AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #1 Del Skrevet 25. januar 2024 Til alle dere som mener at kirka er så trangsynt og utdatert. Jeg tror dere tar feil! En transmann ble denne uka ordinært til prestetjeneste (innsatt som prest) i en menighet i Trondheim. https://www.tv2.no/underholdning/god-morgen-norge/nyutdanna-prest-skriver-norsk-historie/16369906/ Anonymkode: 13c06...845 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet 25. januar 2024 #2 Del Skrevet 25. januar 2024 Ja, det er flott! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laraa Skrevet 25. januar 2024 #3 Del Skrevet 25. januar 2024 Jeg synes det er bra. Sikkert å banne i kirken *pun intended, å mene det og noen tenker sikkert at det er fy og skam. Men det viser at kirken har begynt å inkludere på alvor, ikke bare i festtaler Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #4 Del Skrevet 25. januar 2024 Kirka er trangsynt og utdatert. Anonymkode: 26db8...44c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannah80 Skrevet 25. januar 2024 #5 Del Skrevet 25. januar 2024 Transmann? Definerte hen seg ikke som ikke-binær transperson? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #6 Del Skrevet 25. januar 2024 Hannah80 skrev (8 minutter siden): Transmann? Definerte hen seg ikke som ikke-binær transperson? jeg forstår ikke hva dette betyr, helt ærlig? Hvis hen er ikke-binær, hva gikk hen fra og til da? Altså.. hvis hen er ikke binær så var det kanskje overkill å skifte kjønn hvis hen likevel velger å være kjønnsløs? Eller kan noen forklare det for meg? Anonymkode: b7284...6be 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #7 Del Skrevet 25. januar 2024 kirka har mistet så mye makt at den går utenfor sine grenser bare for å få oppmerksomhet. Homofili og transeri er en synd. Hvem er disse transfolk som ikke godtok seg selv i Guds bilde, til å forklare andre hva Gud mener? hykleri. Anonymkode: f92cc...d39 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannah80 Skrevet 25. januar 2024 #8 Del Skrevet 25. januar 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): jeg forstår ikke hva dette betyr, helt ærlig? Hvis hen er ikke-binær, hva gikk hen fra og til da? Altså.. hvis hen er ikke binær så var det kanskje overkill å skifte kjønn hvis hen likevel velger å være kjønnsløs? Eller kan noen forklare det for meg? Anonymkode: b7284...6be Hen definerer seg som maskulin transperson. Ikke mann.( Selv om det ser slik ut) En transmann er jo en biologisk født kvinne som ønsker å bli mann. Så mye enklere å forstå. Denne ikke-binære presten føler seg nok ikke hjemme i noen av kjønnene, men dras mest til det maskuline. Jeg syns det er fryktelig forvirrende selv. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #9 Del Skrevet 25. januar 2024 Hannah80 skrev (1 minutt siden): Hen definerer seg som maskulin transperson. Ikke mann.( Selv om det ser slik ut) En transmann er jo en biologisk født kvinne som ønsker å bli mann. Så mye enklere å forstå. Denne ikke-binære presten føler seg nok ikke hjemme i noen av kjønnene, men dras mest til det maskuline. Jeg syns det er fryktelig forvirrende selv. Tror jeg forstår litt mer, takk for forklaring! Ja dette var vanskelig å skjønne egentlig Anonymkode: b7284...6be 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #10 Del Skrevet 25. januar 2024 Møtt på vedkommende, veldig trivelig person Anonymkode: fc591...215 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym111111 Skrevet 25. januar 2024 #11 Del Skrevet 25. januar 2024 (endret) Hannah80 skrev (18 minutter siden): Hen definerer seg som maskulin transperson. Ikke mann.( Selv om det ser slik ut) En transmann er jo en biologisk født kvinne som ønsker å bli mann. Så mye enklere å forstå. Denne ikke-binære presten føler seg nok ikke hjemme i noen av kjønnene, men dras mest til det maskuline. Jeg syns det er fryktelig forvirrende selv. Ja, det er forvirrende. Forstår ikke at noen velger å gå på hormoner, og noen også operere, når de allikevel ikke føler seg som det kjønnet de får behandling for å likne. Man kan fint være maskulin og gi uttrykk for det uten skadelig (og unødvendig) medisinsk behandling. Tror mange «skifter kjønn» for å tilfredsstille samfunnets normer. Skremmende utvikling, spesielt for unge. Hormoner og operasjoner utgjør alltid en risiko. Synd at personer med en fysisk frisk kropp velger dette, i stedet for å være som de er født, og heller bryte ned kjønnsstereotypene. Tidligere gikk det helt fint å være en guttejente, ingen spurte deg om du var «født i feil kropp» eller «ikke-binær» av den grunn. Alle bør få være den de er, uten å føle at de må gå på hormoner eller operere seg for å passe inn. Endret 25. januar 2024 av anonym111111 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #12 Del Skrevet 25. januar 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Til alle dere som mener at kirka er så trangsynt og utdatert. Jeg tror dere tar feil! En transmann ble denne uka ordinært til prestetjeneste (innsatt som prest) i en menighet i Trondheim. https://www.tv2.no/underholdning/god-morgen-norge/nyutdanna-prest-skriver-norsk-historie/16369906/ Anonymkode: 13c06...845 Men nudister - altså mennesker som mener at det er naturlig å være naken også utenfor badestranden - blir fortsatt diskriminert og får ikke lov å være prester; hvor er det blitt av toleransen for mangfoldet? Eller er det slik at det er "kult" å være trans, men fy-og-fy å være naturlig naken ...? I mine øyne er dette hykleri. Anonymkode: fc65c...033 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #13 Del Skrevet 26. januar 2024 Hannah80 skrev (På 25.1.2024 den 18.02): Transmann? Definerte hen seg ikke som ikke-binær transperson? Uff, beklager at jeg skrev feil 🙈 Anonymkode: 13c06...845 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #14 Del Skrevet 26. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 25.1.2024 den 18.16): kirka har mistet så mye makt at den går utenfor sine grenser bare for å få oppmerksomhet. Homofili og transeri er en synd. Hvem er disse transfolk som ikke godtok seg selv i Guds bilde, til å forklare andre hva Gud mener? hykleri. Anonymkode: f92cc...d39 Ædda bædda, ædda bædda 😝🤗 Anonymkode: f8be9...7a6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #15 Del Skrevet 26. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 25.1.2024 den 19.25): Men nudister - altså mennesker som mener at det er naturlig å være naken også utenfor badestranden - blir fortsatt diskriminert og får ikke lov å være prester; hvor er det blitt av toleransen for mangfoldet? Eller er det slik at det er "kult" å være trans, men fy-og-fy å være naturlig naken ...? I mine øyne er dette hykleri. Anonymkode: fc65c...033 Om dette stemmer er det 100% fordi translobbyen generelt er rasende og roper svært høyt for hver minste lille sak og prøver å kansellere alle som ikke føyer seg. Nudistene er vel ikke helt der. Anonymkode: 4ac55...e42 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #16 Del Skrevet 26. januar 2024 Var vel på tide. Anonymkode: d85c0...67c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannah80 Skrevet 26. januar 2024 #17 Del Skrevet 26. januar 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Uff, beklager at jeg skrev feil 🙈 Anonymkode: 13c06...845 Haha, ja det var rene skandalen😂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 26. januar 2024 #18 Del Skrevet 26. januar 2024 Jeg har inntrykk av at sånne tilfeller handler om behov for oppmerksomhet. Både fra kirkens og transpersonens side. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #19 Del Skrevet 26. januar 2024 Grusomt Anonymkode: 995ac...bce 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 26. januar 2024 #20 Del Skrevet 26. januar 2024 Anonymus Notarius skrev (41 minutter siden): Jeg har inntrykk av at sånne tilfeller handler om behov for oppmerksomhet. Både fra kirkens og transpersonens side. Jeg har inntrykk av at hverken kirken, transpersoner er dem som lager oppstyr rundt det, men bare mange som føler de har behov for å få frem sine fordommer mot kristendom eller tro. Jeg ser nemlig ingen kristne som føler behov for å lage dette til en stor sak hverken her eller andre steder. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå