AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #1 Skrevet 25. januar 2024 Klarer dere å ha en samtale med noen, lytte til andre uten å gi råd? Har en mor som er verdens beste, men det går nesten ikke an å fortelle henne noe uten at hun kommer med tusen råd jeg ikke ber om. mer eks. Ungdommen i huset er syk, da er det: du må gi Paracet, husk å gi nok drikke, har hun matlyst da? Har hun spist? Du må- du må- du må. Jeg kjenner jeg koker og blir forbanna. Hun spør om alt og skal si hva jeg skal gjøre. Selv små ting hun gir råd om tåler jeg ikke, fordi hun har vært slik hele livet. Hun får leg til å føle meg som en dårlig mor når hun forteller meg at jeg må gi Paracet til ungdommen som er syk. gi vann, gi ditt og gi datt.. Jeg svarte henne i dag: tror du jeg er helt bedøvd og handlingslammet? Tror du jeg sitter å ser i veggen og ikke tar meg av sykt barn?? Dette handler om at hun vil føle seg nyttig. Gi råd og være den som ordner Anonymkode: 0cfaa...f63
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #2 Skrevet 25. januar 2024 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Klarer dere å ha en samtale med noen, lytte til andre uten å gi råd? Har en mor som er verdens beste, men det går nesten ikke an å fortelle henne noe uten at hun kommer med tusen råd jeg ikke ber om. mer eks. Ungdommen i huset er syk, da er det: du må gi Paracet, husk å gi nok drikke, har hun matlyst da? Har hun spist? Du må- du må- du må. Jeg kjenner jeg koker og blir forbanna. Hun spør om alt og skal si hva jeg skal gjøre. Selv små ting hun gir råd om tåler jeg ikke, fordi hun har vært slik hele livet. Hun får leg til å føle meg som en dårlig mor når hun forteller meg at jeg må gi Paracet til ungdommen som er syk. gi vann, gi ditt og gi datt.. Jeg svarte henne i dag: tror du jeg er helt bedøvd og handlingslammet? Tror du jeg sitter å ser i veggen og ikke tar meg av sykt barn?? Dette handler om at hun vil føle seg nyttig. Gi råd og være den som ordner Anonymkode: 0cfaa...f63 Desverre mange foreldre og svigerforeldre som holder på sånn! Og vi dagens foreldre tar oss mer av barna enn de gjorde før. Følger de mer opp. Barna blir mye mer hørt og sett. Tatt med på ting. Vært med osv.. Spør hun om det da.. Hvorfor hun ikke fulgte dere så godt opp? Burde jo visst bedre..! Og hvorfor se ga sånn og sånn som er farlig osv. Anonymkode: 145b1...14e
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #3 Skrevet 25. januar 2024 Hva skal hun si da? Hvis hun ikke kan spørre om formen, komme med forslag, osv? Begynne å snakke om et annet tema? Da hadde hun vel vært uinteressert mor. Anonymkode: 8a205...a36 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #4 Skrevet 25. januar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Desverre mange foreldre og svigerforeldre som holder på sånn! Og vi dagens foreldre tar oss mer av barna enn de gjorde før. Følger de mer opp. Barna blir mye mer hørt og sett. Tatt med på ting. Vært med osv.. Spør hun om det da.. Hvorfor hun ikke fulgte dere så godt opp? Burde jo visst bedre..! Og hvorfor se ga sånn og sånn som er farlig osv. Anonymkode: 145b1...14e Hva i all verden har det med saken å gjøre? Hun skriver jo ingenting om at de ikke ble fulgt opp? Nå tror jeg du har lagt mye av din egenerfaring i innlegget til TS. Anonymkode: 8a205...a36
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #5 Skrevet 25. januar 2024 Er det så galt at hun vil føle seg nyttig og prøver å dele erfaringer? Anonymkode: acc9c...3f9 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #6 Skrevet 25. januar 2024 Det handler nok om at du forteller om et 'problem' og hun prøver å fikse det. Anonymkode: 23897...3a6 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #7 Skrevet 25. januar 2024 Sånn er mamma også. Behandler meg som ett barn og gir unødvendige råd.. Skryter hvis jeg har vasket leiligheten… Må legge på og ta noen pauser av og til. Hun mener det sikkert godt. Anonymkode: c03f5...40a
Nonish91 Skrevet 25. januar 2024 #8 Skrevet 25. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Klarer dere å ha en samtale med noen, lytte til andre uten å gi råd? Har en mor som er verdens beste, men det går nesten ikke an å fortelle henne noe uten at hun kommer med tusen råd jeg ikke ber om. mer eks. Ungdommen i huset er syk, da er det: du må gi Paracet, husk å gi nok drikke, har hun matlyst da? Har hun spist? Du må- du må- du må. Jeg kjenner jeg koker og blir forbanna. Hun spør om alt og skal si hva jeg skal gjøre. Selv små ting hun gir råd om tåler jeg ikke, fordi hun har vært slik hele livet. Hun får leg til å føle meg som en dårlig mor når hun forteller meg at jeg må gi Paracet til ungdommen som er syk. gi vann, gi ditt og gi datt.. Jeg svarte henne i dag: tror du jeg er helt bedøvd og handlingslammet? Tror du jeg sitter å ser i veggen og ikke tar meg av sykt barn?? Dette handler om at hun vil føle seg nyttig. Gi råd og være den som ordner Anonymkode: 0cfaa...f63 Så slutt å fortell
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #9 Skrevet 25. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det handler nok om at du forteller om et 'problem' og hun prøver å fikse det. Anonymkode: 23897...3a6 Tror hun vil føle seg nyttig og dele alt hun kan. Men hun tar litt over. Men det er vel bare slik Anonymkode: 0cfaa...f63
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå