AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #1 Skrevet 25. januar 2024 Før jul og egentlig frem til nå har jeg hatt mange symptomer på kyssesyke, så jeg fikk legen til å ta prøver. Prøvesvaret kom tilbake slik: VCA IgG = negativ VCA IgG = positiv EBNA IgG = positiv Dette betyr vel at viruset ikke aktivt akkurat nå, men har vært de siste ukene/mnd? Vet også at prøvesvaret forblir positivt livet ut etter infeksjonen. Anonymkode: c5e3b...134
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #2 Skrevet 25. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Før jul og egentlig frem til nå har jeg hatt mange symptomer på kyssesyke, så jeg fikk legen til å ta prøver. Prøvesvaret kom tilbake slik: VCA IgG = negativ VCA IgG = positiv EBNA IgG = positiv Dette betyr vel at viruset ikke aktivt akkurat nå, men har vært de siste ukene/mnd? Vet også at prøvesvaret forblir positivt livet ut etter infeksjonen. Anonymkode: c5e3b...134 VCA IgM skulle det stå på første. Anonymkode: c5e3b...134
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #3 Skrevet 25. januar 2024 Betyr at du hadde infeksjon for noen mnd siden. https://www.furst.no/analyse-og-klinikk/analyser/mononukleosetest/ Anonymkode: 4c9e3...b15
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #4 Skrevet 25. januar 2024 IgM er det som måles rett etter infeksjonen, mens IgG er gjennomgått infeksjon. IgG sier ofte lite om akkurat når infeksjonen var. Mange har hatt det som barn. Anonymkode: ac4ea...72e
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #5 Skrevet 25. januar 2024 Dette sier ingenting om når du hadde infeksjonen, det kan like gjerne være for 20 år siden som før jul. Anonymkode: a60e2...d7a
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #6 Skrevet 25. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Betyr at du hadde infeksjon for noen mnd siden. https://www.furst.no/analyse-og-klinikk/analyser/mononukleosetest/ Anonymkode: 4c9e3...b15 Negativ Positiv Positiv Tidligere EBV-infeksjon (>2 måneder siden). Da fikk jeg svaret! Takk🙌🏼 Anonymkode: c5e3b...134
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå