AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #1 Skrevet 25. januar 2024 Hei, Vi tenker om barn nr 3. Dattera våres er 3 nå, men tenker på om dere med 2 sliter økonomisk ? Føles man overgangen fra 1 til 2 barn? Vi har en del tingene fra før, barnevogn osv - men jeg tenker ikke på det, kun i det heletatt, barnehage, SFO osv... Anonymkode: dc51b...a58
Sinsiew Skrevet 25. januar 2024 #2 Skrevet 25. januar 2024 Dere tenker på 3 barn til sammen, men vil ha nr 2 nå, er det rett å forstå deg slik? Overgangen fra 1 til 2 var helt grei. Stress iom at vår første fortsatt gikk i bleier på den tiden. Økonomisk er det dyrt med to barnehageplasser. Var deilig å få ei over på SFO så vi sparer 1500 kr ekstra i mnd 😊 Men så er det jo flere aktiviteter nå da. Idrettsskole, svømming og slikt.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #3 Skrevet 25. januar 2024 Sinsiew skrev (1 minutt siden): Dere tenker på 3 barn til sammen, men vil ha nr 2 nå, er det rett å forstå deg slik? Overgangen fra 1 til 2 var helt grei. Stress iom at vår første fortsatt gikk i bleier på den tiden. Økonomisk er det dyrt med to barnehageplasser. Var deilig å få ei over på SFO så vi sparer 1500 kr ekstra i mnd 😊 Men så er det jo flere aktiviteter nå da. Idrettsskole, svømming og slikt. Vi har ei på 3 + ønsker en til. Regner med at store søster skal til SFO, mens lille skal begynne i barnehagen så dte blir ikke så ille faktisk? Anonymkode: dc51b...a58
Gjest Anonyme-meg Skrevet 25. januar 2024 #4 Skrevet 25. januar 2024 Det er ikke bare barnehage og Sfo som koster penger. Hvis dere er usikre på om dere har økonomi til flere barn bør dere tenke dere nøye om. Hvis barna trenger briller, tannregulering, dem skal kanksje konfirmeres. Fritidsaktiviteter kan koste en del. Klær koster en del, ikke sikkert dem er interessert i å bruke arve klær når de blir eldre. For ikke å snakke om atbarn spiser mye når de blir større. Hva hvis en av dere eller begge blir syke går over på aap/ufør, har dere økonomi til det? Det er mye mer en baby utstyr og barnehage/Sfo å tenke på når man skal ha barn.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #5 Skrevet 25. januar 2024 En ting er kostnader til barnehagebarn - og småskolebarn en annen er ungdom. Lord! Var ikke forberedt på at de var å dyre i drift 😅 Anonymkode: 1c4e4...003
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #6 Skrevet 25. januar 2024 2 hours ago, AnonymBruker said: Vi har ei på 3 + ønsker en til. Regner med at store søster skal til SFO, mens lille skal begynne i barnehagen så dte blir ikke så ille faktisk? Anonymkode: dc51b...a58 Det er jo vanskelig å si noe uten at man vet hvor trangt dere har det. Vi syns ikke det var problem økonomisk med to barn. Det som koster er jo ofte i det daglige, selv om utstyr koster, så er det engangskost. Anonymkode: 0346a...3bd 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #7 Skrevet 25. januar 2024 Jeg har tre. Overgangen fra 1 til 2 barn var lang fra så krevende som fra 2 til 3. Anonymkode: 50784...7fa
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #8 Skrevet 25. januar 2024 5 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har tre. Overgangen fra 1 til 2 barn var lang fra så krevende som fra 2 til 3. Anonymkode: 50784...7fa Hva var mest krevende økonomisk sett? Anonymkode: 0346a...3bd
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #9 Skrevet 25. januar 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hva var mest krevende økonomisk sett? Anonymkode: 0346a...3bd ikke noe krevende enda, de to minste er gutter med 2 års mellomrom. minste arver enn så lenge. Anonymkode: 50784...7fa
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #10 Skrevet 25. januar 2024 Vi har en helt grei økonomi. Tjener godt over 1mill i året til sammen. Når nr 1 kom så hadde jeg en 50% jobb og tjente veldig lite. Men det gikk rundt og vi fikk det til. Nå har vi to stk og vi har måtte kjøpe større hus, større bil… dermed blir lånet dyrere.. dobbel barnehageregning.. Klær og utstyr er ikke så dyrt for man har jo alt man trenger fra førstemann. Vi har to av samme kjønn så er heldig der. Blir dyrere om du får motsatt kjønn. Greit nok mår de er babyer uten meninger om klær. Man får også mer utgift på ferier, bursdager, møbler til begge soverom, julegaver etc… det er kanskje småting, men i det store bildet så blir det mye dyrere.. Merker godt vi har fått en ekstra.. Anonymkode: ebdcf...753 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #11 Skrevet 25. januar 2024 Tenk deg om om du tror økonomien blir trang. Foreldre som har dårlig økonomi kan ikke gi barna sine det beste utgangspunktet i livet og desverre går det og gjerne i arv. Veldig trist å lese om enslige foreldre som ikke har råd til å spise seg mette/varme opp huset osv Anonymkode: 44579...449
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #12 Skrevet 25. januar 2024 Just now, AnonymBruker said: Tenk deg om om du tror økonomien blir trang. Foreldre som har dårlig økonomi kan ikke gi barna sine det beste utgangspunktet i livet og desverre går det og gjerne i arv. Veldig trist å lese om enslige foreldre som ikke har råd til å spise seg mette/varme opp huset osv Anonymkode: 44579...449 Min mann vokste opp med alenemor, når faren forlot dem. Jeg får helt vondt i sjela når han forteller at han aldri fikk frukt for eksempel, eller at han så at moren sultet ved spisebordet for at han skulle bli mett. Anonymkode: 0346a...3bd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå