Gå til innhold

Føler jeg har mistet helt evnen til å skape minner etter depresjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gått flere år og vært frisk fra depresjon, livet smiler mer nå og føler meg bedre mentalt selv om det fremdeles er krevende.

Men føler det er et skille mellom NÅ og DA. Føler det ligger et grått teppe over livet mitt etter den verste depresjonen, og at jeg ikke er den samme. Og føler spesielt dette med gode minner er blitt annerledes. Jeg savner det som var før, latteren og minnene som ble skapt. Turer, utflukter, fester osv. Når jeg prøver på det samme nå så er det med en bitter ettersmak. Jeg føler for eksempel ikke for å ta så mye bilder for å skape minnet lenger, for synes på en måte at begivenhetene ikke er verdt det. Jeg går å venter på at ting skal bli som før igjen samtidig som jeg jobber aktivt med tankesett mitt, sette pris på det som er nå. Når jeg skal tenke tilbake og mimre om fine ting så dagdrømmer jeg automatisk om ting før depresjonen min. Kan depresjonen ha ødelagt meg sånn at jeg ikke klarer å sette pris på ting slik de er i dag? Litt dumt forklart sikkert men er det noen som kjenner seg igjen?

Anonymkode: 05492...3b1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det kommer til å bli gradvis bedre 🤗

Anonymkode: fc14e...4c7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...