Gå til innhold

Kan man bli gal i hodet å gå for lenge uten sosialt samvær

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, lurer på hva som skjer med meg..

føler meg motløs og trist, har liksom ikke lyst til noe lenger 

men gjør ting fordet, men det gir meg liksom ikke så mye, ofte blir det bare verre i den forstand at jeg føler meg dum, og ikke god nok.

jeg har vært uten venner i 3 år.. 

jeg har kjæreste men vi jobber ofte mot hverandre,

har turnus og mye fritid, men nå ofte gruer jeg meg mer til å ha fri fordi jeg vet det blir vondt.

Men hodet mitt om dagen fungerer så rart, jeg vet ikke hva jeg vil, vil ingenting , men så vil jeg ikke det heller, alt er galt. 

har indre samtaler med meg selv hele tiden, blir helt utslitt, analyserer ting og føler meg som en idiot som ikke hører til noen plass, blitt redd for å ta kontakt med mennesker, fordi jeg vil ikke plage noen, at de skal føle at de må snakke med eller være med meg, kanskje de da gjør det for å kun være hyggelig liksom.

føler meg som en taper.

jeg har aldri hatt det slik før.. 

så lurer på om noen har det? 
mer det fordi jeg har gått for lenge alene? Er jeg deprimert eller hva? 

Anonymkode: aeb44...882

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke. Jeg blir litt klein i sosiale situasjoner om jeg er mye alene. Kan jo være man blir deprimert av sånt om man er veldig ekstrovert. Hva med å ta et kurs da, feks? Treffe nye folk? 

• Liker 1
Skrevet

Hei, det kan høres ut som at du har tegn på depresjon og trenger å ha noen å snakke med. Kanskje du skal ta en tur til fastlegen? Hva har skjedd de siste tre årene som gjør at du ikke har venner? Hadde du det tidligere? Er det pga. flytting eller noe? Du blir ikke gal i hodet, men du trenger kontakt med andre. Oppleve positive ting. Terskelen til å ta kontakt med andre blir som regel større dess lenger man har det sånn.  Hvis du bare fører negative samtaler med deg selv, kommer du ingen vei, og det blir en ond spiral. Om du ikke ønsker å gå til legen finnes det coacher man kan samtale med, også over nett. Håper du finner en vei ut av dette.

Anonymkode: 05a73...0e8

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Hei, det kan høres ut som at du har tegn på depresjon og trenger å ha noen å snakke med. Kanskje du skal ta en tur til fastlegen? Hva har skjedd de siste tre årene som gjør at du ikke har venner? Hadde du det tidligere? Er det pga. flytting eller noe? Du blir ikke gal i hodet, men du trenger kontakt med andre. Oppleve positive ting. Terskelen til å ta kontakt med andre blir som regel større dess lenger man har det sånn.  Hvis du bare fører negative samtaler med deg selv, kommer du ingen vei, og det blir en ond spiral. Om du ikke ønsker å gå til legen finnes det coacher man kan samtale med, også over nett. Håper du finner en vei ut av dette.

Fastlegen..  kgs svar på alt. Så skal ts få en pille. Å være deprimert over å ikke ha venner endres ikke med en pille. Det hjelper ikke med pille uten å fjerne årsak. Ts må finne sosiale arenaer der hun kan bli kjent med nye mennesker. Tur eller hobbygrupper etc

Anonymkode: b3df6...232

• Nyttig 1
Skrevet

Du har kjæreste, du har noen i nær relasjon, bygg videre på det. 
Prøv å være ufrivillig singel i 30 år , alt man gjør er alene. Ferier, høytider, opplevelser, nedturer, oppturer. 

Anonymkode: 4b501...033

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Fastlegen..  kgs svar på alt. Så skal ts få en pille. Å være deprimert over å ikke ha venner endres ikke med en pille. Det hjelper ikke med pille uten å fjerne årsak. Ts må finne sosiale arenaer der hun kan bli kjent med nye mennesker. Tur eller hobbygrupper etc

Det ene utelukker da ikke det andre. Ts sier hun sliter med å ta kontakt med andre, og da er ikke forslaget ditt noe bedre. Hun er i tvil om hun kan være deprimert, og da er da helsepersonell greit å kontakte, eller hur?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det ene utelukker da ikke det andre. Ts sier hun sliter med å ta kontakt med andre, og da er ikke forslaget ditt noe bedre. Hun er i tvil om hun kan være deprimert, og da er da helsepersonell greit å kontakte, eller hur?

Hvorfor? De får ikke gjort noe med årsaken eller vært til selskap mer enn en sjelden gang mot betaling. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Min opplevelse er også at det bare blir skrevet ut antidepressiva, fordi psykiatrien er bygd ned og presset til randen. Man får ikke hjelp om man ikke er alvorlig syk, men en pille med fæle bivirkninger er lett å få - den løser ikke problemet til TS.

Anonymkode: 1b930...0cb

• Liker 1
Skrevet

Jeg har også tenkt på dette, er nok derfor jeg er på KG, for å slippe å bli gal, ettersom jeg har mangel på sosialt samvær. 

Anonymkode: 8d4fa...2be

Skrevet

Tror ikke det er bra, og det kjenner du på. Kan du ikke søke venner på f.eks. Hey Girl eller lignende. 

Anonymkode: f5f50...4d1

Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

Takk for godt innspill.

jeg har gått til psykolog i ett års tid, og blitt diagnostisert med adhd, noe som gjør ting bedre. Jeg går fortsatt til behandling for dette. De mener jeg symptomer på depresjon men konkludert med at det ikke er det siden det ikke er slik i lange nok perioder.

jeg har flyttet til nytt sted ja, for 2 år siden så jeg har hatt det slik i 2 år.

før dette har jeg reist mye og flyttet rundt i 5-6 år, så ikke hatt nære venner, men alltid omgått flere mennesker og venner som mer i bekjente.

jeg er ikke en negativ innesitter som gir opp av person men i det siste føler jeg det drar litt den veien på noen områder.

jeg har jo kjæreste, men trenger mer enn det, føler det kan være usunt for forholdet og man får ikke alt fra en kjæreste.

jeg bikker snart 40 og føler det er vanskeligere og vanskeligere og få seg venner, spesielt nære venner.

jeg er mye ute og aktivt med på ting men føler meg ofte usynlig for andre og ofte mer ensom rundt andre enn alene.

det blir nok en ond sirkel med negativt snakk til meg selv ja, og når ikke engang mitt eget selskap er hyggelig lenger da blir det slitsomt.

jeg syntes det er kleint å ta kontakt med folk avhengig av settingen da, men vil liksom ikke utsette andre for en situasjon der hvor de føler de må omgås med meg for å ikke virke uhyggelig om du skjønner.

Skrevet

Du har kjæreste, du har noen i nær relasjon, bygg videre på det. 
Prøv å være ufrivillig singel i 30 år , alt man gjør er alene. Ferier, høytider, opplevelser, nedturer, oppturer. 

Anonymkode: 4b501...033

Ja jeg er glad for at jeg har kjæreste, og setter pris på det, han er litt i samme situasjon som meg så ikke så mye å bygge på. 
jeg tror også ikke det er sunt for forholdet etter lang tid å bare ha hverandre å få impulser fra, 

men når det er sagt er jeg fullt klar over at jeg ikke har det værst her i verden, det handler ikke om det. Jeg skrev vel bare her i impuls av behov for å ha noen andre enn mitt hode å snakke med.

ufrivillig singel i 30 år høres også ganske trist ut, uten å vite årsaker til det er det litt vanskelig å komme med noen råd men du sier du alltid er alene, betyr det at du heller ikke har venner? 
ellers kan jeg vel si det samme bruk vennerelasjoner eller bekjente og bygg videre der for å komme i kontakt med potensiell kjæreste 

Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har også tenkt på dette, er nok derfor jeg er på KG, for å slippe å bli gal, ettersom jeg har mangel på sosialt samvær. 

For meg er det motsatt, jeg blir gal av å være for mye på KG

Anonymkode: 1296b...817

Skrevet

Å gå til fastlegen er en begynnelse på andre mulige løsninger / behandlinger enn en pille. En pille kan også være en løsning på noe annet, f.eks mot andre plager som gjør at det er lettere å føle seg komfortabel i sosiale settinger, så jeg syns ikke det forslaget var dumt.

jeg går allerede i terapi for min adhd riktig nok, men det startet jo med å gå til fastlegen.

å melde meg inn i noe form for organisasjon virker litt rart for meg.

Skrevet

For å svare på kun overskriften: Ja det kan man absolutt. Mennesker er sosiale dyr og trenger samvær.

• Liker 1
Skrevet

Ja, det tror jeg. Det er viktig å snakke og være med mennesker innimellom

• Liker 1
Skrevet

Tror ikke det er bra, og det kjenner du på. Kan du ikke søke venner på f.eks. Hey Girl eller lignende. 

Anonymkode: f5f50...4d1

Skal sjekke det ut, takk .

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

For å svare på kun overskriften: Ja det kan man absolutt. Mennesker er sosiale dyr og trenger samvær.

Ja, ville vite om det er faktisk fler som tenker det.. takk

• Liker 1
Skrevet

😔

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Ja, ville vite om det er faktisk fler som tenker det.. takk

Jeg er glad for at det var en person, (meg) som faktisk svarte på spørsmålet ditt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...