Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nysgjerrig på hvor lenge dere prøvde?

Hvilken alder var dere?

Gjorde dere noe i prøveperioden som virket til å fungere?

Anonymkode: d0b9b...4de

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har ikke fått det til enda etter 1 år (har PCOS), men må vente litt med IVF da vi har akkurat fått det til en gang, men det ble en SA dessverre. Nå når jeg ble gravid brukte vi Prefert, og jeg vet om flere det klaffet med når de først brukte dette. Trodde ikke det ville funke siden jeg jo har masse EL-slim, men plutselig satt jeg jo der med min første positive test på ett år. Brukte det akkurat når jeg fikk positiv EL-test.

Anonymkode: 2aa7e...5d7

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg er nysgjerrig på hvor lenge dere prøvde?

Hvilken alder var dere?

Gjorde dere noe i prøveperioden som virket til å fungere?

Jeg var 23 år med første, og prøvde overhodet ikke. Men jeg beholdt. Med nummer to var jeg 27 år, og da prøvde jeg i 2 måneder, og så kom nummer tre som en overraskelse da jeg ikke begynte raskt nok med p-piller etter nummer 2 kom. De er mao veldig tette. 

Så jeg har ikke prøvd mye, men det har poppet ut. :) 

Nå er jeg 47, så det er greit med voksne barn da. 

Anonymkode: b69e0...cd0

Skrevet (endret)

i

Endret av Ingentingjør
Skrevet

Førstemann, 30 år, 8 mnd

Andremann, 34 år, 9 mnd

Brukte eggløsningstester

Anonymkode: ddcf1...fa6

Skrevet

5 år. Begynte da vi var 22. Blir nå 27, og har termin på sensommeren. Hatt 5 aborter, to ivf forsøk. 

Anonymkode: 65a4d...3d7

Skrevet

1: 24 år da vi begynte å prøve. Brukte 14 mnd før det satt

2: 26 år. Gravid på pilla

3: 31 år. Første prøveperiode etter uttak av spiral. 

jeg tror det bare er helt tilfeldig når det klaffer og ikke. Det sies å være 25% sjanse hver eggløsning.

Anonymkode: 49737...5b9

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi har ikke fått det til enda etter 1 år (har PCOS), men må vente litt med IVF da vi har akkurat fått det til en gang, men det ble en SA dessverre. Nå når jeg ble gravid brukte vi Prefert, og jeg vet om flere det klaffet med når de først brukte dette. Trodde ikke det ville funke siden jeg jo har masse EL-slim, men plutselig satt jeg jo der med min første positive test på ett år. Brukte det akkurat når jeg fikk positiv EL-test.

Anonymkode: 2aa7e...5d7

Denne må jeg prøve!

Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

5 år. Begynte da vi var 22. Blir nå 27, og har termin på sensommeren. Hatt 5 aborter, to ivf forsøk. 

Anonymkode: 65a4d...3d7

Åå! Gratulere så mye. Så gøy at det endeli gikk!

• Hjerte 1
Skrevet

Vi er 37år. Planla å begynne å prøve måneden etter, siden vi drev med oppussing. Vi var ekstremt opptatt den måneden, så hadde kun sex én gang ila hele måneden. Tenkte, jaja, kan vel tjuvstarte prøvingen nå, er uansett en stund til eggløsning, så trenger sikkert ikke hoppe av i svingen. Vips var jeg gravid, før vi rakk å prøve 😄Med første barnet ble vi også gravide på første måned, men da gikk vi inn for å prøve og hadde masse sex rundt eggløsning.

Anonymkode: fe121...9f2

• Hjerte 1
Skrevet

Prøvde i 2,5 år før det over all forventning endelig klaffet på første IVF innsettet!
Jeg prøvde alle mulige kjerringråd, eggløsningstester og vitaminer, men viste seg at det var mannen som hadde for få svømmere til at det lot seg gjøre naturlig, så for oss var det ingen andre alternativ enn ivf.

Det aner man jo ikke når man starter! Og de fleste kvinner retter jo alle tiltak mot seg selv, men man skal ikke glemme at mannen kan være en faktor også og kan gjøre sitt for å få det til å skje. (Selv om diverse tiltak ikke funka i vårt tilfelle, men for mange menn er det positivt for fertiliteten å ha en sunn livsstil og det kan gjøre en forskjell for noen)

Lykke til 🤗

• Hjerte 1
Skrevet

Alle tre satt på første forsøk. 

Anonymkode: 41b6c...e2a

• Hjerte 1
Skrevet

Prøvde vel aktivt i 2 måneder. Sluttet på p-piller to måneder før, men mannen var borte rundt EL de prøveperioden.

Gjorde ikke noe spesielt egentlig. Jeg var 31 og mannen 32. 

Anonymkode: 49d4a...584

Skrevet

Brukte 13mnd på førstemann og tok 7mnd nå om spiren sitter (akkurat funnet ut av jeg er gravid). 

Har pcos og gått på både metformin og enkel dose letrozol. 

• Hjerte 2
Skrevet

Jeg brukte eggløsningstester i begge prøveperiodene for å være sikker på at vi traff eggløsningen. Med første var jeg 32, ble gravid etter to måneder, med andre var jeg 35 og ble gravid på første forsøk. 

Anonymkode: 04ba4...f81

Skrevet

Jeg var 29 og 31, mannen ett år yngre enn meg. Brukte to måneder på første, andre satt på første forsøk. Regna ut ca tid for eggløsning. 

Anonymkode: 51509...3f2

Skrevet
Bruspulver skrev (12 minutter siden):

Brukte 13mnd på førstemann og tok 7mnd nå om spiren sitter (akkurat funnet ut av jeg er gravid). 

Har pcos og gått på både metformin og enkel dose letrozol. 

Gratulerer ❤️

Anonymkode: fe121...9f2

• Hjerte 1
Skrevet

1a. 14 mån, var 34 år

2a. 9 mån, var 36 år

Anonymkode: bc336...953

Skrevet

Holdt på i ca et halvt år. Det satt da vi hadde sex hver dag i en uke rundt eggløsning. Jeg brukte bare en app som regna ut når man skulle ha eggløsning etter mensen, så den var helt sikkert ikke helt riktig. Skal vi ha en til tenker jeg å kjøpe eggløsningstest.

Anonymkode: 5fccf...ab9

Skrevet

5 år, 2 år med egen prøving og 3 år med IVF. Sitter no høygravid og på overtid.. 

Anonymkode: b0503...bbd

• Hjerte 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...