AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #1 Skrevet 25. januar 2024 Jeg var på time på sykehuset onsdag i forrige uke. Overlegen var ikke fornøyd med informasjonen han hadde tilgjengelig, så han sendte meg for å ta røntgen samme dag. Og så skal han ringe meg når han har sett på bildene, og vet hvordan vi skal gå frem videre. Jeg har gått rundt med denne skaden siden April i fjor, og er naturlig nok lei av å gå å ha det vondt, og er klar for at noe skal begynne å skje. Men jeg tenker det er frekt å ringe og mase.. så hvor lenge skal jeg vente før jeg ringer sykehuset og purrer? Anonymkode: d9c95...5b5
Rødstrupa Skrevet 25. januar 2024 #2 Skrevet 25. januar 2024 (endret) AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg var på time på sykehuset onsdag i forrige uke. Overlegen var ikke fornøyd med informasjonen han hadde tilgjengelig, så han sendte meg for å ta røntgen samme dag. Og så skal han ringe meg når han har sett på bildene, og vet hvordan vi skal gå frem videre. Jeg har gått rundt med denne skaden siden April i fjor, og er naturlig nok lei av å gå å ha det vondt, og er klar for at noe skal begynne å skje. Men jeg tenker det er frekt å ringe og mase.. så hvor lenge skal jeg vente før jeg ringer sykehuset og purrer? Anonymkode: d9c95...5b5 Hallo! Det er gått 1 uke siden legebesøk. Du venter til han ringer/ikke mas, han har fulgt deg godt opp og vil gjøre det videre også ved å ringe så snart det passer. Det ble gitt deg beskjed ca hvor lenge til de ringer? Du spurte vel om det? Endret 25. januar 2024 av Rødstrupa 2 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #3 Skrevet 25. januar 2024 Røntgenbildene blir ikke fortere klare, vurdert og signert fordi du har vært plaget lenge. Dette tar den tiden det tar. Er det ikke hastesak, vil det gå litt tid… kanskje er overlegen også opptatt eller har avspasering (det har overleger med jevne mellomrom, og er dermed ikke tilstede), så en uke er litt snaut med tid. Anonymkode: c65a2...de0 1 1 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #4 Skrevet 25. januar 2024 Du venter til legen ringer. Alle ligger i kø og mange folk står foran deg i køen. Slik er det bare. Anonymkode: 02156...f0f 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #5 Skrevet 25. januar 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Du venter til legen ringer. Alle ligger i kø og mange folk står foran deg i køen. Slik er det bare. Anonymkode: 02156...f0f Nei, slik er det virkelig ikke bare. De som maser, ringer og står på får kjappere svar, bedre svar og ofte bedre behandling. Jo høyere utdannelse man har, jo flere konsultasjoner får man i spesialisthelsetjenesten - og det er ikke fordi legene setter det opp, men fordi smarte folk krever mer av legen. Rett eller galt ? Men, sånn er det faktisk. Anonymkode: 6313c...189 1 1
Amys Skrevet 25. januar 2024 #6 Skrevet 25. januar 2024 Det er jo bare å ringe og spørre de hvor lang ventetiden er? Enten har de glemt deg og du hopper inn i køen igjen ved å ringe, eller så har de bare ikke rukket å se på bildene, og da får du sikkert et estimat på hvor mange dager du må vente.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #7 Skrevet 25. januar 2024 Legen har veldig mange arbeidsoppgaver, som helst skal skje samtidig. Kanskje har legen hatt to vakter på 19 timer og operasjonsdager siden da, eller fulle polliklinikkdager + tilsyn og sengepost. De har en løpende prioriteringsliste, og da skyves det som haster mindre ned. Ville kanskje purret om en uke eller to, tidligst. Anonymkode: 703db...480 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #8 Skrevet 25. januar 2024 Min erfaring er at man ofte må følge opp selv. Men det er forskjell på å følge opp innen rimelig tid og det å være for utålmodig. Jeg mener det er for tidlig å purre denne uken, så jeg ville ringt onsdag eller torsdag i neste uke, da har det gått to uker siden, så da bør røntgenbildene være vurdert og klarert og spesialist du var hos bør da ha sett på bildene - og ny time hos spesialist, eller skriv fra spesialist bør være klar. De som tror man bare bør sitte og vente, de har virkelig ingen anelse om hvor elendig det norske helsevesenet ofte fungerer. Pasienter blir glemt, pasienter blir trenert med timer så lenge at spesialistene glemmer og tenker det sikkert ikke var så viktig likevel, bilder blir registrer feil eller ikke fulgt opp av henvisende lege osv. osv. osv. Anonymkode: c5474...482 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå