Gå til innhold

Kan man trene seg mindre bryster?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har ganske store pupper og synes de er i veien og tunge. Sliter med vondt i nakken. Kan man trene så de blir mindre eller er det kun brystreduksjon operasjon som er løsningen? 

Anonymkode: 6b8a9...468

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Brystreduksjon eller gå ned i vekt. 

Anonymkode: 0a7e6...fb4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan forsøke å gå ned i vekt, og se om det forsvinner fett fra puppene da. Den mest effektive måten å gå ned i fettprosent, er gjennom kosthold. Det er der du bør legge hovedfokuset. Du må gjerne trene, det er masse fordeler med trening både fysisk og psykisk. Jeg syns blant annet det er lettere å holde seg til et sunt kosthold når jeg trener regelmessig. Men å kun fokusere på trening for å gå ned i vekt, spesielt hvis du har forbedringspotensiale på kostholdet (som folk flest har), vil være vanskelig. Det er lettere å oppnå et kaloriunderskudd gjennom kosten enn gjennom trening.

Uansett - hvis du er sånn som meg, så er puppene det første som blir mindre ved vektnedgang :fnise: Hvis du opplever at puppene ikke blir mindre ved vektnedgang, så er nok brystreduksjon neste alternativ, ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter det over - men i tillegg så går det jo an å bli sterkere i øvre del av rygg/nakke eller hele kroppen og kanskje oppleve at det man har ikke blir så tungt å drasse på etter hvert. Hjelper ikke så mye med at de er i veien, og jeg skal ikke skryte på meg noe førstehåndserfaring her, så ta mitt innspill med en klype salt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja jeg synes dem er i veien når jeg skal trene. Og løping er mareritt da jeg fortsatt ikke har greid å finne en sportsbh som gir god støtte🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du sier ikke noe om du er overvektig eller ikke, og hvor store bryst.

Men nei, "punkt-slanking" går ikke. Redusert fettprosent på kroppen vil kunne resultere i mindre bryster, men det er ulikt hvordan man mister vekten.

Jeg gikk ned rundt 15kg for en del år siden, og gikk ned halvannen cup-størrelse. Gikk opp i vekt igjen, og opp i cup. Så ny vektnedgang, har beholdt cup-størrelse og gått opp i omkrets.

Anonymkode: a6756...816

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Du sier ikke noe om du er overvektig eller ikke, og hvor store bryst.

Men nei, "punkt-slanking" går ikke. Redusert fettprosent på kroppen vil kunne resultere i mindre bryster, men det er ulikt hvordan man mister vekten.

Jeg gikk ned rundt 15kg for en del år siden, og gikk ned halvannen cup-størrelse. Gikk opp i vekt igjen, og opp i cup. Så ny vektnedgang, har beholdt cup-størrelse og gått opp i omkrets.

Jeg er 160 og veier ca 66 kg, så er ikke overvektig. Bruker str 80E i bh, men føles som de snart er på F🙈Føler meg større enn det jeg er pga puppene. Luksus problem kan man si, men er en del ulemper med å ha altfor store pupper. Har begynt å fokusere på kostholdet og gi det litt tid, legen sa man kan få brystoperasjon dekket hvis man sliter med rygg/nakke. Men har ikke lyst til å operere kroppen hvis jeg kan få de mindre på en annen måte.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg er 160 og veier ca 66 kg, så er ikke overvektig. Bruker str 80E i bh, men føles som de snart er på F🙈Føler meg større enn det jeg er pga puppene. Luksus problem kan man si, men er en del ulemper med å ha altfor store pupper. Har begynt å fokusere på kostholdet og gi det litt tid, legen sa man kan få brystoperasjon dekket hvis man sliter med rygg/nakke. Men har ikke lyst til å operere kroppen hvis jeg kan få de mindre på en annen måte.

Du får de nok ikke mye mindre uten operasjon, desverre. Men de jeg kjenner som har fått operasjonen har fått ett helt nytt liv etterpå.

Jeg er 163cm. Har vært nede i 54kg, da måtte jeg ned på AA cup. Da jeg var ca 60kg og utrent brukte jeg 70A, nå trener jeg 5-6 timer i uken, er ca 62 kg, og bruker 75A, og i noen bh'er 75B.

Man kan redusere noe ved nedgang i fettprosent, men samtidig vil man også kunne bygge seg større brystmuskulatur som igjen gir større byste. For smerter i rygg og nakke vil styrketrening kunne hjelpe en del, men om puppene er i veien så er det lite trening fikser desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Ja jeg synes dem er i veien når jeg skal trene. Og løping er mareritt da jeg fortsatt ikke har greid å finne en sportsbh som gir god støtte🙈

Jeg føler med deg! Jeg har ikke like store pupper som deg, men gud jeg synes ofte de er mye i veien. Kunne fint hatt mye mindre pupper, for de er jo i veien hele tida🤪😅

Anonymkode: 07b77...572

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, AnonymBruker said:

Shock Absorber. Veldig god sports-BH. Den eneste jeg har brukt i mange, mange år. https://www.zalando.no/shock-absorber-active-classic-sports-bh-er-med-mye-stoette-dark-blue-oc541i01a-k11.html

Går opp til J-cup tror jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...