Gå til innhold

Kjæresten fridde uten ring, rart?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Han hadde verken ring eller gikk ned på kne. Jeg sa ja uansett, det er jo ikke de tingene som er viktigst. Men er det rart? Hadde du blitt snurt? Han nevnte noe om å ikke være forutinntatt

Anonymkode: ee16b...7a1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min mann gjorde også det, men det var for han var redd for å kjøpe ring jeg ikke likte. Jeg satt pris på å være med å velge ringer

Anonymkode: d1212...896

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde blitt glad for det, så kunne vi valgt ring sammen. 

Anonymkode: 51840...2c3

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg vil jo selvsagt velge egen ring. Mannen min gikk heller ikke ned på kne, og heldigvis. Det ville blitt kleint. 

Anonymkode: 96018...44a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, like vanlig å fri uten. Så går man heller sammen og finner enten forlovelsesring og giftering hvis hun vil, eller bare gifteringer (som begge også kan bruke under forlovelse) som er tradisjon i Norge.

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er rart. Han visste du kom til å si ja uansett så han gadd vel ikke legge noe innsats i det. 

Anonymkode: dc404...39d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan trøste deg med at han ikke fridde med pikken 😂

Anonymkode: 7cf8c...48f

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min fridde uten ring, han gjorde heller ikke noe stor greie ut av det. Og jeg er glad for det. Han bare spurte meg en kveld "skal vi gifte oss?". Og så dro vi på en gullsmed senere den uka og plukket ut ringer vi likte og fikk de gravert med dato. Syns det var fint.

Anonymkode: a71ce...367

• Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min eks-mann fridde spontant, uten ring. 

Vi kjøpte ringer til vi giftet oss, jeg betalte selvfølgelig. Udugelig, uøkonomisk fjott!! Takk Gud for at jeg ble kvitt han!!!

Anonymkode: 45b7b...15a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min fridde også uten ring, fordi han ville at jeg skulle få velge ring selv. Satte veldig pris på det, da det er en ring jeg tross alt skal gå med hver dag resten av livet, og hans smak er ikke alltid det samme som min. Det var ønsket hans om å ville gifte seg med meg som betydde noe, ikke selve ringen.

Anonymkode: 5f5fd...a63

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fridde uten ring og uten å gå ned på kne. Mest fordi det skjedde helt spontant, jeg hadde ikke planlagt det. 

Antagelig ville jeg droppet ring også om det var planlagt. For jeg visste ikke hans ringstørrelse. Dessuten var det veldig romantisk å plukke ut ringer sammen ❤️

I tilfelle noen lurer: jeg er kvinne og var 23 år da jeg fridde.

Anonymkode: febf4...05b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Han hadde verken ring eller gikk ned på kne. Jeg sa ja uansett, det er jo ikke de tingene som er viktigst. Men er det rart? Hadde du blitt snurt? Han nevnte noe om å ikke være forutinntatt

Anonymkode: ee16b...7a1

Gratulerer, han vil satse på livet videre med deg 👏 Håper det var et fint frieri ellers 💓 Håper dere setter dato for bryllup raskt så dere vet når det vil skje i fremtiden 😉

Han eneste jeg har vært forlovet med(en gang i tiden) fridde på en veldig fin måte uten ringer, mer en symbolikk i det. Vi plukket ut ringer sammen og kjøpte ringene til hverandre. Var veldig hyggelig + at vi fikk de inngravert. Respektfult og meningsfullt. Minner for livet 💓

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen ringer eller såre knær her heller. Mange vil vel si det ikke var noe ordentlig frieri, det var mer slik at vi ble enige om at det var en fin ting å gjøre etter å ha vært sammen en del år. Ringer gikk vi sammen om kjøpe etterpå, men da de var ferdige, viste det seg at gullsmeden hadde gjort en feil og laget dem i gult gull istedenfor hvitt, så vi måtte sende dem tilbake. Ikke kjemperomantisk, men vi fikk da de riktige ringene til slutt.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble også fridd til uten ring, og han gikk heller ikke ned på kne. Han holdt rundt meg da han spurte. 
Han ville at jeg skulle være med å velge ring selv. Jeg syns ikke det var rart.

Anonymkode: 8c688...38e

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min gikk ned på kne, med en ring som var for liten, foran to venninner. Vi kjøpte ringer sammen til bryllupet. Jeg ble fornøyd og rørt uansett😅

Anonymkode: f654f...7e1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er veldig vanlig. Når jeg går gjennom de jeg kjenner (og vet noe om frieriet) så er det 30/70 fordeling på å fri med ring og å fri uten ring (for å så finne ringer sammen).

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...