AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #1 Skrevet 25. januar 2024 Jeg har smerter nederst i magen og nær underlivet. Det kan minne veldig om mensensmerter/smertene du får ved urinveisinfeksjon. Det er konstant, og jeg har en slags pressfølelse (altså en følelse av at jeg må tisse), men jeg går ikke å tisser flere ganger i timen og jeg har heller ikke svie når jeg tisser (pluss at jeg ikke har følt jeg har måttet tisse om natten). Jeg får også noen ganger vondt i korsryggen og flankene. Dette har vært i et par - tre uker nå (har heller ikke mensen, det er liksom ikke helt forenlig med mensensmerter heller). Jeg var hos legen på mandag med urinprøve, men den var helt fin. Jeg kommer til å ringe i morgen igjen, men jeg skjønner ikke hva det kan være eller hvor mye smerter som er "greit" eller om jeg bare må vente og se litt til. Jeg ligger ikke å hyler i smerte liksom, men bruker flere timer på baderomsgulvet hver dag. Jeg er sliten og føler meg dårlig, men ingen feber (hadde heller ikke forhøyet crp da jeg var hos legen). Anonymkode: d1899...6ff 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #2 Skrevet 25. januar 2024 Kan det være en betennelse eller infeksjon i urinrøret som ikke er UVI? Jeg husker ikke hva legen min kalte det, men jeg hadde noe lignende som viste seg å være noe med selve urinrøret. Jeg fikk resept på nsaid som hjalp. Høres lurt ut å snakke med legen. Anonymkode: a85fd...355
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #3 Skrevet 25. januar 2024 Kan være du har hatt UVI, også fått en irritasjon i urinveiene. Ikke drikk for mye surt. Prøv å få i deg mer basisk. Har legen dyrket urinprøven? Anonymkode: 46d13...bdb
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #4 Skrevet 25. januar 2024 2 hours ago, AnonymBruker said: Kan det være en betennelse eller infeksjon i urinrøret som ikke er UVI? Jeg husker ikke hva legen min kalte det, men jeg hadde noe lignende som viste seg å være noe med selve urinrøret. Jeg fikk resept på nsaid som hjalp. Høres lurt ut å snakke med legen. Anonymkode: a85fd...355 Ja, kanskje det, får høre hva han sier i morgen, håper jeg kan få noe som hjelper. 48 minutter siden, AnonymBruker said: Kan være du har hatt UVI, også fått en irritasjon i urinveiene. Ikke drikk for mye surt. Prøv å få i deg mer basisk. Har legen dyrket urinprøven? Anonymkode: 46d13...bdb Muligens. Nei, de tok bare sånn urinstix-ting tror jeg. Anonymkode: d1899...6ff
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #5 Skrevet 25. januar 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ja, kanskje det, får høre hva han sier i morgen, håper jeg kan få noe som hjelper. Muligens. Nei, de tok bare sånn urinstix-ting tror jeg. Anonymkode: d1899...6ff Spør om å sende til dyrking. Det er ikke alltid alle stix slår ut, eller bare på kanten. Og utover det, kan du spørre om man kan prøve en kur for det kan være såpass lite igjen at det ikke slår ut på tester. Anonymkode: 46d13...bdb
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #6 Skrevet 25. januar 2024 Du må til lege, og få henvisning til gynekolog. Deretter evt. urolog. Det kan jo være hva som helst, råder deg til å droppe å spørre på et anonymt forum. Her får du gjerne svar fra mennesker uten helseutdanning, og kommer likevel ingen vei, siden du likevel må sjekkes fysisk av helsepersonell. Anonymkode: 9a6e3...95e
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #7 Skrevet 25. januar 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Du må til lege, og få henvisning til gynekolog. Deretter evt. urolog. Det kan jo være hva som helst, råder deg til å droppe å spørre på et anonymt forum. Her får du gjerne svar fra mennesker uten helseutdanning, og kommer likevel ingen vei, siden du likevel må sjekkes fysisk av helsepersonell. Anonymkode: 9a6e3...95e Hun skal jo til lege i morgen, det er lov å søke råd mens man venter. Anonymkode: 46d13...bdb
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #8 Skrevet 25. januar 2024 Jeg kom på at jeg har jo spiral, den ble satt inn i fjor vår. Kan den gi slike store smerter plutselig etter så mange måneder? Jeg prøver bare å tenke over alternativer jeg kan gi legen. Anonymkode: d1899...6ff
Fighter83 Skrevet 25. januar 2024 #9 Skrevet 25. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har smerter nederst i magen og nær underlivet. Det kan minne veldig om mensensmerter/smertene du får ved urinveisinfeksjon. Det er konstant, og jeg har en slags pressfølelse (altså en følelse av at jeg må tisse), men jeg går ikke å tisser flere ganger i timen og jeg har heller ikke svie når jeg tisser (pluss at jeg ikke har følt jeg har måttet tisse om natten). Jeg får også noen ganger vondt i korsryggen og flankene. Dette har vært i et par - tre uker nå (har heller ikke mensen, det er liksom ikke helt forenlig med mensensmerter heller). Jeg var hos legen på mandag med urinprøve, men den var helt fin. Jeg kommer til å ringe i morgen igjen, men jeg skjønner ikke hva det kan være eller hvor mye smerter som er "greit" eller om jeg bare må vente og se litt til. Jeg ligger ikke å hyler i smerte liksom, men bruker flere timer på baderomsgulvet hver dag. Jeg er sliten og føler meg dårlig, men ingen feber (hadde heller ikke forhøyet crp da jeg var hos legen). Anonymkode: d1899...6ff Testet deg for kjønnssykdommer? Spiralen kan gi deg store plager ja. Ellers må du høre på innlegget under👍 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Du må til lege, og få henvisning til gynekolog. Deretter evt. urolog. Det kan jo være hva som helst, råder deg til å droppe å spørre på et anonymt forum. Her får du gjerne svar fra mennesker uten helseutdanning, og kommer likevel ingen vei, siden du likevel må sjekkes fysisk av helsepersonell. Anonymkode: 9a6e3...95e
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #10 Skrevet 25. januar 2024 8 minutter siden, Fighter83 said: Testet deg for kjønnssykdommer? Spiralen kan gi deg store plager ja. Ellers må du høre på innlegget under👍 Jeg skal jo til legen, men de er ofte stresset med liten tid så da er det jo greit å tenke på ting man kan spørre om, ergo ba jeg om råd Anonymkode: d1899...6ff 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #11 Skrevet 28. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 25.1.2024 den 17.53): Jeg har smerter nederst i magen og nær underlivet. Det kan minne veldig om mensensmerter/smertene du får ved urinveisinfeksjon. Det er konstant, og jeg har en slags pressfølelse (altså en følelse av at jeg må tisse), men jeg går ikke å tisser flere ganger i timen og jeg har heller ikke svie når jeg tisser (pluss at jeg ikke har følt jeg har måttet tisse om natten). Jeg får også noen ganger vondt i korsryggen og flankene. Dette har vært i et par - tre uker nå (har heller ikke mensen, det er liksom ikke helt forenlig med mensensmerter heller). Jeg var hos legen på mandag med urinprøve, men den var helt fin. Jeg kommer til å ringe i morgen igjen, men jeg skjønner ikke hva det kan være eller hvor mye smerter som er "greit" eller om jeg bare må vente og se litt til. Jeg ligger ikke å hyler i smerte liksom, men bruker flere timer på baderomsgulvet hver dag. Jeg er sliten og føler meg dårlig, men ingen feber (hadde heller ikke forhøyet crp da jeg var hos legen). Anonymkode: d1899...6ff Er du sikker på at du ikke er gravid har du tatt tester og HCG blodprøve? Anonymkode: 5be71...95d
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #12 Skrevet 28. januar 2024 Opplevde det samme, da hadde jeg en bakterie infeksjon i urinveiene! utrolig vondt, måtte ha antibiotika intravenøs for at det skulle hjelpe Anonymkode: 978d6...634
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå