AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #1 Del Skrevet 25. januar 2024 Vil gjerne ha et seriøst svar fra noen som kan tenke seg hva grunnen er. Hvis gud bryr seg om alle, hvorfor hjelper han ikke dem som ber da isåfall? Og det er jo folk som mener de får hjelp og svar, så hvorfor hjelper han noen, men ikke alle som tror på han isåfall? Hvorfor skal noen "fortjene" mer hjelp enn andre? Anonymkode: e6df8...be9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #2 Del Skrevet 25. januar 2024 Herrens veier er uransakelige, heter det jo. Anonymkode: ff419...ab2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #3 Del Skrevet 25. januar 2024 Det er når man stiller seg slike høyst relevante spørsmål at det går opp for en hvor borti natta bullshit gudedyrkelse og religion er. Anonymkode: 9eb58...1ba 8 1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #4 Del Skrevet 25. januar 2024 Jeg tror flere får hjelp men de innser det ikke selv fordi det blir gitt på en annen måte enn det de ba om. Det har i alle fall skjedd meg. Anonymkode: 04275...5fd 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 25. januar 2024 #5 Del Skrevet 25. januar 2024 (endret) Jeg er en agnostisk teist med min egen teori om Gud, som er avkoblet religion, og tenker: Gud hjalp deg når du ble født og tar imot deg når du dør, men alt som skjer i livet er opp til deg. I livet er man sin egen smed, ens egen fri vilje betyr alt, men man blir rammet av både lykke og ulykke som man ofte ikke kan noe for, som ikke har noe med Gud å gjøre. Så at noen tilsynelatende "fikk hjelp fra Gud" tror jeg er ren tilfeldighet og flaks, og at andre "ikke fikk hjelp fra Gud" handler om tilfeldighet og ulykke. Endret 25. januar 2024 av Bombasi 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #6 Del Skrevet 25. januar 2024 Det er ikke Gud som hjelper. Hvis man tror på Gud så er det bare hjelp til selvhjelp. Det er hva jeg tror. Og så tror jeg at mange får hjelp men ikke ser det selv. De ser etter tegn på hjelp, men ser ikke det som er foran nesa si. Man ser på feil steder og vil ha tegn som man selv velger og det er ikke alltid det er slike tegn man får. Anonymkode: 301c9...4f9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #7 Del Skrevet 25. januar 2024 Tror du er din egen lykkes smed, altså. Anonymkode: d5495...8c2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #8 Del Skrevet 25. januar 2024 Gud hjelper den som hjelper seg selv. Anonymkode: cbfb5...a75 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #9 Del Skrevet 25. januar 2024 Du kan hjelpe deg selv. Anonymkode: 846d7...a54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #10 Del Skrevet 25. januar 2024 Det kommer enten av at: 1. Gud ikke finnes eller 2. Gud er et arrogant narsissistisk rasshøl som favoriserer og forskjellsbehandler, og nyter urettferdighet og lidelse. Jeg heller mot alternativ 1 selv Anonymkode: ec5c9...b70 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #11 Del Skrevet 25. januar 2024 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Jeg tror flere får hjelp men de innser det ikke selv fordi det blir gitt på en annen måte enn det de ba om. Det har i alle fall skjedd meg. Anonymkode: 04275...5fd Hvordan da? Kan du fortelle litt er du snill av det som hendte deg.? Anonymkode: e6df8...be9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #12 Del Skrevet 25. januar 2024 Kan hende at det er lengre venteliste for andre. For noen blir søk om hjelp fra gud innvilget ganske kjapt, hvis de er prioritert. Ulik behandlingstid fra land til land og type trosretning. Noen har for lang venteliste at de betaler heller privat, i form av religiøse choaches utvalgt av gud. Gud velger ikke å la være å hjelpe, det er bare litt åndelig byråkrati som tar tid. Anonymkode: 4c275...37a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 25. januar 2024 #13 Del Skrevet 25. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vil gjerne ha et seriøst svar fra noen som kan tenke seg hva grunnen er. Hvis gud bryr seg om alle, hvorfor hjelper han ikke dem som ber da isåfall? Og det er jo folk som mener de får hjelp og svar, så hvorfor hjelper han noen, men ikke alle som tror på han isåfall? Hvorfor skal noen "fortjene" mer hjelp enn andre? Anonymkode: e6df8...be9 definer "hjelp" - kan det være at om du ber om hjelp til å takle noe vanskelig handler det ikke om å løse situasjonen for deg men at du finner en vei gjennom det? At det ikke handler om å ta bort smerte, men å takle smerten? Kanskje når man ser tilbake på ting har man fått en ny styrke osv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #14 Del Skrevet 25. januar 2024 Du må ta ansvar for deg selv. Det kalles utvikling. "Gud" tar seg av deg først når du dør. De som sier de har fått konkret hjelp av Gud lyver eller er virkelighetsfjerne. Det handler om flaks/uflaks og de valgene du tar. Når du dør telles opp regnskapet. Har du vært et godt menneske? Hvis ikke blir du straffet av Gud. Anonymkode: c5684...ab7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 25. januar 2024 #15 Del Skrevet 25. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vil gjerne ha et seriøst svar fra noen som kan tenke seg hva grunnen er. Hvis gud bryr seg om alle, hvorfor hjelper han ikke dem som ber da isåfall? Og det er jo folk som mener de får hjelp og svar, så hvorfor hjelper han noen, men ikke alle som tror på han isåfall? Hvorfor skal noen "fortjene" mer hjelp enn andre? Anonymkode: e6df8...be9 Han hjelper da ingen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 25. januar 2024 #16 Del Skrevet 25. januar 2024 Bombasi skrev (1 time siden): Jeg er en agnostisk teist med min egen teori om Gud, som er avkoblet religion, og tenker: Gud hjalp deg når du ble født og tar imot deg når du dør, men alt som skjer i livet er opp til deg. I livet er man sin egen smed, ens egen fri vilje betyr alt, men man blir rammet av både lykke og ulykke som man ofte ikke kan noe for, som ikke har noe med Gud å gjøre. Så at noen tilsynelatende "fikk hjelp fra Gud" tror jeg er ren tilfeldighet og flaks, og at andre "ikke fikk hjelp fra Gud" handler om tilfeldighet og ulykke. Hvordan hjalp Gud deg når du ble født? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 25. januar 2024 #17 Del Skrevet 25. januar 2024 Maleficenta skrev (2 minutter siden): Hvordan hjalp Gud deg når du ble født? Du, den diskusjonen gidder jeg ikke ta på KG, for folk her er generelt sett ikke åpen for prat om ting som er utenfor menneskehetens logikk. Har prøvd en slik debatt før, og man er både dømt til å tape og dømt nord og ned før man får snudd seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 25. januar 2024 #18 Del Skrevet 25. januar 2024 Bombasi skrev (Akkurat nå): Du, den diskusjonen gidder jeg ikke ta på KG, for folk her er generelt sett ikke åpen for prat om ting som er utenfor menneskehetens logikk. Har prøvd en slik debatt før, og man er både dømt til å tape og dømt nord og ned før man får snudd seg Neivel men jeg vil bare si at den som hjalp deg var strengt tatt din mor og evt jordmor eller lege som var til stede men... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 25. januar 2024 #19 Del Skrevet 25. januar 2024 Maleficenta skrev (3 minutter siden): Neivel men jeg vil bare si at den som hjalp deg var strengt tatt din mor og evt jordmor eller lege som var til stede men... Du bekrefter mitt poeng om å ikke tenke utenfor menneskehetens logikk nå. Jeg snakket ikke om fødselen, liksom det å føde, men skapelsen av bevisstheten min. Og da går vi langt utenfor menneskets forstand til å forstå. Hva bevissthet er og hvordan bevisstheten oppstår er en av vitenskapens store gåter som byr på egne tolkninger. Men igjen, den debatten tar jeg ikke på KG, igjen. Har prøvd på det tidligere, og det ender ikke som en god diskusjon hverken for meg eller deg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 25. januar 2024 #20 Del Skrevet 25. januar 2024 Bombasi skrev (13 minutter siden): Du bekrefter mitt poeng om å ikke tenke utenfor menneskehetens logikk nå. Jeg snakket ikke om fødselen, liksom det å føde, men skapelsen av bevisstheten min. Og da går vi langt utenfor menneskets forstand til å forstå. Hva bevissthet er og hvordan bevisstheten oppstår er en av vitenskapens store gåter som byr på egne tolkninger. Men igjen, den debatten tar jeg ikke på KG, igjen. Har prøvd på det tidligere, og det ender ikke som en god diskusjon hverken for meg eller deg. Hvorfor skal jeg tenke utenfor menneskelig logikk. Bevisstheten hadde du jo fortsatt inne i magen. Var ikke noe du fikk da du ble født Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå