6 Skrevet 25. januar 2024 Ved første svangerskap "viste jeg det var rier" også var fødselen i gang. Da ble jeg aldri lurt, men hadde en del kynnere som var ubehagelige/litt vonde en del uker først. Med nummer 2 var jeg sikker på at baby kom i uke 34/35. Og jevnlig 1-2 ganger i uken. Dette viste seg å være modningsrier. Iblant ga de seg fort. Iblant var det inn på føden med rier. CTG målingene viste rier. Og en gang ble jeg innlagt i påvente av skikkelig rier, pga smertene og tidligere rask fødsel. Men plutselig forsvant de. Disse riene var som rett før pressriene med første babyen. Når jeg først kom inn og det var fødsel på gang, så kom jeg inn med 7 cm åpning, og de var like som de tidligere gangene. Så forventet å bli sendt hjem igjen. Men bra andre tok tak og tvang meg på sykehuset. Så vi slapp hjemmefødsel. Med nummer 3, så var jeg inne flere ganger da også med modningsrier. Husker jordmødrene gang på gang "oioi. Nå blir det fødsel. Nå kommer baby" eller "oi. Så rart. Du har jo kraftige rier. Men fødselen er ikke igang" mens de klødde seg i hue. Også forsvant de gang på gang. Det var nederlag. Anonymkode: 3ea60...a9c
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #7 Skrevet 26. januar 2024 Hadde maserier fra uke 32 med baby nr 3, men da det faktisk startet så startet det med lette menssmerter i ryggen. Litt sånn oi nå murrer det godt. Ikke likt som maseriene som var sammentrekninger. Regner med du er godt i gang og vel så det nå, krysser fingrene 🤞🏻💕 Anonymkode: bc4cc...96a
sommerfugl154 Skrevet 26. januar 2024 #8 Skrevet 26. januar 2024 Hei! Jeg har det litt likt akkurat nå, bare at jeg har hatt flere kvelder på rad med disse såkalte «maserier», uten at det eskalerer også dabber det av før leggetid… veldig spent på når det faktisk starter! våknet i natt med veldig vondt i korsryggen også, så vi får se utover dagen 😅 Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #9 Skrevet 26. januar 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Ligger her med litt plutselige menssmerter i uke 39; de kom ut av intet og har vært en slags krampe i magen, ved eggstokkene og i ryggen. Litt småkvalm, og noen små «au da, her må jeg holde pusten bittelitt». Har hatt småvondt her og der i perioder frem til nå, også et par veldig kramper som kom og gikk uten mer forklaring, men dette var litt mer «Åj, hva skjer her?». Mens jeg ligger her i spenning: Har du opplevd å tro noe er på gang og at det ikke var det? Hvor lang tid tok det før du skjønte det var ekte eller falsk alarm? Anonymkode: 98ca3...14f Det er nok sannsynlig at noe er på gang, men om det tar en uke, to uker eller fire timer...det vet ingen. Men mye tilsier at babyen kommer i løpet av et par uker nå En fødsel er ikke som på film, der vannet går, tre skrik og så er ungen ute (vel, vanligvis...). Normalt sett begynner kroppen å varme opp med modningsrier i god tid før selve fødselen, mer eller mindre merkbare. Men for min del har jeg kjent lite før fødselene, første startet nettopp med menssmerter en kveld. Som begynte å komme ganske jevnlig. Ikke noe sterkt, men bare murret av og på. Bodde rett ved sykehuset, så fikk en sjekk på morgenen, da hadde jeg 4 cm åpning og det var bare å bli. Og fødselen ble aldri særlig vond, endte som skikkelig sterke menssmerter + pressrier som jo er annerledes, men ikke så veldig vonde. Nr to ventet jeg på til 10 dager på overtid, da jeg nær sagt satte meg selv igang. Ble en langdryg affære det, men skulle bare ha henne ut. Der var det ikke en murring å spore samme hva vi prøvde oss på av kjerringråd omtrent. Men jeg hadde gså en MA i uke 13 i første svangerskap, som jo også da endte i en veldig tidlig fødsel. Så jeg kjente igjen menssmertene og skjønte at det var starten på fødsel. Fødte ca 24 timer etter de første murringene Anonymkode: a9bf6...9b7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå