Gjest GreenSky Skrevet 30. januar 2006 #1 Skrevet 30. januar 2006 Hvis jeg vanner en plante med sprit, blir den full da?
Gjest Hel Skrevet 30. januar 2006 #2 Skrevet 30. januar 2006 Ser for meg en plante som begynner å vaie, og velter potta. Men seriøst.. godt spørsmål. :klø:
Gjest GreenSky Skrevet 30. januar 2006 #3 Skrevet 30. januar 2006 Planten ville sannsynligvis dø, av et glass, pga at det er giftig for den. Men alkohol er jo giftig for oss også. så med rette dose for planten... Så blir den kanskje full. :klø:
Gjest GreenSky Skrevet 30. januar 2006 #5 Skrevet 30. januar 2006 Kanskje jeg skal teste på Oluf Palme? Stakkaren har begynt å visne litt, så kanskje den trenger en dram for å kvikne litt til.
Gjest Biemannen Skrevet 30. januar 2006 #6 Skrevet 30. januar 2006 hehehe morsom problemstilling. Kanskje du skulle forske litt på plantene dine? (ikke alle sammen samtidig da:)
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2006 #7 Skrevet 30. januar 2006 Har planten et nervesystem og hjerne som kan bli beruset?
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2006 #8 Skrevet 30. januar 2006 Har planten et nervesystem og hjerne som kan bli beruset? ← Kanskje? De blir jo glade når vi prater til dem.
Gjest *Snart medlem* Skrevet 30. januar 2006 #9 Skrevet 30. januar 2006 Planten har jo ikke noen lever som kan forbrenne alkoholen dah. Og tro det eller ei - jeg hadde faktisk akkurat denne problemstillingen i dag morges, og det var ovenstående som ble min konklusjon (Det handlet forøvrig om en basilikumplante og om denne kunne bli vannet med nytt vann fra et glass som det tidligere hadde vært solhattekstrakt med alkohol i...)
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2006 #11 Skrevet 30. januar 2006 Planter har IKKE nervesystem, hjerne, el, så jeg tviler på at det skjer noe mer artig enn at de visner.
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2006 #12 Skrevet 30. januar 2006 Planter har jo nervesystem... ← selv dyrebeskyttelsen har fått med seg dette: Noen dyrevernere hevder at alle dyr kan lide, og at vi derfor ikke skal spise dem. Men hva med planter? Føler ikke de også smerte? For det første: Det er høyst usannsynlig at planter kan føle noe som helst. De mangler nemlig et sentralt nervesystem. Dessuten ville ikke planter hatt noen nytte av evnen til å kjenne smerte, rett og slett fordi de ikke kan forflytte seg ved en eventuell fare. Hensikten med smertefornemmelsen er jo nettopp å kunne trekke seg unna for ikke å skades, som hvis du skulle legge hånden på en varm kokeplate. For det andre: Skulle det vise seg at planter faktisk kan føle smerte, er det enda en grunn til å velge et vegetabilsk kosthold. Grunnen er at kjøttproduksjon krever større mengder planter enn det ville vært behov for dersom alle mennesker ble vegetarianere.
Gjest vimse Skrevet 30. januar 2006 #13 Skrevet 30. januar 2006 Siden planter har nerver, må jo disse være satt i system på et vis, altså, et nervesystem...
Gjest vimse Skrevet 30. januar 2006 #14 Skrevet 30. januar 2006 ... De fungerer som et slags forsvarssystem og er sterkest lokalisert i bladets nervesystem. Det er nervesystemet som er mest lysfølsomt og som har sterkest rødfarge, det vil si der "solfaktoren" er høyest. ... Sitert fra forskning.no
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2006 #15 Skrevet 30. januar 2006 Siden planter har nerver, må jo disse være satt i system på et vis, altså, et nervesystem... ← jojo, men de har ikke et sentralt nervesystem som kan sende impulser videre til en hovedprosessor, altså hjernen.
Gjest vimse Skrevet 30. januar 2006 #16 Skrevet 30. januar 2006 jojo, men de har ikke et sentralt nervesystem som kan sende impulser videre til en hovedprosessor, altså hjernen. ← Men det sa jeg da ingenting om heller...
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2006 #17 Skrevet 30. januar 2006 Men det sa jeg da ingenting om heller... ← Nei, men det er nå helst et sentralt nervesystem planten bør ha for at den skal bli full.
Gjest Catwoman Skrevet 30. januar 2006 #18 Skrevet 30. januar 2006 Men jeg vet ihvertfall at planter liker kaffe. De blir sikkert litt hyperakive av koffeinet... hehe
LilleBille Skrevet 31. januar 2006 #19 Skrevet 31. januar 2006 Jeg vet ikke - men kjente i sin tid en hund som ble full av en halv pils
Gjest lurven Skrevet 31. januar 2006 #20 Skrevet 31. januar 2006 må være kjedelig å være full hvis du er plante, for du kan ikke gå ut på byen med vennene dine etter vorspielet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå