Gå til innhold

Når folk spør om baby, når etc så føles det invaderende og gjør meg fysisk syk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en kjæreste over flere år og særlig mamma spør og presser om det å få barn. Det er ofte og hun har til og med sagt at hun tror kjæresten min vil like meg mer om jeg får mer former (som av graviditet). Jeg har vært utsatt for overgrep som liten av faren min og helt ærlig så trigger det litt. Vet at det mamma gjør ikke er galt, men det føles som om jeg ikke får lov til å kontrollere mitt eget reproduktive liv. Og føles sårende hvordan hun sier det. Nå har andre begynt å mase, foreldrene hans og venner av han. Føler jeg blir kvalt, det er enorm endring for kroppen og ikke noe jeg tar lett på. Men er det normalt å føle sånn? Presser de mer tror jeg bare kommer til å velge å ikke få barn for ikke å gi dem den «kontrollen», men skjønner jo selv at den følelsen er litt ekstrem. De skal kun være min og kjærestens avgjørelse!

Anonymkode: 01a45...0de

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det mammaen din gjør er galt. Du skal ikke tro noe annet. Å presse meninger og forventninger på deg, er ikke riktig, særlig med bakgrunnen din. Hun kjenner vel til historikken? Alle får ikke former av å være gravide og føde heller. Og det er deres valg. Neste gang de spør, da svarer du: «Dette er egentlig et privat tema, og jeg ønsker ikke at du tar det opp igjen. Om du vil definitivt ikke bli bestemor, kan du selvfølgelig fortsette å mase». 

Anonymkode: eb44d...e3b

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det mammaen din gjør er galt. Du skal ikke tro noe annet. Å presse meninger og forventninger på deg, er ikke riktig, særlig med bakgrunnen din. Hun kjenner vel til historikken? Alle får ikke former av å være gravide og føde heller. Og det er deres valg. Neste gang de spør, da svarer du: «Dette er egentlig et privat tema, og jeg ønsker ikke at du tar det opp igjen. Om du vil definitivt ikke bli bestemor, kan du selvfølgelig fortsette å mase». 

Anonymkode: eb44d...e3b

Har hatt litt lyst til å si noe slikt, faktisk :) skjønner ikke hvorfor noen mener at de kan bestemme over om hvis og når noen skal få barn. Takk for svar :)

Anonymkode: 01a45...0de

Skrevet

Det er 100% din og kjærestens avgjørelse om og når dere skal prøve å få barn. Ikke din mor eller andre!

Anonymkode: a40a4...8ec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...