Gå til innhold

Koffein- og sukkerfri drikke man kan blande i varm melk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er gravid og leiter etter koffeinfrie alternativer innenfor varm drikke. Koffeinkvota blir fort drukket opp før jeg kommer på jobb! 

Men på jobb har vi varm melk på kaffemaskinen, og jeg lurer på om noen har tips til noe jeg kan blande i melka? Ser helst etter sukker- og søtningsfrie alternativer, da jeg regner med det er mye sukker i melka.

Vil kakaopulver (ikke rett i koppen) løse seg opp?

Anonymkode: 647b3...bd2

Skrevet

Er ikke helt sikker på hva du mener, men både Oboy og sånn usøtet kakopulver (sånn du baker med) vil løse seg opp i varm melk. Om man lager hjemmelaget kakao fra bunnen av er det sånn bakekakao man bruker, og blander det med melk og sukker og varmer det i en kjele.

Men det er ikke sikkert den varme melka fra maskina allerede har sukker i seg, så det kan du sjekke ut først om du ikke allerede har gjort det.

Man kan også få tak i Nesquik med banan og jordbærsmak. Usikker på om man kan finne det i fysiske butikker i Norge, men du finner det på nett (Cooper's Candy, f.eks.). Det vil også løse seg opp i varm melk, men merk at det allerede har sukker i seg.

Før kunne man også få tak i Nesquik med vaniljesmak, men finner ingenting jeg nå. Der kan du eventuelt ha i vaniljepulver selv, eventuelt litt vaniljeessens, for å få vaniljesmak på melka.

Men husk at det finnes te uten koffein, om det er et alternativ for deg.

Anonymkode: c81cc...baf

Skrevet

Hva med te? 
Finnes mange gode teer uten koffein. 
kaffe uten koffein?

Anonymkode: 3e6f1...da7

Skrevet (endret)
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Er ikke helt sikker på hva du mener, men både Oboy og sånn usøtet kakopulver (sånn du baker med) vil løse seg opp i varm melk. Om man lager hjemmelaget kakao fra bunnen av er det sånn bakekakao man bruker, og blander det med melk og sukker og varmer det i en kjele.

Men det er ikke sikkert den varme melka fra maskina allerede har sukker i seg, så det kan du sjekke ut først om du ikke allerede har gjort det.

Man kan også få tak i Nesquik med banan og jordbærsmak. Usikker på om man kan finne det i fysiske butikker i Norge, men du finner det på nett (Cooper's Candy, f.eks.). Det vil også løse seg opp i varm melk, men merk at det allerede har sukker i seg.

Før kunne man også få tak i Nesquik med vaniljesmak, men finner ingenting jeg nå. Der kan du eventuelt ha i vaniljepulver selv, eventuelt litt vaniljeessens, for å få vaniljesmak på melka.

Men husk at det finnes te uten koffein, om det er et alternativ for deg.

Anonymkode: c81cc...baf

Takk for mange gode forslag! Har smakt, melka er søt, og all melk har jo naturlig sukker i seg. Så den er absolutt søt nok. Får kanskje bare prøve med kakao og se hvordan det funker!

Te uten koffein er som regel urtete, som heller ikke er anbefalt for gravide. Tar gjerne imot tips om fruktinfusions som er uten ingefær, hibiskus, anis, kamomille og så videre!

Ts

Endret av Gramma
Edit: ts
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva med te? 
Finnes mange gode teer uten koffein. 
kaffe uten koffein?

Anonymkode: 3e6f1...da7

Te uten koffein er som regel urtete, som heller ikke er anbefalt for gravide. Tar gjerne imot tips om fruktinfusions som er uten ingefær, hibiskus, anis, kamomille og så videre!

Kaffe uten koffein er et godt forslag - og hadde jo vært den beste erstatningen, det er jo kaffe jeg vil ha:) i så fall må jeg finne koffeinfritt kaffepulver,  da maskinen ikke har koffeinfri kaffe. 

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Kaffe uten koffein er et godt forslag - og hadde jo vært den beste erstatningen, det er jo kaffe jeg vil ha:) i så fall må jeg finne koffeinfritt kaffepulver,  da maskinen ikke har koffeinfri kaffe. 

Ts

London tea and herb company har blant annet jordbær/vanilje- te som er rågod, og samme med en med fersken. Alle deres fruktteer er uten koffein, og har enkle ingredienser så lett å finne noe uten det du ramser opp vil jeg tro. Kjøpes på helsekost. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
1 hour ago, Daisy-love said:

London tea and herb company har blant annet jordbær/vanilje- te som er rågod, og samme med en med fersken. Alle deres fruktteer er uten koffein, og har enkle ingredienser så lett å finne noe uten det du ramser opp vil jeg tro. Kjøpes på helsekost. 

Skal sjekke de ut! Er det disse? https://www.kontorgiganten.no/te-london-urter-8-fruktsmaker-80-p-17?from=gpla&gad_source=1&gclid=Cj0KCQiAh8OtBhCQARIsAIkWb69bWL-3g5u14gtbi_DiXz1ZlBYYk7jDOFehH3QN1p9zR4W3iiw7P88aAqx0EALw_wcB 

De aller fleste har hibiskus, men ikke den som heter Lemon and lime zest, så den kan jeg kikke etter! Tusen takk for tips:)

Skrevet
Gramma skrev (5 timer siden):

Skal sjekke de ut! Er det disse? https://www.kontorgiganten.no/te-london-urter-8-fruktsmaker-80-p-17?from=gpla&gad_source=1&gclid=Cj0KCQiAh8OtBhCQARIsAIkWb69bWL-3g5u14gtbi_DiXz1ZlBYYk7jDOFehH3QN1p9zR4W3iiw7P88aAqx0EALw_wcB 

De aller fleste har hibiskus, men ikke den som heter Lemon and lime zest, så den kan jeg kikke etter! Tusen takk for tips:)

Hei og beklager, jeg trodde flere av disse var uten hisbiskus 🙈 Men ja det var dem jeg tenkte på. Jeg er ikke så glad i sitron selv, men håper du liker den. De selges i pakke med kun sitron blant annet på Sunkost. 

Skrevet

Pulverkaffe uten koffein?

Anonymkode: f41ab...6ed

Skrevet
4 minutter siden, Daisy-love said:

Hei og beklager, jeg trodde flere av disse var uten hisbiskus 🙈 Men ja det var dem jeg tenkte på. Jeg er ikke så glad i sitron selv, men håper du liker den. De selges i pakke med kun sitron blant annet på Sunkost. 

Jeg kiker sitron! kan bli litt funky med melk, men uansett har jeg kanskje funnet en koffein- og urtefri te! Hadde gitt opp det:)

• Hjerte 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Pulverkaffe uten koffein?

Anonymkode: f41ab...6ed

Det skal jeg prøve! Ser ut som de har på helsekost, til og med fair trade.

Skrevet
Gramma skrev (Akkurat nå):

Jeg kiker sitron! kan bli litt funky med melk, men uansett har jeg kanskje funnet en koffein- og urtefri te! Hadde gitt opp det:)

Så bra det var nyttig til noe 😊 Jeg liker ikke å gi råd også ser jeg at jeg har gått på en så kraftig blemme med kun en av dem som passet med det du trengte 🙈 

Skrevet

Gurkemeie og kanel gir en slags golden milk. Vet ikke om det er så passende for jobb, da. Det er vel heller noe man drikker før man legger seg. 

Anonymkode: de608...aa6

Skrevet

På helsekosten har de havrekaffe foreks, veldig godt. 

Anonymkode: b4238...036

Skrevet

Koffeinfri drikke som kan drikkes varm:

Beinkraft

Buljong

Anonymkode: 27c6e...d9c

Annonse
Skrevet

Matcha!

Anonymkode: 5a916...e80

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.1.2024 den 12.06):

Er gravid og leiter etter koffeinfrie alternativer innenfor varm drikke. Koffeinkvota blir fort drukket opp før jeg kommer på jobb! 

Men på jobb har vi varm melk på kaffemaskinen, og jeg lurer på om noen har tips til noe jeg kan blande i melka? Ser helst etter sukker- og søtningsfrie alternativer, da jeg regner med det er mye sukker i melka.

Vil kakaopulver (ikke rett i koppen) løse seg opp?

Ville heller satset på sukkerfri sjokolade enn kakaopulver. Det lager du lett med kakaosmør og kakaomasse. Ville hatt litt vaniljestang i da, eventuelt vaniljepulver.  Jeg bruker også yaconsirup når jeg lager sjokolade, men det er søtning, så det ønsker kanskje ikke du.

Anonymkode: 2a0e1...898

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...