AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #1 Skrevet 25. januar 2024 Ville det ikke vært naturlig at passet ble inndratt, med mindre et opphold i utlandet var tvingende nødvendig? Anonymkode: 7a2dd...60f 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #2 Skrevet 25. januar 2024 Det tror jeg du burde ta opp med kriminalomsorgen. Kanskje hen trenger en ferie før soning? Anonymkode: c575d...e4b 1
tånegla Skrevet 25. januar 2024 #3 Skrevet 25. januar 2024 Hvorfor skal de straffes dobbelt mener du? Så lenge det ikke er fare for at de stikker av for å unndra seg soning, så bør få leve som andre borgere frem til de soner. Det er ganske mye straff i å ha livet sitt på vent til man kommer inn til soning. 5
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #4 Skrevet 25. januar 2024 Tja, folk som er dømt for alvorlig kriminalitet (typ vold, drap etc.) legger jeg til grunn Kriminalomsorgen kan finne fengselsplass til umiddelbart etter dommen. For andre tenker jeg de bør kunne gjøre som de vil - de skal ikke straffes dobbelt ved å være i «semifengsel» før staten finner plass til dem. Er vedkommende ikke farlig nok til å få plass med én gang, så får det bli statens problem, ikke deres. Anonymkode: 0fcdb...b4e
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #5 Skrevet 25. januar 2024 tånegla skrev (15 minutter siden): Hvorfor skal de straffes dobbelt mener du? Så lenge det ikke er fare for at de stikker av for å unndra seg soning, så bør få leve som andre borgere frem til de soner. Det er ganske mye straff i å ha livet sitt på vent til man kommer inn til soning. Jeg trodde at å ha livet på vent var en del av straffen før soning. Gjør de egne vurderinger på om en domfelt kan finne på å forlate landet og ikke dukke opp til soning? Anonymkode: 7a2dd...60f 1
tånegla Skrevet 26. januar 2024 #6 Skrevet 26. januar 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg trodde at å ha livet på vent var en del av straffen før soning. Gjør de egne vurderinger på om en domfelt kan finne på å forlate landet og ikke dukke opp til soning? Anonymkode: 7a2dd...60f De gjør nok det, men det er ikke alltid de treffer på vurderingen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå