Peanut Skrevet 7. oktober Forfatter #241 Del Skrevet 7. oktober (endret) Dag 2 I dag så sto vi ikke opp så veldig tidlig og frokosten ble inntatt på restauranten på taket til hotellet. «Frokosten» jeg tok som besto av gresk yoghurt med honning, var en liten skål, til ca 70kr, så litt for dyrt til at vi vil spise der igjen. (Vi prøver å bruke mest kontanter for da har vi mer kontroll ^^, Pengene betyr mer liksom <_< ) Fin utsikt til Akropolis da En liten kirke i omegn Roman Agora neste Vi har sett flere puser i dag ^^, Den her ^ var bare en av dem =^.^= Temperaturen i dag var 26 grader så kan ikke klage på det ^^, Endret 7. oktober av Peanut 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 7. oktober Forfatter #242 Del Skrevet 7. oktober (endret) Hadrians bibliotek Den røde streken viser hvor høy Peanut er i forhold til søylen Virkelig flott. Tenk at det der klarte de før. Endret 7. oktober av Peanut 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 7. oktober Forfatter #243 Del Skrevet 7. oktober (endret) Den ukjente soldats grav Sett rett ned hovedgaten derfra Tenk om Oslo hadde hatt et slikt bibliotek… Lunchen i dag ble det her. Yums! I morgen blir det opp kjempetidlig for skal til Akropolis for horden av mennesker kommer 😵 Endret 7. oktober av Peanut 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 7. oktober Forfatter #244 Del Skrevet 7. oktober (Beklager for øvrig for trippelt innlegg- vet ikke helt hva som skjedde der >_< nå fikset opp ^^, ) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 8. oktober Forfatter #245 Del Skrevet 8. oktober (endret) Dag 3 Akropolis i dag! ^^, Vi var der litt over kl 0715 og ventet til de åpnet kl 0800. Køen ble lenger og lenger jo nærmere åpningstiden. Da vi slapp inn, så føyk vi opp til toppen (dvs til en annen gang bør jeg nok trene utholdenhet, jeg pustet som en gal da jeg hadde kommet opp), for å kunne ta bilder før alle de andre kom. Første bilde på vei opp igjennom Deretter: Erechtheion: Utsikt over Athen: Én time senere er det så mange folk så vi var glade for at vi kom tidlig Odeon of Herodes Atticus: Endret 8. oktober av Peanut 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 8. oktober Forfatter #246 Del Skrevet 8. oktober Etter Akropolis gikk vi videre til museet hvor blant annet noen av de originale skulpturene til Erechtheion sto Museet selv var stort og flott. Tok bare det bildet her fra innsiden Etter museet, som tok relativt kort tid gikk vi bort til Arch of Hadrian Første olympiske stadion og i marmor: 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CAPS LOCK Skrevet 8. oktober #247 Del Skrevet 8. oktober Skal dere ta båttur og se på øyene, @Peanut? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 8. oktober Forfatter #248 Del Skrevet 8. oktober CAPS LOCK skrev (3 timer siden): Skal dere ta båttur og se på øyene, @Peanut? Kanskje, sier Butter <_< 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 9. oktober Forfatter #249 Del Skrevet 9. oktober Dag 4 To steder i dag. Det første stedet tok vi T-bane til (men innså at det egentlig var en kort gåtur fra hotellet). Første stopp var Temple of Hephaestus i Ancient Agora of Athens (En fascinerende ting. Butter har et Sony kamera og hver eneste gang (uten unntak) når han skal ta bilde, så kommer en skokk mennesker og skal stå akkurat der vi står. Folk flytter seg når de ser en mobiltelefon i bruk, men ikke et kamera 😐). For å komme til neste sted så tok vi taxi. Sjåføren hadde tydeligvis aldri kjørt dit før så han tok mobilen min og brukte kartet på den til å finne frem. Likte svært dårlig at mobilen min ble brukt til det, selv om jeg fikk den tilbake. Det er liksom ikke helt det man forventer… Stedet vi skulle til, heter og er på Middagen i dag ble inntatt på Fridays for andre dag på rad Mange småbutikker som ligger på rekke og rad i gatene rundt, med nesten akkurat det samme utvalget. Massevis av puser overalt og. På klosteret over var det og en pus ^^, 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CAPS LOCK Skrevet 10. oktober #250 Del Skrevet 10. oktober HVA HAR DERE OPPLEVD I DAG? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 11. oktober Forfatter #251 Del Skrevet 11. oktober CAPS LOCK skrev (6 timer siden): HVA HAR DERE OPPLEVD I DAG? Jeg skal skrive senere i dag og da tar jeg med i går og. Jeg hadde så utrolig vondt i hodet i går så måtte bare sove 😣 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciaran og Ciara Skrevet 11. oktober #252 Del Skrevet 11. oktober Peanut skrev (4 timer siden): Jeg skal skrive senere i dag og da tar jeg med i går og. Jeg hadde så utrolig vondt i hodet i går så måtte bare sove 😣 Cassidy Tvillingene ønsker deg Godbedring @Peanut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 11. oktober Forfatter #253 Del Skrevet 11. oktober Dag 5 I går, dag 5, så var vi først på Philopappos, ikke så langt fra Akropolis (viser med Google Maps) Den røde streken ^ viser hvor jeg tok bilde utover. Fra derfra dro vi til Tempelet til Poseidon i Kapp Sounion. Beslutningen om å bygge templet i Sounion var knyttet til synligheten av sjøveiene til og fra Pireus, som ga de første og siste utsiktspunktene hvorfra innkommende og utgående skip kunne sees. Kapp Sounion kan bli funnet på kysten av Myrtoanhavet i den sørlige delen av Hellas. Vi tok buss frem og tilbake, med en guide som snakket veldig høyt i tillegg til at mikrofonen var satt til høyt. Og så satt vi rett under en høytaler 😬 Første bildet av tempelet (massevis av flystriper og fly- jeg kan ikke noe for at jeg synes det er fint ) Fikk med et panoramabilde og. For en utsikt! Fra en annen side Masse folk skulle hit for å se på solnedgangen. Fordi det kom en jevn strøm og jeg tok panorama, så blir noen «fyrstikkmennesker» Helt på slutten før vi skulle ta bussen tilbake, så tok Butter og jeg litt drikke på en restaurant rett ned til høyre i bildet. Jeg tror jeg kommer til å kun drikke ting jeg nogenlunde vet hva er. Jeg tok noe drikke med Sour Cherry som var så bitter og sur at det var ikke måte på Rett tilbake på hotellet og rett i seng for fælt vondt i hodet. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 11. oktober Forfatter #254 Del Skrevet 11. oktober Dag 6 I dag så hadde jeg hatt en vannflaske i kjøleskapet her på hotellet og den hadde frosset til solid is. Brukte 7 timer i 28 graders varme på å smelte Vi dro med T-bane til Piraeus havn for å dra med ferje til Aegina, som er en ø i den Saroniske Gulf Meg i blå prikk. Fra havnen skulle vi ta buss litt lenger inn på øen, men misset bussen så fikk en time å slappe av på, så vi slentret ned til havet for å ta noen bilder Jeg vet ikke om det sees så godt, men på de små «øyene» som stikker opp, er det skarver. Vi kjøpte billetter til Ag. Marina og bussreisen tok ca 40 min Til hit først, The sanctuary of Aphaia Tempelet i bakgrunnen og slik det ser ut når vi gikk nærmere Etter dette skulle vi videre, men bussen kom ikke til tidspunktet vi trodde, så vi ble stående og blomstre i heten. Puser blir tatt bilde av når de er i Peanuts omegn Bussen kom, og dro med oss i, til Ag. Marina hvor vi spiste en liten middag. Jeg har alltid likt salat med mye dressing på, og kan virkelig ikke klage på den her Chef’s Salad Digg var den! Og fordi vi ville rekke siste buss så var det bare å gå til busstoppen og så dra hele veien tilbake til Athen igjen. Nå chilles det på hotellrommet ^^, 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 12. oktober Forfatter #255 Del Skrevet 12. oktober (Det blir igjen to dager på en i morgen, fordi vi kommer så sent tilbake til hotellrommet i dag 😞) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellie Italia Skrevet 12. oktober #256 Del Skrevet 12. oktober Så fine bilder Jeg var i Athen i fjor, bodde i Glyfada som er en liten trikketur utenfor selve Athen. Dro også på dagstur til Aegina, syns det var så koselig der. Athen likte jeg også veldig godt, siden jeg liker arkitektur og historie så var det helt supert. Ønsker deg en fortsatt god ferie, sikkert godt med litt sol og varme nå! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 12. oktober Forfatter #257 Del Skrevet 12. oktober Ellie Italia skrev (4 minutter siden): Så fine bilder Jeg var i Athen i fjor, bodde i Glyfada som er en liten trikketur utenfor selve Athen. Dro også på dagstur til Aegina, syns det var så koselig der. Athen likte jeg også veldig godt, siden jeg liker arkitektur og historie så var det helt supert. Ønsker deg en fortsatt god ferie, sikkert godt med litt sol og varme nå! Hei, så koselig at du har funnet veien hit! Ja, her har det vært nærmere 30 grader de siste dagene og det har vært et deilig avbrekk fra kalde Norge. Athen/Hellas burde besøkes av alle, med tanke på hvor viktig deres bidrag til arkitektur og historie har vært. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellie Italia Skrevet 12. oktober #258 Del Skrevet 12. oktober Peanut skrev (38 minutter siden): Hei, så koselig at du har funnet veien hit! Ja, her har det vært nærmere 30 grader de siste dagene og det har vært et deilig avbrekk fra kalde Norge. Athen/Hellas burde besøkes av alle, med tanke på hvor viktig deres bidrag til arkitektur og historie har vært. Er alltid gøy å se på andres reisebilder syns jeg Og du er en dyktig fotograf! Jeg hadde ingen spesielt høye forventninger til Athen før jeg reiste, flere sa det var skittent, stygt og fælt. Men jeg syntes det var helt fantastisk! Og som du nevner med historie og arkitektur, det er jo noe som må oppleves. Var masse jeg ikke rakk så må nesten tilbake. Akropolis-museet rakk jeg ikke, ser du var innom der. Hvis du ikke har vært der allerede, så er Plaka veldig sjarmerende. Å sitte på en rooftop restaurant/bar der er så koselig. Her i Oslo regner det, så misunner deg sol og varme altså... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 13. oktober Forfatter #259 Del Skrevet 13. oktober Dag 7 I går så tok vi buss fire timer en vei, opp i fjellene, til Meteora, som er oppført på UNESCOs liste. Det er et klosterområde, ca 266 km nord for Athen. Knipset ett bilde ut fra Athen Alle dagene frem til i går hadde vært skyfri himmel om morgenen, men i går var det sånn som det her ^. Landskapet sett fra bussen et stykke ut fra Athen Vi hadde ett stopp på veien frem for å spise lunch, og et stopp tilbake for å spise middag. Sånn nesten fremme så skiftet vi fra buss til minibank. Guiden Jim var ekstremt kunnskapsrik og kunne svært mye ^^, De små hulene i fjellet var tidligere bosteder for hermitter Disse andre hulene her ble brukt til oppbevaring av diverse Nå er de fredet. Høyt der oppe var første kloster vi var innom. Vi måtte heldigvis ikke klatre, det gikk bilvei nesten helt frem ^_^ Lite panorama over området Plassen der huser toaletter nærmere til høyre i bildet Det her er fra broen over til trappene som tok oss opp til det første klosteret oversikt fra utsiden Veldig rike utskjæringer på mange av gjenstandene Taket er fint prydet og her er det jo gull og edelstener Det her må også tas med. For å komme opp i klosteret før, var dette eneste muligheten! Opp i kurven og så bli heist enten opp eller ned langt der nede 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 13. oktober Forfatter #260 Del Skrevet 13. oktober Del 2 Disse skiltene finnes flere steder Man kan riktignok få sjal til å ha på seg som dekker, men det er greiest å ha på seg lang kjole med ermer så slipper man det andre. Kloster nr 2 med flagg og kors Utsikt fra trappen opp til inngangen og fra et rom inni Dette er et lite kirkerom som var forrommet til Gjennom alle utfluktene vi har vært på har vi møtt på puser. Den her ble med på bilderullen 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå