Gå til innhold

erfaringer på menopur

Tussilussi86

Anbefalte innlegg

Når begynte dere å kjenne at det skjedde noe i magen ved bruk av menopur?

Kona har gått på det i en uke nå og kjenner ingenting. 200iu. Derimot er hun veldig sliten, trøtt, vondt i hodet og kvalm. Men ikke noe «liv» i magen. Da blir jo selvfølgelig jeg (som den overtenkeren jeg er) bekymret for at det ikke blir mange folikler. Jeg har selv hatt fire uttak.

Første uttak: 4 folikler, men ingen var modne
Andre uttak:3 folikler, men ingen av eggene overlevde 
Tredje uttak: 3 forlikler, 2 av eggene overlevde til blastocyst
Fjerde uttak: 7 forlikler, men 6 av dem var tomme. Det siste ble blasto. 

Så på fire uttak har jeg kun hatt 3 innsett, og det gjør så vondt å ha så få sjanser på så mange uttak. Har ett forsøk igjen offentlig, og det fikk kona lov å ta. Det er derfor hun går på hormoner nå. Jeg er vel bare «traumatisert» etter mine dårlig opplevelser med få, umodne og tomme folikler at jeg med en gang blir livredd det samme skal skje med kona. Hun er 6 år eldre enn meg og har bedre amh og fsh enn meg, så vi har jo et håp, men når hun ikke kjenner noe som helst, blir jeg så stressa..

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun har gått på menopur en uke og enda ikke vært til ultralyd? Jeg skal i gang med mitt første egguttak, og har dessverre ingen erfaringer å komme med. Annet enn at jeg er satt opp på ultralyd på dag 5 og dag 8 for å følge med på hvordan det går, og trodde det kanskje var normalt?

Hvor gammel er hun, og hva er hennes amh og fsh, om jeg kan spørre?

Jeg skal også begynne på menopur, 300iu. Har nettopp lest flere studier som viser til at når det gjelder "voksne" damer, så er det best å bruke lav dose med menopur. Det gir ikke alltid så mange egg - men det gir bedre kvalitet på de som blir hentet ut. Så at det ikke blir så mange follikler, trenger ikke nødvendigvis være ille. Bedre med få, gode egg enn mange dårlige. For det er jo bare ett, godt egg man trenger. :)

Anonymkode: a0318...aaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 37 og gikk på menopur 100IU i forbindelse med uttak. Fikk ut 7 egg, 6 befruktet og 3 blastoer (alle på frys).

I forbindelse med innsett av fryst denne mnd tok jeg 150IU.

Jeg har også gått på flere andre medisiner så umulig å si om det er Menopuren som har gitt meg fysiske symptomer, men merket ikke så mye nå i forbindelse med fryseforsøket faktisk, men litt øm. Før uttaket i høst merket jeg ingenting.

Anonymkode: 210ad...c15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merket mye mindre under stimuleringen det forsøket jeg gikk på Menopur enn det med Gonal F. Kjente svært lite av Menopur (175 IU), og var redd det ikke skjedde noe. Men på kontroll dag 10 var det 14 follikler som vokste, og de vokste jevnt. Var dessverre en del av eggposene som var tomme, men fikk ut 8 egg og satt igjen med 7 embryoer. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hun har gått på menopur en uke og enda ikke vært til ultralyd? Jeg skal i gang med mitt første egguttak, og har dessverre ingen erfaringer å komme med. Annet enn at jeg er satt opp på ultralyd på dag 5 og dag 8 for å følge med på hvordan det går, og trodde det kanskje var normalt?

Hvor gammel er hun, og hva er hennes amh og fsh, om jeg kan spørre?

Jeg skal også begynne på menopur, 300iu. Har nettopp lest flere studier som viser til at når det gjelder "voksne" damer, så er det best å bruke lav dose med menopur. Det gir ikke alltid så mange egg - men det gir bedre kvalitet på de som blir hentet ut. Så at det ikke blir så mange follikler, trenger ikke nødvendigvis være ille. Bedre med få, gode egg enn mange dårlige. For det er jo bare ett, godt egg man trenger. :)

Anonymkode: a0318...aaa

Hun skal på kontroll i morgen 😊 Masse lykke til med ditt første egguttak når den tid kommer 🥰 

Hun er 31, husker ikke nøyaktig fsh, men den var på noe mellom 4 og 6 et sted tror jeg, og amh på 19. 

ja, jeg har også hørt at man heller bruker menopur på de som er litt eldre, og at det gir færre, men bedre egg. Om det stemmer vet jeg ikke. Alle mine egg var umodne med menopur.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er 37 og gikk på menopur 100IU i forbindelse med uttak. Fikk ut 7 egg, 6 befruktet og 3 blastoer (alle på frys).

I forbindelse med innsett av fryst denne mnd tok jeg 150IU.

Jeg har også gått på flere andre medisiner så umulig å si om det er Menopuren som har gitt meg fysiske symptomer, men merket ikke så mye nå i forbindelse med fryseforsøket faktisk, men litt øm. Før uttaket i høst merket jeg ingenting.

Anonymkode: 210ad...c15

det er ikke så ille resulterer da! Jeg var 36 på mitt siste forsøk og fikk ingen på frys den gangen. Fått 1 på frys en gang tidligere. 

Hvorfor gikk du på menopur på et fryseforsøk egentlig? Jeg trodde fryseforsøk var uten noen hormoner. Menopur skal jo hjelpe med å få foliklene til å vokse, og du skulle jo bare sette inn? Sorry hvis jeg stiller et dumt spørsmål, jeg trodde bare menopur kun var for å få folikler til å vokse 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Venterpåregnbuen skrev (1 time siden):

Jeg merket mye mindre under stimuleringen det forsøket jeg gikk på Menopur enn det med Gonal F. Kjente svært lite av Menopur (175 IU), og var redd det ikke skjedde noe. Men på kontroll dag 10 var det 14 follikler som vokste, og de vokste jevnt. Var dessverre en del av eggposene som var tomme, men fikk ut 8 egg og satt igjen med 7 embryoer. 

Ååh, dette var god lesing! Da trenger det nødvendigvis ikke bety noe at hun ikke kjenner noe ❤️ Vi skal på kontrol i morgen og vi er så spente! 

Hvordan gikk det med de 7 embryoene? Har du satt inn noen enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tussilussi86 skrev (16 minutter siden):

Ååh, dette var god lesing! Da trenger det nødvendigvis ikke bety noe at hun ikke kjenner noe ❤️ Vi skal på kontrol i morgen og vi er så spente! 

Hvordan gikk det med de 7 embryoene? Har du satt inn noen enda?

Nei, det at hun ikke kjenner noe trenger ikke å bety noe! Krysser fingrene for dere på kontroll i morgen ❤️

Jeg ble gravid på første innsett, men det endte dessverre i MA i uke 8 rett før jul. Har 6 embryoer igjen på frys. Venter bare på å få igjen mensen nå, så blir det fryseforsøk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente ingrnting da jeg gikk på Menopur. Husker ikke helt dosen men lurer på om det var rundt 200E. Det ble hentet ut 10 egg hvor 4 ble til blasto. De gangene jeg gikk på gonal f hadde jeg bare 3 - 5 modne follikler og da valgte jeg å avbryte. Husk at dere kan gjøre det samme! Hvis hennes amh tilsier at hun burde få ca 15 egg men ultralyd viser bare 5 så ville jeg foreslått å avbryte og starte på nytt med høyere dose eller andre medisiner 😄da går det ikke utover deres siste forsøk❤️ masse lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...