AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #1 Del Skrevet 25. januar 2024 Hei! Jeg går siste året mitt på bachelor ved NTNU Handelshøyskolen nå, og skal snart bestemme meg for master. Jeg har et snitt på 4.15, så jeg kommer blant annet inn på NHH og kanskje CBS (de har ikke noen offentlige tall på dette). NHH virker som en veldig bra skole, men jeg har hørt så mye dårlig om miljøet, både fra de som har gått der, går der nå, eller kjenner noen som har gått der. Jeg trives veldig godt i Trondhiem, har gode venner, samboer, liker foreleserne osv. De tilbyr en master i økad her på NTNU Handelshøyskolen, som jeg vet jeg kommer inn på. Jeg har tenkt mye på hvilke valg jeg skal ta og hvor jeg skal søke, da ett valg kan være positivt for karrieren min, men på et annen side så må jeg gi slipp på så mye. Er ikke noe som frister med å begynne på NHH eller CBS, annet enn at de er kjente prestisje universiteter og jeg føler jeg bør gripe muligheten når jeg har den. Så mitt spørsmål er; hvordan ville dere tatt beslutningen? Jeg vet at NTNU sin Handelshøyskole bare blir mer og mer annerkjent, med høye krav for å komme inn. Kjenner dere noen som har tatt en master her ved NTNU Handelshøyskolen som kom seg fort i jobb? Gjør jeg det vanskeligere for meg selv karrieremessig ved å velge en master her i Trondhiem enn ved Bergen eller Køben? Tusen takk for alle svar:) Anonymkode: 3c9bf...fe3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 25. januar 2024 #2 Del Skrevet 25. januar 2024 CBS er helt klart en mye bedre skole enn NHH. NHH er mindre anerkjent enn BI i utlandet, og begge skoler tilhører LOL-kategorien. Det samme gjør ntnu. I Norge blir arbeidsgivere imponerte over CBS, men du går glipp av et spisset nettverk. Samtidig er det en del norske studenter der på ulike linjer så du får kanskje et litt mer variert nettverk. Angående NHH eller NTNU ville jeg nok tenkt mest på hvilken skole som evt har best nettverk for deg. Folk liker å ansette andre som har gått på samme skole. Vil du jobbe med typiske økonomifag vil det sannsynligvis være lurt med NHH, men vil du i teknologibransjen er det nok mindre farlig. Dersom du ender opp med å ikke trives på nhh og lar det gå utover karakterer og nettverk er jo ntnu helt klart bedre. Hadde jeg elsket Trondheim hadde jeg nok tenkt CBS>NTNU>NHH Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå