Gjest SVK Skrevet 6. februar 2024 #81 Del Skrevet 6. februar 2024 4 minutter siden, Peanut said: Mangoiskrem med sticky rice Butter tok den her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 6. februar 2024 Forfatter #82 Del Skrevet 6. februar 2024 22 minutter siden, SVK said: Har fått helt sansen for mango og kokosnøtt så mangoshake, kokosshake, pina colada, mangois osv. Går rett ned ^^, 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 6. februar 2024 #83 Del Skrevet 6. februar 2024 9 minutter siden, Peanut said: Har fått helt sansen for mango og kokosnøtt så mangoshake, kokosshake, pina colada, mangois osv. Går rett ned ^^, Det skjønner jeg veldig godt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 7. februar 2024 Forfatter #84 Del Skrevet 7. februar 2024 Ny dag Jammen da var det klart for en dag til ute på stranden. Vi satt nede på hver side i denne båten og han der starter og manøvrer den svære motoren der. Vet ikke farten, men det går ikke sent i hvert fall! Man må enten klatre opp i båten eller ned fra båten, og det lønner seg ikke å ha lange klær på (lang kjole, lang bukse) med mindre man vil bli våt. Sti bort til strand hadde som ikke skulle mates. Da vanker det bot på 2000 baht som med dagens pris er 595,95kr. 1 baht= 0,30kr. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 7. februar 2024 Forfatter #85 Del Skrevet 7. februar 2024 Været for dagen var iflg Weather på iPhone Vi var på stranden nesten hele dagen og veldig mye ute i vannet som var behagelig varmt og fargen vil jeg beskrive nesten som en klar lys jade Butter ønsket mat så vi satte oss på en restaurant hvor Butter fikk curry med ris. Jeg ville ikke ha varm mat så tok en pasjonsfruktsmoothie med yoghurt (Bordet var fylt opp med masse rart under) og sticky mango rice Og nå er vi på hotellrommet igjen og til vi skal ut litt senere for middag. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 7. februar 2024 #86 Del Skrevet 7. februar 2024 Så mye godt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 7. februar 2024 Forfatter #87 Del Skrevet 7. februar 2024 57 minutter siden, SVK said: Så mye godt! Jeg håper på mer! ^^, 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 7. februar 2024 Forfatter #88 Del Skrevet 7. februar 2024 Vi gikk ut og spiste middag rundt kl 2000. Butter var så trøtt tidligere i dag at han sov et par timer. Vi gikk til den restauranten her som, om man ser nøye etter, også har to firfisler krypende på seg. Restauranten har slik belysning om kvelden Minnet meg litt om Yaya’s i Oslo. Blåbærmilkshake og fried soft shell crab w/ yellow curry sauce Butter har alltid vært fan av den typen krabber. Jeg har aldri smakt før, men blir av og til påvirket av Butter så i dag så slo jeg til. Angret ikke. Veldig godt! ^^, og nå er det her natti 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 8. februar 2024 Forfatter #89 Del Skrevet 8. februar 2024 Ny dag I dag dro vi med ferje fra Ao Nang Beach til Kho Phi Phi og ferjen var STAPPFULL av koffertberg og folk. Setene var som reclinere, om noe utslitte. Reisen tok ca 2 timer for plukket opp folk et annet sted og. Kho Phi Phi Ved avstigning av ferje måtte vi betale 20 baht for renovasjon av søppel og sånt på øya. Det var en som brøytet seg frem og prøvde å unngå å betale, men han ble stoppet av tre damer som bestemt fikk ham til å betale. Indere har dessverre et svært dårlig rykte på seg. Gaten man kan gå til for å komme til beachen på den andre siden I Singapore fant jeg ikke én eneste pus. Men her! Veien bort til hotellet Man kan se hotellet langt der i bakgrunnen mot det nakne fjellet der. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 8. februar 2024 Forfatter #90 Del Skrevet 8. februar 2024 På hotellet, Phi Phi Cliff Beach Resort, sto det på nettsiden en haug med negative anmeldelser, men vi så ikke noe spesielt galt med det de klagde på. Heldige så langt tenker jeg Vannet i bassenget var digg digg digg varmt. Eneste vi må passe oss for er 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 8. februar 2024 #91 Del Skrevet 8. februar 2024 Så flott svømmebasseng! Jeg er temmelig feig når det kommer til ville dyr, så hadde vært livredd for de apekattene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 8. februar 2024 Forfatter #92 Del Skrevet 8. februar 2024 (endret) Butter ville i dag også opp til et utsiktspunkt og det var sannelig en slitsom affære. Over 30 grader og fuktig! Gjennom trange gater for å komme opp Endret 8. februar 2024 av Peanut 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 8. februar 2024 Forfatter #93 Del Skrevet 8. februar 2024 Opp for å se solnedgangen, den stien der gikk vi. Og en haug med andre folk Panorama P&B svettet som to griser så da var det søren meg greit at det var en café på toppen! Peanuts Mango Fruit Shake og Butters Litchi Fruit Shake 🤤 Hele veien ned igjen og så tid for middag som for meg igjen ble Caesarsalat denne smakte forunderlig godt Og nå 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 9. februar 2024 Forfatter #94 Del Skrevet 9. februar 2024 Ny dag Vi sto opp kl 0500 for å rekke en båttur til Maya Bay. Er vel mest kjent fra filmen «The Beach» med Leonardo DiCaprio. Vi dro så tidlig for å unngå hordene med mennesker som dukker opp senere på dagen. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 9. februar 2024 Forfatter #95 Del Skrevet 9. februar 2024 Maya Beach Var der ca 45 min før vi satte kurs i båt ut igjen 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 9. februar 2024 Forfatter #96 Del Skrevet 9. februar 2024 For å komme ombord i båten her så måtte vi kravle opp mot staven og «hoppe» ned der vi skulle. Med litt skrekk traff man riktig 😬 Båtene ligger og venter på turistene sine. Monkey Beach (uten monkeys) en sandkrabbe derimot og en ravn og dessverre også et resultat av turister Båt helt tilbake til Kho Phi Phi og frokost Nam! (Bag kjøpt i Singapore ^^, ) 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 9. februar 2024 #97 Del Skrevet 9. februar 2024 Flotte bilder! De shakes og smoothiene ser jo helt nydelige ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 9. februar 2024 Forfatter #98 Del Skrevet 9. februar 2024 (endret) Time for food Samme restaurant som tidligere I dag coffee milkshake og coconut shake Thai clear soup with minched chicken and vegetables Yums! Siden flyet vårt går kl 23 på søndag og vi i utgangspunktet må sjekke ut kl 11, så kjøpte vi en natt til. Fikk ikke samme rom så må pakke og flytte. Da kan vi være her frem til ca 19- 20 før vi drar til flyplassen. Dét i stedet for å vente på flyplassen i gudvethvorlangtid I forhold til Singapore er det fryktelig lummert her. Blir nesten svett bare å gå ut av døren, så lette klær er def å anbefale. Jeg vil også anbefale å bruke joggesko med sokker i, om man ikke ønsker å få sand i sandalene som kan medføre gnagsår eller sår. Da bør man i såfall gå til Watsons, ikke en av de andre farmasiene (de har ikke det man trenger). Watsons som ligger i 328 2, Ao Nang, Mueang Krabi District har fått best anmeldelser på Google. Veldig ok betjening og et enormt utvalg. Finnes ikke Compeed, men brukes så kan man ha på enten vannavstøtende plaster eller comfort plaster eller kompress med Tiger-tape. Husk å skifte hver dag. Nesten ved siden av Watsons finnes en 7/11 som har endel av det samme, men også mat og snacks i tillegg ^^, Og igjen, Endret 9. februar 2024 av Peanut 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 9. februar 2024 #99 Del Skrevet 9. februar 2024 Så flotte bilder! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 9. februar 2024 #100 Del Skrevet 9. februar 2024 Selv gleder jeg meg til det blir varmt nok til milkshake-vær i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå