Peanut Skrevet 10. februar Forfatter #101 Del Skrevet 10. februar (endret) Ny dag I går tok Butter og bestilte en tur til noen øyer, men fordi han ikke fikk bekreftelse, regnet han med det var for sent. Stor var overraskelsen da det ble ringt opp i dag tidlig for å hente oss til turen. Jeg slengte på meg en brun kjole, og innså senere hvor idiotisk det var sammenlignet med hva alle de andre gikk med. Vi kom bort til møteområdet og der sto en stim med andre mennesker som også skulle sammen med oss, vi var 24 stk tilsammen. Vi ble gitt regnbuebånd fordi han som var guiden var, ja, en fargerik personlighet. Med håret i en topp, rød lebestift og perlemorneglelakk. Veldig flink og påpasselig guide må det sies ^^, Ut i vannet måtte vi for å komme opp i båten, som var en speedbåt med maksfart på 54 knop. Hit først. Det gikk folk rundt og sopet vekk bladene så det skulle se rent og pent ut Vannet var godt og varmt det, om enn mye sand i vannet nær vannkanten så litt vanskelig å få vekk all sanden før man stakk føttene i skoene igjen. Endret 10. februar av Peanut 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 10. februar Forfatter #102 Del Skrevet 10. februar Neste ø Her fikk vi noe mat om vi ville ha. Verken Butter eller jeg fikk frokost i dag så da ble det det. Ombord på båten var det forresten noen trøndere og noen tyskere. Veldig hyggelige ^^, En bukt vi kjørte inn i for å ta bilder 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 10. februar Forfatter #103 Del Skrevet 10. februar På siste øen dukket søren meg Durek opp og Fikk en skokk japanske turister etter seg og forsvant som et lyn. 2 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 10. februar #104 Del Skrevet 10. februar 2 minutter siden, Peanut said: På siste øen dukket søren meg Durek opp og Fikk en skokk japanske turister etter seg og forsvant som et lyn. Skulle ønske de japanske turistene i Norge skremte bort Durek. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 10. februar Forfatter #105 Del Skrevet 10. februar (endret) Same restaurant as last times «Stil» må man ha Thai Milk Tea w/ vanilla ice cream Samme suppe som før- SÅ god! De rundingene i midten er eggtofu. Solnedgangene her er jo helt smashings! Endret 10. februar av Peanut 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 11. februar Forfatter #106 Del Skrevet 11. februar (endret) Ny dag- reisedag hjem Måtte ha litt lunch på hotellet etter å ha sjekket ut første gang. Vi fikk kjøpt en natt til for skal ikke reise med fly før 2300, og å sitte på flyplassen i ørten timer er litt kjedelig… så et annet rom frem til 19-1930 og så til flyplassen med alt før reise til Dubai Så da ble det Blue Raspberry Smoothie og Club Sandwich Endret 11. februar av Peanut 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 11. februar #107 Del Skrevet 11. februar Igjen mye god mat! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 12. februar Forfatter #108 Del Skrevet 12. februar Ny dag Flyturen fra Krabi til Dubai gikk ok den. Flyturen fra Dubai til Oslo… vi satt og ventet på flyplassen først en time og så I flyet i nesten to timer til Fordi det snør/ snødde i Skien så orket vi ikke hjem i dag, så det blir i morgen litt utpå dagen (skal kjøpe te og whatnot). Nå chiller vi på et hotell og 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 12. februar #109 Del Skrevet 12. februar Skjønner at været var bedre i Singapore/Thailand enn Norge! Men selv om været her ikke er så bra så har dere jo et fantastisk hus å komme hjem til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 12. februar Forfatter #110 Del Skrevet 12. februar 6 hours ago, SVK said: Skjønner at været var bedre i Singapore/Thailand enn Norge! Men selv om været her ikke er så bra så har dere jo et fantastisk hus å komme hjem til! En ting til som er greit å merke seg er at for eksempel nesespray som Otrivin Comp, det har de ingen steder der. Har hatt skikkelig snufsete nese og hosting med slim (lurer på om det var bakterie eller virus 🤔) og jeg orker ikke å gå rundt uten å få det ut, så det gikk med noen lommetørkler. Ble nok smittet av en eller annen et sted der, folk hostet bare rett ut Kom til Oslo, kjøpte nevnte nesespray og Bisolvon og nå- null zero nada Jaaa, huset vårt 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 12. februar Forfatter #111 Del Skrevet 12. februar (En ting som har blitt bedre, jeg har null lyst på kaffe lenger, kun te. (Pga det som skjedde i Singapore er kaffe det verste jeg kan drikke). Jeg har null lyst på snop lenger, kun frukt og bær. Kostholdet kommer til å bli forandret til det bedre ^^, ) 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 14. februar Forfatter #112 Del Skrevet 14. februar Hjemme igjen Javisst, da kom Butter og jeg hjem til huset i går, og måtte vasse gjennom litt snø til huset 😬 som var slik vi forlot det ^^, Butter hadde kjøpt Grønn Curry på Maschmanns på Skøyen i Oslo, så jeg lagde den sammen med ris. Lang vei fra den han hadde på The Last Fisherman’s Bar i Ao Nang i Krabi. Pga tidsforskjellen så sovnet jeg bort kl 18 og våknet i dag kl 0530 og har sittet litt i sengen til nå. Fremdeles trøtt kjenner jeg, men det går seg jo til ^^, 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 15. februar #113 Del Skrevet 15. februar Får håpe våren snart kommer til Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 28. februar Forfatter #114 Del Skrevet 28. februar (endret) On 2/15/2024 at 8:46 AM, SVK said: Får håpe våren snart kommer til Norge. Det virker litt sånn nå her i Skien ^^, Plussgrader og snøen smelter. Slik ser det ut på yr fremover Regn, regn, regn, regn, øsende regn, pøsende regn, regn, regn, regn, regn, deilig og vått, deilig og rått! En er en, og to er to- vi hopper i vann, vi triller i sand. Sikke, sakk, vi drypper på tak, tikk, takk, det regner i dag. Sol, sol, kom igjen. Jeg håper å få oppleve at det lille syrintreet Butter og jeg plantet ifjor, kommer til å blomstre litt i år. Det hadde vært så flott ^^, Farmor og farfar hadde syrintrær på eiendommen sin her i Skien, men de ble hugget ned da foreldrene mine overtok. Det som står igjen etter den tids grandiose hage, er en stor rhododendron. Farmoren min hadde flere blomsterbed, med, hva jeg husker, en stor Løytnanshjertebusk og en fin hvit rosebusk. Husker farmor var stolt over de hvite rosene. Det var også ripsbusker, solbærbusk og en stikkelsbærbusk. Farmor lagde vidunderlig ripsgelé Aldri funnet noen som ligner på hennes. I Oslo hadde vi et stort eldgammelt syrintre, to rhododendron, en klynge med blåveis samt peoner, amerikanske blåbær og masse markjordbær. Her i Skien har vi nå et lite syrintre, to rhododendron og en liten klynge med blåveis. Lykke Farmor hadde også et stenbed, med sten som hadde blitt funnet der hun og min farfar hadde vært på reise. En gang i tiden tok jeg opp alle og de ligger i et svært metallkar i kjelleren hos mine foreldre 🤭 Litt smått ønske om å ha dem her og fortsette tradisjonen litt. Endret 28. februar av Peanut 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 28. februar #115 Del Skrevet 28. februar (endret) 34 minutter siden, Peanut said: Det virker litt sånn nå her i Skien ^^, Plussgrader og snøen smelter. Slik ser det ut på yr fremover Regn, regn, regn, regn, øsende regn, pøsende regn, regn, regn, regn, regn, deilig og vått, deilig og rått! En er en, og to er to- vi hopper i vann, vi triller i sand. Sikke, sakk, vi drypper på tak, tikk, takk, det regner i dag. Sol, sol, kom igjen. Jeg håper å få oppleve at det lille syrintreet Butter og jeg plantet ifjor, kommer til å blomstre litt i år. Det hadde vært så flott ^^, Farmor og farfar hadde syrintrær på eiendommen sin her i Skien, men de ble hugget ned da foreldrene mine overtok. Det som står igjen etter den tids grandiose hage, er en stor rhododendron. Farmoren min hadde flere blomsterbed, med, hva jeg husker, en stor Løytnanshjertebusk og en fin hvit rosebusk. Husker farmor var stolt over de hvite rosene. Det var også ripsbusker, solbærbusk og en stikkelsbærbusk. Farmor lagde vidunderlig ripsgelé Aldri funnet noen som ligner på hennes. I Oslo hadde vi et stort eldgammelt syrintre, to rhododendron, en klynge med blåveis samt peoner, amerikanske blåbær og masse markjordbær. Her i Skien har vi nå et lite syrintre, to rhododendron og en liten klynge med blåveis. Lykke Farmor hadde også et stenbed, med sten som hadde blitt funnet der hun og min farfar hadde vært på reise. En gang i tiden tok jeg opp alle og de ligger i et svært metallkar i kjelleren hos mine foreldre 🤭 Litt smått ønske om å ha dem her og fortsette tradisjonen litt. Jeg måtte google hva syrintrær er. Men ser nå at de er superflotte! Rhododendron: Innlegget ditt ga meg også veldig lyst på markjordbær. Endret 28. februar av SVK Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 28. februar Forfatter #116 Del Skrevet 28. februar 2 hours ago, SVK said: Innlegget ditt ga meg også veldig lyst på markjordbær. Ja, markjordbær er jo veldig gode ^^, Jeg liker også bamsebær, som jeg kaller dem. Bjørnebær som de jo egentlig kalles. Foretrekker dem til pavlova og Eton Mess. Butter er veldig glad i begge dessertene, så når vi når 1 års dagen for kjøpet av huset skal jeg lage en av dem. Med bamsebær ^^, 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 28. februar Forfatter #117 Del Skrevet 28. februar Jeg kommer til å skrive her inne mellom turer Butter og jeg tar, har jeg funnet ut ^^, Reiser kan jo og inkludere minner. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 15. mars Forfatter #118 Del Skrevet 15. mars En liten detour, litt glad i påskepynt så bestilte slike her (fra AMOI: https://www.amoi.no/landsdekkende/8E ) Synes de pynter opp hjemmet ^^, 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 15. mars #119 Del Skrevet 15. mars 1 hour ago, Peanut said: En liten detour, litt glad i påskepynt så bestilte slike her (fra AMOI: https://www.amoi.no/landsdekkende/8E ) Synes de pynter opp hjemmet ^^, Skal begynne å pynte til påske jeg også. Jeg har også en Solo-genser jeg bruker i påsken. Også har jeg en Coca Cola genser jeg bruker i jula. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 15. mars #120 Del Skrevet 15. mars On 2/12/2024 at 4:26 PM, Peanut said: Nå chiller vi på et hotell og Angående Snoopy. En av de kulest klokkene jeg har sett er denne: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå