Peanut Skrevet 25. januar #1 Del Skrevet 25. januar (endret) til Peanut’s Travels, som er en reisebrevtråd ^^, Endret 25. mai av Peanut 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 25. januar Forfatter #2 Del Skrevet 25. januar (endret) Peanut & Butter er nå i Singapore og her skal vi være i to uker før reisen går til Krabi i Thailand. For å komme til Singapore reiste vi med Qatar Airways fra Oslo til Doha og derfra til Singapore. Planen var 2 timer i Doha, men pga snøvær i Oslo ble flyet forsinket i ca 2 timer så det andre flyet rakk vi ikke. Vi skulle få nytt fly neste morgen kl 0750, så frem til da satt vi på en lounge og chillet. Vi var bare 60 stk på et fly som vanligvis tar over 200, så etter takeoff valgte vi to seter med større benplass. Det var litt fint ^_^ Utsikt fra flyet på flyplassen i Doha. Hotellet hadde vi vært på for fire år siden, det heter Orchard Grand Court Apartements og er et leilighetshotell. Svømmebasseng og treningsrom og full frokostbuffet som noen av fasilitetene. Rommet vi fikk var i 2. etasje, men det skulle være arbeider der, hvilket kunne medføre at arbeiderne gikk inn på rommet for å arbeide. Så jeg «klagde» og fikk et rom i 10. etasje og nå med utsikt. Rommet i 2. etasje så rett inn i en steinmur. Kjedelig. Begge rommene var studio på ca 28 kvm, og inneholder kjøkken bad, sofa, seng, tv, garderobe og utsikt. Området rundt hotellet Det som er kjekt med det hotellet er at det er nær en undergrunn, OG butikker. Bakeriene her er slik at man kan gå og forsyne seg selv før man betaler. Man tar en klype og et brett og tar det man vil ha. Koster ikke så mye heller. Matbutikkene er: 😃 Frukt og grønnsaksavdelingene ser fristende ut må jeg si ^^, (og ja så har vi også norsk laks..) Endret 28. januar av Peanut 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baktus2024 Skrevet 25. januar #3 Del Skrevet 25. januar Peanut skrev (2 minutter siden): Peanut & Butter er nå i Singapore, og her skal vi være i to uker før reisen går til Krabi i Thailand. For å komme til Singapore reiste vi med Qatar Airways fra Oslo til Doha og derfra til Singapore. Planen var 2 timer i Doha, men pga snøvær i Oslo ble flyet forsinket i ca 2 timer så det andre flyet rakk vi ikke. Vi skulle få nytt fly neste morgen kl 0750, så frem til da satt vi på en lounge og chillet. Vi var bare 60 stk på et fly som vanligvis tar over 200, så etter takeoff valgte vi to seter med større benplass. Det var litt fint ^_^ Utsikt fra flyet på flyplassen i Doha. Hotellet hadde vi vært på for fire år siden, det heter Orchard Grand Court Apartements og er et leilighetshotell. Svømmebasseng og treningsrom og full frokostbuffet som noen av fasilitetene. Rommet vi fikk var i 2. etasje, men det skulle være arbeider der, hvilket kunne medføre at arbeiderne gikk inn på rommet for å arbeide. Så jeg «klagde» og fikk et rom i 10. etasje og nå med utsikt. Rommet i 2. etasje så rett inn i en steinmur. Kjedelig. Begge rommene var studio på ca 28 kvm, og inneholder kjøkken bad, sofa, seng, tv, garderobe og utsikt. Området rundt hotellet Det som er kjekt med det hotellet er at det er nær en undergrunn, OG butikker. Bakeriene her er slik at man kan gå og forsyne seg selv før man betaler. Man tar en klype og et brett og tar det man vil ha. Koster ikke så mye heller. Matbutikkene er: 😃 Frukt og grønnsaksavdelingene ser fristende ut må jeg si ^^, (og ja så har vi også norsk laks..) ja den er vel ikke så dyr der.. det er bare her i landet vi må betale hundrevis pr kilo for slammet i bunnen av merdene..altså restene etter utenlandseksporten.. som med strømmen som med drivstoff etc etc.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 25. januar #4 Del Skrevet 25. januar Melder meg som fast leser! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 25. januar Forfatter #5 Del Skrevet 25. januar (endret) I går fant jeg dette ved frokosten, det er altså kokosnøttkake og thai layercake og jeg tror jeg glatt kunne ha spist ørten stykker Gardens by The Bay ble neste stopp Vi var i følgende Flower Dome og Cloud Forest. Flower Dome Disse trærne her tilhører Golden Garden Flowerdome pleier hvert år å ha en statue av årets kinesiske zodiak-dyr. I år er det Dragens år, som mange regner som det beste av alle dyrene Passelig stor dome å gå rundt i og wow for noen planter! Endret 25. januar av Peanut 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 25. januar Forfatter #6 Del Skrevet 25. januar Cloud Forest besøkte jeg både i går og i dag, og tok forskjellige bilder. I går ble det disse Aaaaaah! Et beist av en edderkopp ^ Om morgenen så sprayer de ut fuktig tåke som legger seg som et slør over hele. Det gjør også til at det er litt mer kjølig innendørs. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 25. januar #7 Del Skrevet 25. januar 5 minutter siden, Peanut said: Flowerdome pleier hvert år å ha en statue av årets kinesiske zodiak-dyr. I år er det Dragens år, som mange regner som det beste av alle dyrene Fantastisk! Lurer på hvordan de har klart å lage den dragen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 25. januar #8 Del Skrevet 25. januar 7 minutter siden, Peanut said: Passelig stor dome å gå rundt i og wow for noen planter! Mange av disse plantene ser nesten ut som noe fra en annen planet! Utrolig flotte! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 25. januar Forfatter #9 Del Skrevet 25. januar I dag så dro vi tilbake. Det jeg synes er ganske så fint er t-banestasjonene. Det er så rent og pent! Ikke et støvkorn. Tyggegummi er forbudt og det er ikke én tag å se Togene tror jeg er automatiske (?) fordi de stopper presist der de doble dørene er. Tbanekartet er helt greit å forholde seg til, syntes jeg 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 25. januar Forfatter #10 Del Skrevet 25. januar Det her er kasjmir cypress. En av de plantene jeg nesten likte best ^^, Fra fallet gikk vi videre opp over denne gaten. Akkurat midt i bildet sees cypressen Rundt hjørnet der er det en utstilling med orkidéer og Peanut tok bilder i fleng 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 25. januar Forfatter #11 Del Skrevet 25. januar En del av disse plantene var flere steder hele veien Noen av dem er også kjent i Norge, mener vi har en mindre versjon av Litt flere blomster her Fra toppen gikk vi nedover igjen, via Skywalk og her er den tåken jeg snakket om 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 25. januar Forfatter #12 Del Skrevet 25. januar Ostekake fra Starbucks måtte jeg ha Det ble denne som smakte godt med kokos 😍 Grande Java Chip og takk! Vi gikk bort til Golden Garden og på veien så jeg det treet her Trenger ikke paraply her nei. Et sånt blad hadde holdt i massevis. Flere drager, og Marina Bay Sands i bakgrunnen Interessant med billettprisene for å dra opp i trærne 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 25. januar Forfatter #13 Del Skrevet 25. januar Sånn ser utsikten fra toppen ut 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stonegiant Skrevet 25. januar #14 Del Skrevet 25. januar Kona og jeg var i Singapore i 2019. En av verdens beste byer. Hadde jeg vært rik og pensjonert skulle jeg flyttet dit. Virker som det perfekte stedet å bo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 25. januar #15 Del Skrevet 25. januar Så utrolig flotte bilder god tur 😊 her har Norge mye å lære når det kommer til turisme 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 25. januar Forfatter #16 Del Skrevet 25. januar På veien bort til Flower Fantasy SE på det her 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 25. januar Forfatter #17 Del Skrevet 25. januar For dem som vil bli tatt bilde av, så var det flere slike små sitteplasser gjennom hele utstillingen Mens vi går rundt, så begynner det å plaske ned utenfor. Da mener jeg PLASKE ned IMG_4342.mov så vi ventet litt med å gå ut. Gikk litt rundt og så litt til. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 25. januar #18 Del Skrevet 25. januar Nydelige bilder! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 25. januar Forfatter #19 Del Skrevet 25. januar Her skal det sees to av de over og enda en orkidé Mat og drikke måtte Peanut & Butter ha så hit gikk vi og vel Caesar salaten var kjempegod. Butterbeer var liiiitt for søt salt-karamell-smør-smak, https://www.favfamilyrecipes.com/butterbeer/ Helt siden jeg leste Harry Potter-bøkene har jeg ønsket å smake Butterbeer. Det tar kanskje litt tid å venne seg til smaken. That’s all for today folks. Kommer mer i morgen ^^, 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cid Skrevet 25. januar #20 Del Skrevet 25. januar Veldig fine bilder 😃 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå