Gå til innhold

Hvor mange kalorier til dagen trenger jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ei jente som veier 50 kg. Tror jeg har litt rask forbrenning. Hvor mange kalorier til dagen trenger jeg, for å holde vekta mi tilnærmet 100% stabil? Vil verken gå ned eller opp.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Der er det en del faktorer som spiller inn. Har du stillesittende arbeid? Trener/mosjonerer du mye?

Skrevet
Tror jeg har litt rask forbrenning.

Da kan du vel spise nesten hvor mye du vil uten å legge mye på deg...hvis jeg var så heldig som deg ville jeg heller fokusert på å spise sunt- ikke tenk kcal når det er helt unødvendig!! Er du normalt fysisk aktiv og spiser "normalt" skal det mye til for at du vil gå opp i vekt siden du har høy forbrenning! ;)

Skrevet

TROR jeg har høy forbrenning, men er ikke sikker :P

Første spørsmålet mitt tar jeg utgangspunkt i ingen aktivitet. Si at jeg sitter en hel dag, uten å gjøre noe. Hvor mange kalorier trenger jeg da?

Skrevet

Hvor høy er du, forresten?

I tillegg: for å kunne angi noe som helst ang. kaloriforbruket ditt, må man vel strengt tatt vite noe om fordelingen din mellom muskler og fettvev? Muskuløse mennesker forbrenner mer enn de "tynnfeite".

For the record: jeg fikk en gang oppgitt et daglig kaloribehov på rundt 1600, uten aktivitet. Jeg er 167 og veier 52kg.

Skrevet

Er 164 cm. Har muskuløse bein, men det er verre med overkroppen. Jobber meg opp mot å få mer muskler der :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...