Peanut Skrevet 13. oktober 2024 Forfatter #261 Skrevet 13. oktober 2024 Del 3 Siste klosteret var bare en bitteliten kjøretur fra andre klosteret Første jeg så da jeg kom ut av minivanen, var de her og den her Dette er det eneste klosteret hvor det fremdeles bor munker og nonner på. (Toalettene er ikke for «the faint hearted». Hull i gulvet og ikke toalettpapir. Ikke prøvd, så da passer jeg nok til ^ ). Etter dette klosteret dro vi tilbake, først minivan og så buss i 4 timer med stopp, til Athen. Kan fint si vi var rimelige trøtte, sov som en sten til i dag kl 0630 for… 1 2
Peanut Skrevet 13. oktober 2024 Forfatter #262 Skrevet 13. oktober 2024 Dag 8 I dag skulle vi til Delphi. Dagen startet med en ny tur i 2 timer med en minivan i regnvær Det høljet ned, men heldigvis bare en kort stund ^_^ Området vi besøkte, vises her på Google Maps Omtrent det her som var første synet som møtte oss, men det ble bedre Sorry, men fluff-alert! =^.^= Aldri et sted uten puser! 😻 Veldig mange slike stener med inskripsjoner på 1 1
Peanut Skrevet 13. oktober 2024 Forfatter #263 Skrevet 13. oktober 2024 (endret) Del 2 The Serpent Column (som det står litt om her: https://www.archaeology.wiki/blog/2015/05/07/serpent-column-will-adorn-delphi/ ) Apollons tempel Jeg må innrømme at jeg ikke orket å gå helt til toppen, så da ble det det arkeologiske museet, med blant annet disse og denne som viser hvordan det opprinnelig så ut Ut derfra og gjett hva vi møter på igjen? Vi ble plukket opp av minivanen og kjørte i noen få minutter til hit før vi fortsatte til denne byen oppi fjellene hvor vi tok oss litt mat. Butter ville egentlig ha noe med kjøtt, men de hadde ingenting, så etter jeg hadde spist meg mett på denne greske salaten her så stakk vi innom ett sted til så Butter fikk noe å spise ^^, Kan ikke klage over utsikten fra «mitt» spisested Byen ellers så slik ut Etter det så ble det strake veien tilbake til Athen, og nå chilles det på hotellrommet. Vet ikke helt hva vi gjør i morgen, det er siste dagen før vi drar tilbake hjem… Endret 13. oktober 2024 av Peanut 1 1
Peanut Skrevet 15. oktober 2024 Forfatter #265 Skrevet 15. oktober 2024 (endret) Dag 9 I går så tok vi siste tur ut i Athen, blant annet til Anafiotika som er et område nedenfor Akropolis Maten ble inntatt på Ciel, rett i nærheten av hotellet Nok til å fore to Peanuts <_< Endret 15. oktober 2024 av Peanut 1 1
Peanut Skrevet 15. oktober 2024 Forfatter #266 Skrevet 15. oktober 2024 Deretter tok vi taxi ut til flyplassen. Masse trafikk, men alt gikk greit. På flyet derimot skjedde dette: https://www.vg.no/nyheter/i/73RQ7w/blindpassasjerer-kom-seg-om-bord-norwegian-fly-tatt-haand-om så vi kom frem rimelig sent. Og fuff så kaldt I dag er Butter & jeg på vei hjem ^^, ❤️ Alt i alt fin ferie ^_^ Toodles til neste gang ^^, 1 1
SVK Skrevet 15. oktober 2024 #267 Skrevet 15. oktober 2024 (endret) Peanut skrev (12 timer siden): Maten ble inntatt på Ciel, rett i nærheten av hotellet Nok til å fore to Peanuts <_< Den maten så superdigg ut! Peanut skrev (12 timer siden): Deretter tok vi taxi ut til flyplassen. Masse trafikk, men alt gikk greit. På flyet derimot skjedde dette: https://www.vg.no/nyheter/i/73RQ7w/blindpassasjerer-kom-seg-om-bord-norwegian-fly-tatt-haand-om så vi kom frem rimelig sent. Og fuff så kaldt I dag er Butter & jeg på vei hjem ^^, ❤️ Alt i alt fin ferie ^_^ Toodles til neste gang ^^, Så søte bamsebjørner! Endret 15. oktober 2024 av SVK 1
Peanut Skrevet 16. oktober 2024 Forfatter #268 Skrevet 16. oktober 2024 SVK skrev (6 timer siden): Den maten så superdigg ut! Så søte bamsebjørner! Maten var akkurat passe myk og crispy så happy med valget ^^, Tatty Teddy, heter bamsen ^_^ 2
SVK Skrevet 16. oktober 2024 #269 Skrevet 16. oktober 2024 Peanut skrev (25 minutter siden): Maten var akkurat passe myk og crispy så happy med valget ^^, Tatty Teddy, heter bamsen ^_^ Takk for navnet på bamsen! 1
Maskinfører Skrevet 26. november 2024 #270 Skrevet 26. november 2024 Peanut skrev (På 13.10.2024 den 18.47): Del 3 Siste klosteret var bare en bitteliten kjøretur fra andre klosteret Første jeg så da jeg kom ut av minivanen, var de her og den her Dette er det eneste klosteret hvor det fremdeles bor munker og nonner på. (Toalettene er ikke for «the faint hearted». Hull i gulvet og ikke toalettpapir. Ikke prøvd, så da passer jeg nok til ^ ). Etter dette klosteret dro vi tilbake, først minivan og så buss i 4 timer med stopp, til Athen. Kan fint si vi var rimelige trøtte, sov som en sten til i dag kl 0630 for… Mange fine bilder søte puser og hund 😉 1
Peanut Skrevet 5. februar Forfatter #271 Skrevet 5. februar En Peanut på tur igjen Allerede vært en del dager her i Singapore, Butter og jeg kom hit 27. januar og vi drar tilbake hjem sent på søndag. To uker er greit nok ^^, Vi hadde egentlig tenkt å bo samme hotell som tidligere, men var litt sene med å bestille der, så prisen ble betydelig høyere. Dette førte oss til et hotell Butter hadde vært på tidligere, D’Resort i Pasir Ris, som ligger en del stasjoner fra sentrum. Vi bruker nesten 1 time alene på å reise med metroen. Neste gang vil jeg være tidligere ute! <_< Det er veldig kjekt å bo nærmere sentrum. Utsikten fra hotellrommet viser litt av havet Det er vel sånn man kaller «havgløtt»… ~~~~~•~~~~~•~~~~~•~~~~~ Raffles Place med et av Singapores dyrere hoteller til høyre, Fullerton Hotel Trærne i parken til venstre er virkelig majestetiske Marina Bay Sands ikoniske form 1
Peanut Skrevet 5. februar Forfatter #272 Skrevet 5. februar Her har vi vært før, men det er alltid fint å komme tilbake Denne dagen dro vi ikke inn i men bak, til Vandret rundt her og så litt før vi tok noe kake på Starbucks. Butter tok lychée cheesecake og jeg lemon meringue pie 1
Peanut Skrevet 5. februar Forfatter #273 Skrevet 5. februar Også i har vi vært før. Men den er nesten blitt selvskreven hver gang fordi det er så fint der. Favoritten i hele parken er den sletten her ned til konserthuset i bunnen En liten bit av downtown Singapore Denne dagen her var det over 30 grader. Jeg synes det er så flott med alle trærne og blomstene overalt ^^, ikke bare stein og grått liksom. ~~~~~•~~~•~~~•~~~•~~~•~~~•~~~~~ Jurong Lake Gardens, eller også kalt Chinese Gardens hadde en del regler for besøkende av severdigheter var det blant annet denne og Vannliljer 1
SVK Skrevet 5. februar #274 Skrevet 5. februar Fantastisk! Jeg var redd du ikke ville poste bilder fra denne Singapore-turen. Flott å ha deg tilbake! 1
Peanut Skrevet 5. februar Forfatter #275 Skrevet 5. februar Jeg hadde sett en anmeldelse av en cafe på en nettside fra Singapore og ville dit, så dro stakkars Butter med 🤭 Caféen heter Nana & Friends Cafe og ligger i Suntec City. Jeg tok en dessert med mango og fikk Grumbo the grumpy frog med Det er en lavadessert med mangosaus, mangobiter og bobaperler og en figurpudding. Grumbo til høyre. Ikke noe for Butter, mer til meg ^^, Under er Mighty Luffy som Butter er stor fan av og jeg tok en Brown Sugar Boba Pearls in Milk. Orker ikke varm drikke når været er fuktig og varmt (30grader) Vi dro til et tempel etterpå og Butter hadde egentlig tenkt til å ta masse bilder, men så åpnet himmelen seg og det PØSTE ned så vi dro tilbake til hotellet. 1
Peanut Skrevet 5. februar Forfatter #276 Skrevet 5. februar SVK skrev (10 minutter siden): Fantastisk! Jeg var redd du ikke ville poste bilder fra denne Singapore-turen. Flott å ha deg tilbake! Å jo, selvfølgelig ville og vil jeg poste ^^, Tusen takk ☺️🥰
Peanut Skrevet 5. februar Forfatter #277 Skrevet 5. februar (endret) Swendsen’s er en restaurant med mye forskjellig. Butter og jeg delte på en Earthquake, som besto av 8 kuler is og topping Det meste var YUM 😋 Butter hadde valgt Durianiskrem, men for min del ble det bare med en liten bit for smaken var virkelig ikke for meg 😵💫 *Gluff* Coconut Yammy derimot 😍 ~~~•~~~•~~~•~~~•~~~•~~~•~~~•~~~•~~~ Tilbake til Gardens by the Bay til Hvert år så er det forskjellig tema i blomsterdekorasjonene. I år er det Legend of Lady White Snake Endret 5. februar av Peanut 1
Peanut Skrevet 5. februar Forfatter #278 Skrevet 5. februar I tillegg til det over hadde de en utstilling av forskjellige malere, men i mer interaktiv form I dette rommet her satt vi og så mens lys, bilder og ord forandret seg hele tiden For øvrig enig i sitatet. 1
Peanut Skrevet 5. februar Forfatter #280 Skrevet 5. februar Singapores akvarium på Sentosa, som vi tok en monorail bort til. Akvariet er 36 m i vidde, 8 m høyt og 70 cm tykt glass Her er det rokker og haier og alskens store og små fisker. Harry Potter hadde fått seg en plass her men jeg gikk ikke inn dit fordi jeg syntes det var litt mye med nesten 1k kr for Butter og meg, så da ble det i stedet en Slytherin* t-skjorte og en (*Slytherin fordi at i spillet Harry Potter Hogwarts Mystery så er min karakter i Slytherin og så er jo Prof Snape der da ) Middag ble Caesarsalat og en Mermaid Mocktail på Fish & Co Nam! En av de mange kunstinstallasjonene i Singapore. Dette rett før det pøsregnet igjen 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå